Gjest utah Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Jeg lurer på om det er vanlig å kjøpe kjole til forloveren? Jeg har liksom hintet at det er en spesiell farge jeg ønsker da.. Og hun har en kjole som hadde passet.. Men det ville kanskje vært litt stas om hun fikk en?
Gjest antigartner Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Nei det er ikke vanlig å kjøpe kjole til forloveren. Hvis hun spør deg om råd i forhold til antrekk, kan du gjerne gi henne noen tips. Såfremt du ikke har et "totalt amerikansk bryllup", der det er ørten voksne brudepiker i makne kjoler, så har du neppe makt over hva forloveren (og de andre gjestene for den del) kler seg i. I følge skikk og bruk er det jo en del regler for hva en ikke ikler seg i et bryllup (hvit kjole er f.eks forbeholdt bruden), men utfra tidligere diskusjoner om kleskoder herinne ser det ikke ut til at flertallet av KG-folket mener at en skal forholde seg til dette.
*Emma* Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Hvis du har betstemte krav til hvordan kjolen skal være - mener jeg du bør kjøpe den til henne. (Fordi det kan hende det du velger er noe hun aldri vil brukeigjenog dermed syns jeg deterdårlig gjort å be henne betale for den.) Har du forøvrig ikke krav syns jeg at hun skal kjøpe den selv. Min forlover fant ikke noe hun likte så hun lånte en som jeg hadde hengende. Jeg syns naturligvis den var fin - ellers hadde jeg ikke kjøpt den. Og hun var kjempe fornøydfor at hun fanten kjole + at hun ikke behøvde å bruke penger på den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå