Kara W Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Vi har en hybel som vi skal leie ut møblert, og da lurer jeg på hva som er vanlig at finnes der. Jeg skjønner jo at bord, stoler, seng osv finnes. Hva med madrass? Dyne og pute? Bestikk og tallerkner? TV? Ja, rett og slett hva bør finnes med?
Rosalie Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 (endret) Jeg har leid møblert hybel mange steder i mange år (var student, ja), og da fulgte det med seng med madrass, bokhylle, bord, garderobeskap, skrivepult og kontorstol. Resten sto jeg for selv. Endret 17. august 2008 av Wadjet
Mosefruen Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 En møbler leilighet skal ha alt i seg. Den som flytter inn skal kun behøve å ha med seg sine egene klær mm. Det vil si fullt utstyrt kjøkken inkludert glass og kjeler mm, vaskemaskin, sengetøy, håndkler, gardiner, ett minimum av møbler osv. Toalettpapir, mat og annet som man "bruker opp" føler naturligvis ikke med. Dersom dette ikke er med er det ikke møbler etter loven (jeg regner med at dere ønsker å leie ut møblert av juridiske grunner)
Humleblomst Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 En møbler leilighet skal ha alt i seg. Den som flytter inn skal kun behøve å ha med seg sine egene klær mm. Det vil si fullt utstyrt kjøkken inkludert glass og kjeler mm, vaskemaskin, sengetøy, håndkler, gardiner, ett minimum av møbler osv. Toalettpapir, mat og annet som man "bruker opp" føler naturligvis ikke med. Dersom dette ikke er med er det ikke møbler etter loven (jeg regner med at dere ønsker å leie ut møblert av juridiske grunner) Dette er det "korrekte", ja. Du skal kunne flytte inn med de samme tingene som du ville tatt med deg på ferie (med untak av forbruksvarene, selvfølgelig). Men det er dessverre mange som annonserer "møblerte leiligheter" uten at de egentlig er det. Vil du ikke kjøpe inn alt av håndkler og kjøkkenutstyr kalles det "delvis møblert".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå