'Lilly' Skrevet 2. juni 2003 #1 Del Skrevet 2. juni 2003 Var innom en tråd her og ble litt forundret over at noen sa de hadde storrengjøring hver uke og hver 14. dag. Jeg for min del har storrengjøring 2-3 ganger i året og dette bruker jeg flere dager på...... Da skal alt fra gulv til tak gjøres rent og skap og skuffer blir endevendt. Ellers rengjør/vasker jeg skikkelig en gang i uka + at jeg rydder, tørker støv, mopper, støvsuger, vasker vinduer etc innimellom ellers. Hva legger dere i begrepet storrengjøring? Og hvor ofte har dere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 2. juni 2003 #2 Del Skrevet 2. juni 2003 Storrengjøring - betyr for meg vegg, tak, vinduer og skap. Alt. (Bad og kjøkken en gang per år, de andre rommene, sjeldnere) Men også - kjøleskap, vinduer, frysere, komfyr, gulv, lister, dører, skap. Dette skjer par, tre, fire ganger i året. (Skap, en gang, det spørs hvilket skap. På badet - oftere. Under kjøkkenbenken - oftere) Vanlig gulvvask er vel ikke storrengjøring. Dette skjer på bad og kjøkken i alle fall par ganger i måneden, ellers kan det være ettersom - litt sjeldnere - enn en gang i måneden. Nå skal jeg i gang med rundvask - huff. Begynner med entreen, så gjesterommet. Skal flytte i august. Men sambo hjelper til - sier han... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. juni 2003 #3 Del Skrevet 2. juni 2003 Men sambo hjelper til - sier han... Kjent begrep der, med mannfolk som sier de skal hjelpe til Storengjøring.... det betyr gjerne noe slikt som "dette-skulle-jeg-ha-gjort-for-lengst!" Neida, det blir storrengjøring et par ganger i året! Og da vaskes alt fra gulv til tak, over en liten periode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 2. juni 2003 #4 Del Skrevet 2. juni 2003 ved storrengjøring her i huset da vaskes ALT! Og jeg må jo da selvfølgelig bruke flere dager på det. Og dette gjøres maks 2 ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 2. juni 2003 #5 Del Skrevet 2. juni 2003 Da skrubbes ALT fra gulv til tak, innvendig og utvendig. Gardiner vaskes og skiftes, trekket til sofaen vaskes og dyner, puter og madrasser får gjennomgå av teppebankeren ute.. Derfor skjer ikke det så mye oftere enn ca 2 ganger i året... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 2. juni 2003 #6 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg er en av de som brukte begrepet "storrengjøring" om husvasken hver 14. dag. For meg betyr det ikke vask av tak (har betongtak så det går ikke å vaske, males 2.hvert år), vegger, skap etc. etc. Når vi har et så stort prosjekt sier jeg at vi "vasker rundt". Noe jeg gjør ca 2 ganger i året. Holder på med kjøkkenet nå, og er nesten ferdig med alle skapene. Storrengjøring tar jeg sammen med mannen min, og det er "bare" en ekstra nøye husvask til forskjell fra støvsuging og lett mopping ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emsi Skrevet 2. juni 2003 #7 Del Skrevet 2. juni 2003 Hos meg er og storrengjøring vask av tak, vegger, inni og utpå skaper skuffer. osv. Storrengjøring har vi to ganger i året. Jeg og en venninne gjør det sammen. En i april og en mai. Så igjen i oktober og november. Da har vi skikkelig vaskehelger hvor vi vasker hele fredag og lørdag og koser oss med god mat og drikke til søndagsmorgen. Men ellers så har jeg jo vasking av gulv, tørking av støv osv. hver fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 2. juni 2003 #8 Del Skrevet 2. juni 2003 Nedvask skjer en gang i året, da vaskes gardiner, vegger og tak etc. (ehh, vi har ikke bodd her ett år enda, men jeg er vant med at dette skjer en gang i året, hjemmefra.) Storrengjøring, det er når vi vasker grundig, tømmer skuffer, rydder i papirer, vasker masser av klær fra bunnen av kleskurven, panter masse flasker, ordner ting i permer etc (slik vi holder på nå) Dette tar gjerne noen uker (ikke effektivt arbeide da, gjør nesten ikke noe utenom helgene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molanya Skrevet 2. juni 2003 #9 Del Skrevet 2. juni 2003 Storrengjøring = alt vaskes, skiftes osv. Når jeg gjør det? Aldri ... (Iallefall ikke med spesielt overveldende hyppighet ...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 2. juni 2003 #10 Del Skrevet 2. juni 2003 Storrengjøring er når en vasker alt fra lister til vinduer. Vasking i skap og tar frem alle møbler, så man kommer godt til under og bak feks sofaen. Men selv vasker jeg ikke tak og vegger, tørker bare bort støv og spindelvev. Egentlig har vi aldri ordentlig storrengjøring over en kort periode, vi gjør litt her og der, men gjerne med lang tid i mellom. Dette er likevel min "visjon" på storrengjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 2. juni 2003 #11 Del Skrevet 2. juni 2003 Storrengjøring tar jeg ett par ganger i året (MINST). Da bytter jeg gardiner, pusser vinduer, tørker støv, tørrmopper tak/vegger, vasker inni skuffer/skaper, går igjennom gammelt tøy (kaster det jeg ikke har brukt siden sist gjennomgang), rydder i papirer osv. Grundigere rengjøring enn den vanlige støvsugingen/moppingen tar jeg når det trengs. Ofte rydder jeg ett rom skikkelig grundig i løpet av en helg som jeg kjeder meg. Tar ut alle klærne og kikker igjennom, vasker kjøleskap osv. Liker og ha det ryddig hele tiden, jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå