Gå til innhold

Alternativ til ris

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg regner med (les: håper) at noen vil kaste litt ris over oss når vi kommer ut av Tinghuset på lørdag. Ris skal imidlertid være skadelig for fuglene fordi det sveller i magen. Er det noen av dere som vet hva som kan erstatte ris. (Har hørt av noen av hurtigris fungerer, men jeg kan ikke skjønne annet enn at det sveller også...?)

På forhånd takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

All ris sveller og er dødelig for de stakkars små pip-pipene.

Be folk kaste solsikkefrø i stedet,

så kan fuglene ha bryllupsfest i stedet for gravøl... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samara
Be folk kaste solsikkefrø i stedet,  

så kan fuglene ha bryllupsfest i stedet for gravøl... :ler:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

confetti, solsikkefrø, linfrø etc

Linfrø er små og lette og vil gi noe av den samme effekten som ris (untatt fargen), solsikkefrø derimot vil ikke feste seg overalt slik ris og linfrø gjør.

Litt lettere å fjerne solsikkefrø fra undertøyet enn ris og linfrø. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får også kjøpt "ris" i hjerteform. Veldig søte :-)

Denne er "fuglesikker" og fås kjøpt bla i Glasmagasinets bryllupsbutikk i Oslo. Du kan jo tipse forlover eller en venninne om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kastet puffet ris på oss - vet ikke hvor fuglesikker den er jeg, men den vistes i alle fall på bildene... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kommende svigermor og svigerinne har nettopp kommet hjem fra USA, de hadde det litt gøy i bryllupsbutikker der. Så nå har de kjøpt små såpeboble-sett til hver og en av gjestene. Vet ikke helt om jeg liker ideen å få en hel masse såpe på meg, men heldigvis vil nok ikke alle stå tett på og "treffe". Settene var ganske søte: gjennomsiktig beholder og blåser med to hvite duer på. Tror jeg har sett noe liknende på internett før, var det på theknot.com? Veldig amerikansk virket dette som, men litt gøy også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ Glasmagasinet i Oslo selger de også små champagneglass med såpebobler oppi. Gjør seg veldig flott på brudebildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hadde ikke blitt så blid om noen hadde kasta brune linfrø på brudekjolen min jeg altså! :roll: De er så små også, og setter seg fast inne i bretter i kjolen... Nei, takke meg til ris eller confetti. Mange kaster ris utenfor tinghuset i Oslo, og de rengjør trappen med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup i fjor der de kastet roseblader på brudeparet når de stod på kirketrappa. Så litt flottere ut enn harde riskorn!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på å bruke puffet hvete/ris ved noen anledninger, og har ikke hørt at det skal gi fuglene problemer (var jo derfor vi valgte dette istedenfor vanlig ris). Fordelen er at det er ferdig svellet opp (for fuglene), lett å se på bildene (for fotografen) og store og dermed lette å plukke vekk fra kjolen (for brud og brudgom). Tror også det med størrelsen gjør det lettere å rydde for dem som skal det etter kastingen.

Lykke til, men husk å forsikre deg om at brudeparet vil dette (er en del som ikke ønsker det) og at kirken godtar det (er en del som har totalt forbud).

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...