Gå til innhold

Kan jeg gi dette i gave?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest i dag
Skrevet

Broren min skal gifte seg, men kommer ikke med noen gaveønsker. De sier de har det de trenger. De skal ha veldig mange gjester, og det de ønsker seg er gavekort og penger.

Er det vanlig, og er det greit med å gi slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom de ønsker seg penger og gavekort, så er jo det enhelt fin gave :D Men jeg skjønner jo at du gjerne ønsker å gi en håndfast ting... det er ikke så gøy å GI penger, mendu må vel nesten tenke på hva de ønsker :D

Skrevet
Broren min skal gifte seg, men kommer ikke med noen gaveønsker. De sier de har det de trenger. De skal ha veldig mange gjester, og det de ønsker seg er gavekort og penger.

Er det vanlig, og er det greit med å gi slikt?

Om det er vanlig spiller ingen rolle. Men det er selvsagt helt greit å gi det, når det er det de ønsker seg. Ikke gi dem ting de ikke vil ha, og som blir stående å støve ned. Hvis du i tillegg vil gi noe håndfast kan du jo evt. gi noe som blir borte ved bruk, feks konfekt eller flytelys til badekaret, hvis de har det :)

Skrevet

Siste bryllupet jeg var i, da ga nesten alle gjestene penger... Dette fordi det var et vietnamesisk bryllup, og det er det som er vanlig i vietnam, og fordi de ønsket seg mest penger...

Jeg spurte etter ønskeliste fordi jeg også foretrakk å gi en fysisk ting, men på lista stod kun 4-5 ting, og den billigste kosta rundt 2800, så da ga vi heller penger hehe.

Vi fikk også litt penger og sjekker og gavekort til bryllupet vårt, og det har vi satt veldig stor pris på, selv om vi ikke sa at vi ønsket oss det. Vi fikk tilsammen 17000 i penger/sjekker som er brukt på videokamera, speilreflekskamera og bryllupsreise (hotell, vi flyr gratis på svigerfars poeng). Ennå har vi litt igjen.

Så poenget er at det er helt greit å gi penger, spesielt når det er det de ønsker seg!

Skrevet

Hvis 90% av svarerne i denne tråden hadde synes det var teit å gi penger, hadde du da latt være å gi penger til broren din til tross for at det var det han ønsket seg?

Hvis det er greitt for deg, så er det jo kjempekjekt å kunne gi noe brudeparet ønsker seg, enten det er penger eller et marsvin i bur. Du trenger da ikke bry deg med hva andre synes, og hva som er vanlig - det er ikke de som skal ha gaven.

Penger er forresten ganske vanlig å gi og ønske seg i bryllupsgave.

Skrevet

Syns det er helt greit å gi penger jeg, om det er det paret ønsker seg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg jobber i en butikk med ganske, ganske mange ønskelister!

Mange brudepar ønsker seg spesifikt penger eller gavekort, og til min store forbauselse, er det veldig mange gjester som setter sin egen "status ved å gi fin gave" foran å gi brudeparet det de faktisk ønsker seg! :klø:

Burde ikke det viktigste være å gi noe brudeparet ønsker seg? Hvis man f.eks har dårlig råd og heller vil handle noe på salg enn å gi noe man selv anser som en for liten sum, er det jo greit... Been there, done that..

Men når brudeparet sitter igjen med mange, mange tusen i tilgodelapper og er lei seg fordi de ønsket seg penger til bryllupsreise eller oppussing, blir jeg oppgitt... :forvirra:

Skrevet

Penger er greit å gi det, eller du kan gi gavekort om du vet et sted de ønsker seg det på, de blir sikkert glade for det de! Du kunne jo evt. laget en liten album eller noe annet personlig ved siden av, for å gi noe mer personlig? Evt. dekorere en fin boks eller noe til å ha gavekortet i, evt. med bilder av de og slikt utenpå??

Skrevet

Jeg synes selv det er kjekt å gi konkrete ting i bryllupsgave til de nærmeste, kanskje fordi jeg selv synes det ville være kjekt å kunne tenke tilbake på at "den fikk jeg av den og den til bryllupet". Men jeg er enig i at det blir helt feil å gi ting til et brudepar når de bare ønsker seg penger. Da kan det kanskje være bedre å legge tanken bak kortet istedenfor. Skrivet et pent dikt/sitat eller noen andre fine ord i kortet, og eventuelt lag kortet selv (hvis du er sånn som liker å lage) enten for hånd eller på data (men kanskje printe det ut på tynn papp da, og ikke kopipapir...). Og et kort er jo veldig greit å putte inn i et album også, som minne, så det ikke bare støver vekk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...