Gå til innhold

muggsopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en leilighet der det er fuktighet/muggsopp under belegget på den ene doen. Doen er ganske liten, ca 1 meter x 1,5 meter. Utleier har mye å gjøre, er mye borte på grunn av jobben og vi kom frem til at samboeren min og jeg kunne ta å rive av belegget, vaske md klor og legge på nytt belegg. Grunn til at det er blitt fukt/mugg der er fordi det lakk fra doen da noen andre leide der over en tid, som da har ført til fukt under belegget. Vi rev av belegget og der så det veldig ut som mugg! Jeg lurer på om dere vet om det er godt nok å bare skrubbe med klor og så legge nytt belegg? Vi prøver å gjøre det mest mlig enkelt for oss selv, utleier vet også at vi aldri har lagt belegg før. Dersom hun vil at det skal bli perfekt lagt kunne hun ringt noen profesjonelle.

Vil den fuktigheten/muggen trekke seg opp gjennom det nye belegget?

Skrevet

Er det murgulv eller tregulv som har fått soppangrep? Er det tregulv så kan muggsoppen ha sporer som går innover i treverket. I tilfelle bør dette skiftes ut. Det er viktig at all sopp er fjernet, og at underlaget er helt tørt før dere legger på nytt gulvbelegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...