Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Hva tenker dere om dette? En av mine eks tidligere kjæreste tok visst livet sitt. Jeg kan godt skjønne det, om det var på grunn av han. Han er utrolig lidenskapelig i forhold og gir mye av seg selv. En type man aldri tror vil gjøre det slutt. Virker så trygg og hjemmekjær. Så bare gjør han det. Helt uten forvarsel. Hun hadde vært kristen og visstnok jomfru.. Jeg tror imidlertid ikke han skjønner det, eller tenker tanken på at det kunne vært på grunn av han. Han mangler kanskje innsikt....?
Gjest Bellatrix Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Man skal aldri gi andre enn den som begår selvmord skylden for selv mordet. Det må i så fall kun være i ekstreme situasjoner som misbruk over lang tid.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Hva tenker dere om dette? En av mine eks tidligere kjæreste tok visst livet sitt. Jeg kan godt skjønne det, om det var på grunn av han. Han er utrolig lidenskapelig i forhold og gir mye av seg selv. En type man aldri tror vil gjøre det slutt. Virker så trygg og hjemmekjær. Så bare gjør han det. Helt uten forvarsel. Hun hadde vært kristen og visstnok jomfru.. Jeg tror imidlertid ikke han skjønner det, eller tenker tanken på at det kunne vært på grunn av han. Han mangler kanskje innsikt....? Han er kanskje en type som leker med andre mennesker....
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Man skal aldri gi andre enn den som begår selvmord skylden for selv mordet. Det må i så fall kun være i ekstreme situasjoner som misbruk over lang tid. Men jeg føler faktisk at han leker med andre mennesker....Sier ikke at han var skyld i det. Men han kunne vært en årsak.....Når man gir så mye av seg selv til andre som f.eks ei som er kristen og kanskje tar dette med sex veldig alvolig og så ikke mener så mye med det, så mener jeg man har liten ansvarsfølelse ihvertfall.
Gjest Bellatrix Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Men jeg føler faktisk at han leker med andre mennesker....Sier ikke at han var skyld i det. Men han kunne vært en årsak.....Når man gir så mye av seg selv til andre som f.eks ei som er kristen og kanskje tar dette med sex veldig alvolig og så ikke mener så mye med det, så mener jeg man har liten ansvarsfølelse ihvertfall. Jeg tror sjelden det er en grunn til at noen begår selvmord. Å føle at ens følelser og grenser ikke blir respektert kan nok være en del, men jeg tror det må ligge mer bak.
Lissi Skrevet 16. august 2008 #6 Skrevet 16. august 2008 Hva tenker dere om dette? En av mine eks tidligere kjæreste tok visst livet sitt. Jeg kan godt skjønne det, om det var på grunn av han. Han er utrolig lidenskapelig i forhold og gir mye av seg selv. En type man aldri tror vil gjøre det slutt. Virker så trygg og hjemmekjær. Så bare gjør han det. Helt uten forvarsel. Hun hadde vært kristen og visstnok jomfru.. Jeg tror imidlertid ikke han skjønner det, eller tenker tanken på at det kunne vært på grunn av han. Han mangler kanskje innsikt....? Hva vil du med denne tråden? Prøve å legge skylden for et selvmord på eksen din? Skulle han latt være å gjøre det slutt da? I redsel for dette? Eller kunne vedkommende hatt psykiske problemer? Underlig at du sitter å tenker på din eks sine tidligere damer...
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 Jeg tror sjelden det er en grunn til at noen begår selvmord. Å føle at ens følelser og grenser ikke blir respektert kan nok være en del, men jeg tror det må ligge mer bak. Ja, sier ikke at han var hovedårsaken...men en av mange faktorer. En av mine andre ekser sa også at han skulle ta livet sitt om jeg dro. Selvsagt gjorde han ikke det. Men nå har heller aldri jeg en av/på knapp som denne karen her.... Jeg burde imidlertid visst hva som ville komme. Når man ikke skjønner at man selv kunne vært en faktor, mener jeg........
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #8 Skrevet 16. august 2008 Hva vil du med denne tråden? Prøve å legge skylden for et selvmord på eksen din? Skulle han latt være å gjøre det slutt da? I redsel for dette? Eller kunne vedkommende hatt psykiske problemer? Underlig at du sitter å tenker på din eks sine tidligere damer... Jeg prøver å tenke at jeg burde sett signalene....Dette var en mann som tar lett på ting, som leker med andres følelser... Han vil også treffe meg igjen nå, når det passer han da. Da er han såååå lidenskapelig, men hører aldri fra han ellers eller får noe noen "godord"...
Gjest Bellatrix Skrevet 16. august 2008 #9 Skrevet 16. august 2008 Hva vil du med denne tråden? Prøve å legge skylden for et selvmord på eksen din? Skulle han latt være å gjøre det slutt da? I redsel for dette? Eller kunne vedkommende hatt psykiske problemer? Underlig at du sitter å tenker på din eks sine tidligere damer... Ja, det lurer jeg også på. Hva er det egentløig du vil ts? Jeg burde imidlertid visst hva som ville komme. Når man ikke skjønner at man selv kunne vært en faktor, mener jeg........ :klø:
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #10 Skrevet 16. august 2008 Ja, det lurer jeg også på. Hva er det egentløig du vil ts? :klø: Finne ut av om jeg skal sitte her og vente.......
Gjest Bellatrix Skrevet 16. august 2008 #11 Skrevet 16. august 2008 Finne ut av om jeg skal sitte her og vente....... På? Er det en mann som kødder med deg så bør du finne deg en mann som ikke gjør det. Men selv om han er kjip mot deg er han ingen morder.
Jade Skrevet 16. august 2008 #12 Skrevet 16. august 2008 Hun som tok livet av seg, gjorde det ikke fordi eksen din slo opp. Hun hadde nok problemer som gikk mye mye dypere enn dette. Kanskje depresjoner som går langt tilbake. Det er ikke forbudt å slå opp med noen (uansett hvor brått eller ufølsomt dette gjøres), så jeg kan ikke forstå hvordan du overhodet kan antyde at dette er eksen din sin feil. Håper du ALDRI har nevnt disse tankene dine ovenfor han. For alt du vet kan dette være tanker han sliter med selv. Da trenger ikke du å fyre oppunder.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #13 Skrevet 16. august 2008 På? Er det en mann som kødder med deg så bør du finne deg en mann som ikke gjør det. Men selv om han er kjip mot deg er han ingen morder. Morder nei. Det har jeg da aldri sagt. Men han er kanskje en mann som ikke innser at den måten han er på - veldig lidenskapelig og kjærlig - faktisk kan sette dype spor i andre mennesker, hos folk som søker nettopp dette. (Og hvem gjør ikke det...) Mens han selv kanskje ikke tar slike ting så alvorlig..
Lissi Skrevet 16. august 2008 #14 Skrevet 16. august 2008 Men du kalte han eks?? Vil du ha denne mannen da? Er det dette denne tråden handler om? At du er i tvil om du skal tørre satse på han siden eksen tok livet av seg?
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #15 Skrevet 16. august 2008 Men du kalte han eks?? Vil du ha denne mannen da? Er det dette denne tråden handler om? At du er i tvil om du skal tørre satse på han siden eksen tok livet av seg? Ja, det er vel det det handler om.... Og tror dette skjedde for mange år siden, og at han har hatt flere etterpå. Men jeg kan som sagt godt tenke meg at han var en medvirkende årsak.... Men er så i tvil....om han er seriøs eller ikke, om han bare leker med andre. Han er dårlig på å kommunisere skriftlig/muntlig, men utrolig fysisk. Han nevnte barn og giftemål relativt raskt, men så skiftet han syn da jeg kun hadde pratet med en annen mann...
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #16 Skrevet 16. august 2008 Selvsagt kan det være nok for en ung jente å bli såreet av kjæresten/ha kjærlighetssorg, for å begå selvmord. Det behøver ikke å være "mer" som ligger bak enn det. Alle har forskjellig tålegrense, og for henne KAN det jo ha vært hovedårsaken, eller en sterkt medvirkende årsak. Umulig for andre å si. Men nå bør jo ikke det være det mest presserende for deg å få svar på. Jeg synes du skal kjenne etter hvordan du selv har det sammen med denne mannen jeg. Kjenner du deg elsket? Føler du deg trygg? Kan du stole på han? Føler du at han er ærlig mot deg? Rett og slett: Har du det bra nå? Hvis ja, så skal du bare la disse andre tankene fare, og hvis nei, så skal du la han fare! Lykke til
Lissi Skrevet 16. august 2008 #17 Skrevet 16. august 2008 Ja, det er vel det det handler om.... Og tror dette skjedde for mange år siden, og at han har hatt flere etterpå. Men jeg kan som sagt godt tenke meg at han var en medvirkende årsak.... Men er så i tvil....om han er seriøs eller ikke, om han bare leker med andre. Han er dårlig på å kommunisere skriftlig/muntlig, men utrolig fysisk. Han nevnte barn og giftemål relativt raskt, men så skiftet han syn da jeg kun hadde pratet med en annen mann... Vel, hadde jeg vært denne mannen og fått denne beskyldningen mot meg, tror jeg ikke vi hadde hatt noen fremtid. Ja han har hatt andre damer, det er ganske vanlig. Du sier han er lidenskapelig. Dette er nok en fyr som bare er ute etter sex. Da er det kanskje greit å forholde deg til det. Å få en garanti på at han ikke vil forlate deg er jo umulig. Da får du bare bestemme deg om du vil ta sjansen på han, og la fortida ligge. Å rippe opp i dette kan faktisk være vondt for han. Det er ikke sikkert han er årsaken bak. Jeg syns det er drøyt å spekulere i eksens selvmord.
Jade Skrevet 16. august 2008 #18 Skrevet 16. august 2008 Så det du EGENTLIG er redd for, er at om du blir sammen med han, at han vil slå opp med deg på en slik fæl måte at du heller ikke vil leve mer?
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #19 Skrevet 17. august 2008 Så det du EGENTLIG er redd for, er at om du blir sammen med han, at han vil slå opp med deg på en slik fæl måte at du heller ikke vil leve mer? Nei, jeg ville aldri tenkt en slik tanke...men jeg kjenner jo en voldsom skuffelse. Jeg er redd for at han er en type som ikke mener så mye så med det han gjør. Den ene dagen vil han gifte seg og få barn, og den neste vil han ikke. Hvorfor? Jo, fordi jeg har snakket med en annen....Han har svært lav terskel for hva andre kan gjøre mot han. Jeg skjønner ikke at det er mulig å snu så om, og det kun pga batageller. Hva er egentlig følelser for han? Noe man bare slår av - på....? Skal jeg gå og være redd for neste utbrudd...? Han reagerer også veldig sent, flere uker senere og er så sur i flere uker/måneder etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #20 Skrevet 17. august 2008 Selvsagt kan det være nok for en ung jente å bli såreet av kjæresten/ha kjærlighetssorg, for å begå selvmord. Det behøver ikke å være "mer" som ligger bak enn det. Alle har forskjellig tålegrense, og for henne KAN det jo ha vært hovedårsaken, eller en sterkt medvirkende årsak. Umulig for andre å si. Men nå bør jo ikke det være det mest presserende for deg å få svar på. Jeg synes du skal kjenne etter hvordan du selv har det sammen med denne mannen jeg. Kjenner du deg elsket? Føler du deg trygg? Kan du stole på han? Føler du at han er ærlig mot deg? Rett og slett: Har du det bra nå? Hvis ja, så skal du bare la disse andre tankene fare, og hvis nei, så skal du la han fare! Lykke til Ja, jeg kjenner meg elsket når vi er sammen, og trygg. Selvsagt. Han er jo veldig fysisk av seg. Men han forteller aldri noe så jeg vet ikke om jeg kan stole på han. Det kommer jo plutselig fram ting når jeg spør da. Ting jeg ville sett som naturlig at han fortalte. Selv ble han jo dritsur da jeg snakket med en annen, og jeg var helt åpen om det...Men han har alltid holdt ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå