Gå til innhold

Å gå opp kirkegulvet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss om to uker og det jeg gru-gleder meg mest til er å gå opp kirkegulvet... Da jeg var hos skredderen og prøvde kjolen min tidligere i uken så mente hun at jeg gikk altfor fort. Så jeg tenkte kanskje jeg skulle øve å gå til brudemarsjen hjemme i stua, sånn at jeg muligens kan telle inni meg eller noe? Hva gjorde/skal dere gjøre for å unngå å "løpe" opp til alteret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde ikke noe annet enn å passe på å gå sakte.... :-D

Skrevet

Huff, jeg ser for meg at jeg blir ekstremt stresset og glemmer helt å gå sakte... Nesten så jeg vurdere å gå i gudstjeneste neste søndag bare for å kunne øve-gå opp alteret, hehe.

Gjest LindaKristin
Skrevet

Hihi,forstår akkurat hva du mener!Men jeg støtter det forrige rådet-pass på å gå sakte:) Og går du for fort,er ikke det noen krise heller!Bare søtt da,vil forte deg frem til kjæresten din:)

Jeg tenker jeg skal høre på sangen vi skal ha,og muligens ta en prøverunde i kirken vår.. Vi får se:)

Skrevet (endret)
Vi gifter oss om to uker og det jeg gru-gleder meg mest til er å gå opp kirkegulvet... Da jeg var hos skredderen og prøvde kjolen min tidligere i uken så mente hun at jeg gikk altfor fort. Så jeg tenkte kanskje jeg skulle øve å gå til brudemarsjen hjemme i stua, sånn at jeg muligens kan telle inni meg eller noe? Hva gjorde/skal dere gjøre for å unngå å "løpe" opp til alteret?

Rett som det er får jeg spørsmålet du her stiller, og da pleier jeg å si at det er du som bestemmer tempo. Og at tempo kommer av seg selv når du er igang med å gå. Skredderen kan mene hva det måtte være og du kan øve så mye du vil, men når dagen er der, da spiller det egentlig ingen rolle hva andre har sagt eller hvor mye du har øvd hjemme. Du kommer allikevel helt sikkert til å gå opp i det tempo du velger der og da. Jeg har ennå tilgode å se noen som går i feil tempo - og jeg har sett temmelig mange bruder gå opp til alteret. De har alltid gått opp akkurat slik det passet. Det kommer du også til å gjøre :)

Endret av Pastor Knut
Skrevet

Gå i takt med musikken. Husk at du skal gå sammen med en annen, og da er det mest harmonisk å gå i takt med musikken og hverandre. Dette vil ordne seg selv siden det er vanskelig å gå i utakt til hverandre.

Skrevet

Støtter oppunder å gå i takt med musikken.

Du kan jo øve deg på å gå opp midtgangen i den kirken du skal vies i, så ser du hvor mange skritt du bruker.

Det er jo mye bedre å gå "for fort" enn "for sent". Det gjør jo ingenting om du kommer opp til alteret før musikken er ferdig. Det som derimot ser skikkelig teit ut er om du går så sakte at musikken er ferdig og du bare er kommet midtveis ned midtgangen, slik at du blir gående i pinlig stillhet den siste halvdelen :fnise: Men det blir nok neppe et problem, om du går kjempetregt så inproviserer nok organisten noen snirkler og snutter så du slipper tystnaden.

Skrevet

Skal du gå sammen med faren din? Da kan du jo avtale med han at han skal holde deg litt igjen hvis du blir for ivrig :fnise: Ellers er det å gå i takt med musikken et godt tips. Husk å avtale hvilket bein dere skal starte med, har sett film der de ikke gjorde det, og det hele ble seende ganske "vaggende" ut...

Skrevet

Vi skal ha dåp i samme slengen, så jeg må gjerne løpe, jeg, for å rekke begge deler :O :)

Huff, enda en ting som kan gå galt, altså? :)

Skrevet

Jeg syntes at jeg gikk veldig sakte, men på filmen synes jeg det så litt for fort ut... :fnise:

Skrevet
Skal du gå sammen med faren din? Da kan du jo avtale med han at han skal holde deg litt igjen hvis du blir for ivrig :fnise: Ellers er det å gå i takt med musikken et godt tips. Husk å avtale hvilket bein dere skal starte med, har sett film der de ikke gjorde det, og det hele ble seende ganske "vaggende" ut...

Utrolig godt du skrev det, for det å gå med likt ben først er noe jeg ikke ville tenkt på :)

Får vel høre på inngangsmarsjen et par ganger så jeg kan innstille meg på hvilken takt jeg skal gå.

Er det kl.10 eller 11 det er gudstjeneste på søndager? Så kan jeg gå i kirken til helgen å prøve-gå ;)

Skrevet
Utrolig godt du skrev det, for det å gå med likt ben først er noe jeg ikke ville tenkt på :)

Får vel høre på inngangsmarsjen et par ganger så jeg kan innstille meg på hvilken takt jeg skal gå.

Er det kl.10 eller 11 det er gudstjeneste på søndager? Så kan jeg gå i kirken til helgen å prøve-gå ;)

Gudstjenestene pleier å være kl 11 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...