Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som finner det naturlig å prate konstant med sidemannen på teater, konsert, kino osv: Slutt med det nå!

Vi er ikke interessert i å høre at dere har forstått handlingen, eller at dere enda oftere ikke har forstått den. Slutt å bable når folk opptrer/synger! Det er respektløst overfor tilskuerne rundt dere, og ikke mist overfor de på scenen. Vi har betalt for å høre på forestillingen, ikke på dere. Har ofte hatt lyst til å si Hold kjeft!, men siden man ikke prater på teater biter jeg det i meg. Og en ting til, "skru av mobilen nå", betyr ikke "ta opp mobilen, sjekk jevnlig om dere har fått melding, svar på disse, og kanskje ta en samtale eller to".

PS. Hvis det er noen her inne som vil innrømme at de er teaterpratere - hvorfor gjør dere det? Og når personen foran dere (som oftest meg, siden teaterpratere alltid bestiller plass i nærheten av meg) snur seg gjentatte ganger og ser på dere, hva tenker dere? Legger dere merke til det? Skjønner dere at det har noe med pratingen å gjøre? Eller tenker dere "jøss, enda en av de som ser feil vei på teater"?

Takk for oppmerksomheten? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klappe:

Sist jeg var på teater var det noen bak oss som pratet og pratet - høylydt. Til slutt at jeg i fra, for jeg hørte ikke hva de på scenen sa. Men de fortsatte og prate om naboen og alt annet fjas. Hvorfor gidder de å betale 500 kroner for å sitte og prate og ikke følge med på det som skjer på scenen?

Skrevet

Jeg mistenker at enkelte tror de er hjemme foran tv'en, der det er mer naturlig å prate underveis. Om de prater om naboen eller om noe mer relevant gjør egentlig ingen forskjell. Det er jo ikke noe bedre om de prater om selve stykket. Men mange er veldig opptatt av å forklare og kommentere for sidemannen hva som skjer på scenen. Det aller verste er når de prater under de fineste musikknummerne. I operaen er det dessuten teksting, noe som tydeligvis er nytt og artig for mange nordmenn. Så da må man selvsagt lese teksten høyt også, ispedd latter og fnising. Nå for tiden er det jo mange som går i operaen av nysgjerrighet pga det nye bygget, og som egentlig ikke er så opptatt av musikken. Men de kan vel holde kjeft for det :gråte:

Skrevet

Jeg har så og si sluttet å gå på kino. Det blir jo aldri ro. Dessuten er jeg møkklei tenåringer på bakerste rad som lager allslags lyder under filmen fordi dette er jo så kult! Så istedenfor å irritere meg så venter jeg som oftest på at filmen kommer ut på DVD. Men utrolig kjipt at enkelte skal ødelegge opplevelsen for andre.

Skrevet

Jeg noterer meg at mange foreldre ikke lærer barna sine hvordan man opptrer i større forsamlinger, på forestillinger o.l. Regner med at disse barna blir voksne etterhvert...

Helt enig i at det er grenseløst irriterende. Jeg sender gjerne et surt øyekast, men det gjør sjelden inntrykk. ;)

Skrevet
Hvorfor gidder de å betale 500 kroner for å sitte og prate og ikke følge med på det som skjer på scenen?

Kanskje de syns det er viktigere å kunne si at de var på teater i går enn å følge med på innholdet :gjeiper:

Skrevet

Jeg har heller ikke forståelse for folk som prater på kino, teater e.l., men har selv opplevd å være på kino med et par sånne, og har gjort meg en tanke omd ette utfra egen erfaring.

Jeg tror disse teaterpraterne egentlig bare er ute etter å sosialisere seg sammen, men at det for dem er lettere å spørre om noen vil være med på teater, kino el.l, fremfor om noen bare vil komme en tur på en kaffekopp for å prate litt. Mange er rett og slett litt redd for å be folk uformelt hjem til seg, og da blir det lettere å spørre om de vil være med på f.eks. kino.

Ses man f.eks. sjelden så har man gjerne mye å snakke om (og det er forståelig), men da bør man vise såpass respekt for andre mennesker at man velger et annet treffsted.

Skrevet
Kanskje de syns det er viktigere å kunne si at de var på teater i går enn å følge med på innholdet :gjeiper:

Hvis det er det som er grunnen, er det bedre at teaterpraterne danner en ny gruppe - teaterlyverne, de som bare sier at de har vært på teater. Hvis noen spør hva det handlet om er de jo ikke mer blanke på det enn når de har skravlet seg gjennom stykket :)

Skrevet

Jeg går ikke på teater, men av og til på kino. Det har jeg imidlertid gitt opp. Sist gang jeg var på kino satt det noen fjortiser fremfor meg og pratet konstant. Bak meg satt det en rekke med 18-20 åringer å snakket i mobil og ropte til hverandre. På siden av meg satt det to vokse damer og kommenterte hele filmen.. (De fulgte ihvertfall med).. :sukk:

Jeg begriper ikke hvordan folk kan oppføre seg så respektløst. Tenker de ikke over at folk faktisk har betalt for å få se en film i ro og fred, og at de ødelegger? Sist gang var det faktisk så ekstremt at jeg vurderte å klage å spørre om å få igjen pengene. Gjorde ikke det da, for det er jo tross alt ikke kinoen sin feil at folk ikke eier oppdragelse. Men jeg vil tro de mister en del kunder på dette. Jeg setter meg ihvertfall ikke i en kinosal igjen med det første.

Kinovakter hadde vert en fin ting, som kunne kaste ut de som bråkte. Skjønner jo at det krever ressurser, men jeg tror faktisk flere ville gått på kino om de hadde garanti for faktisk få med seg filmen.

Faen, enkelte er bare så dumme..

Skrevet
Kinovakter hadde vert en fin ting, som kunne kaste ut de som bråkte. Skjønner jo at det krever ressurser, men jeg tror faktisk flere ville gått på kino om de hadde garanti for faktisk få med seg filmen.

Jepp... dessuten burde de stengt dørene for forsentkommere. De som alltid skal manøvrere seg til plassen sin midt på raden etter at filmen har begynt. De fleste filmene begynner ikke før 15-20 minutter etter oppgitt tidspunkt pga reklamen, så da burde folk klare å være på plassene sine før det starter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...