Gjest PC-slave Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg har et problem. Jeg sitter ved PCn hele tia. Med en gang jeg kommer hjem fra jobb, vips så sitter jeg ved pcn. Gjør ikke noe fornuftig på den, bare surfer og har meningsløse samtaler på msn. Lurer alltid på hvem som er på msn. Har ikke så mange venner her jeg bor, så har strengt tatt ikke så mye annet å gjøre enn å sitte her heller. men jeg får heller ikke gjort husarbeid, gått turer eller gjort noe annet jeg vil. hvordan skal jeg komme over avhengigheten? det virker helt umulig å ikke sitte foran pcn hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Må innrømme at jeg kjenner meg igjen litt, selv om jeg får gjort andre ting også. Et forslag er å koble ut internettforbindelsen noen timer om dagen. FØR du setter deg ned med pc-en, bestem deg for å starte på noe nyttig/noe du har lyst til, så kan du heller ta en pause ved pc-en. Ellers vet jeg med meg selv at en av grunnene til at jeg bruker pc-en så mye er at jeg ikke trives så godt her jeg bor, langt fra venner og sosialt liv, så kanskje du skal vurdere om du kan gjøre noen grep i livet ditt om du kan? Det har i hvert fall jeg tenkt til.
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Dette var vel kanskje ikke den rette plassen å stille det spørsmålet
BrunetteBarbie Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Jeg er også litt for glad i PC. frykter at sambo kan syns det er litt kjedelig noen ganger. Vips så sitter vi og ser et program, også fordufter jeg og blir sittendes foran pcn. Skulle jo bare sjekke mailen, så endte jeg opp her, eller på en eller annen, annen side. Jeg innrømmer det. jeg er litt avhengig. men tv er ikke så morsomt syns jeg. så liker å si at jeg erstatter tv med pcn ;P
Gjest PC-slave Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Takk for rådene. prøver så godt jeg kan å gjøre andre ting. bra idé å kutte internettforbindelsen, men da blir nok ikke sambo så glad kan få han til å sperre tilgangen fra min pc kanskje. Men bare det å be han om det er så fryktelig for da mister jeg jo det som tar opp 99% av dagen min
BrunetteBarbie Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Vel, jeg kan ikke sperre pcn min. Da har jeg ikke noe liv, og da mener jeg det. Alt av dokumenter og alt er på pcn, og mye av det "drar jeg frem" hver dag. Umulig for meg å bli kvitt pcn. Nåja..denne dingsen kom vel også for å erstatte all papirarbeidet, men for det... litt koselig med det og. For min del kunne jeg kanskje prøvd å gjort om noe av arbeidet på pcn til papir, men det skal mye til og det blir tungvint! Faktisk trives jeg ikke her jeg bor selv, og vi skal selge leiligheten. kanskje det er som du gjest sier, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå