Gå til innhold

Barseltid og NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, et lite spørsmål her for å se om jeg har forstått hva som står på NAV sine sider..

Dersom jeg tar ut 44 uker med 100% lønn, også velger å begynne å jobbe 50% etter 6 mnd. Får jeg da 100% foreldrepenger i 6 mnd, også kan jeg jobbe 10 mnd med 50% og får da 50% fra NAV og resten lønn? slik at jeg kommer oppi samme mndsbeløp som om jeg hadde jobbet fullt??

Velger jeg å gjøre det på denne måten så kan jeg være hjemme 50% med barnet etter 6 mnd og ha dagmamma/barnehage 50% - også kan barnet begynne 100% i barnehage når han/hun er 16 mnd?? (6 mnd + 10 mnd)..

Er det da sånn at når jeg går tilbake på jobb etter 6 mnd - til 50% stilling at pappaen kan ta ut sine 6 uker - fordelt på 50%.. slik at han er hjemme 12 uker i 50%... altså at vi deler mnd 7 og 8 og 9 mellom oss??

0-6 mnd : Jeg hjemme 100%

7-9 mnd: Begge hjemme 50% hver

9 - 16 mnd: Jeg hjemme 50% og barnet 50% i barnehage/dagmamma..

16 mnd + : 100% barnehage..

får vi på denne måten utbetalt samme sum pr mnd som før vi fikk barnet? Eller har jeg misforstått helt nå???

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De 44 ukene er inkludert fars 6, og bare 41 av dem er etter fødselen.

3 uker før termin og 6 uker etter: Du må være hjemme

18 uker til med 100% permisjon (til barnet er 6 mnd).

Da har dere igjen 17 uker. 12 av de ukene tar dere 50% hver, og så er det igjen 5 uker. Dem kan du drøye til 10 uker hvis du jobber 50%.

Hvis dere velger 80% blir det enklere å lage et slikt opplegg som du skisserer. Men du har helt rett i alt det andre du har satt opp, det var bare litt for optimistisk når det gjelder antall uker.

Lønna ville også blitt den samme som før barnet kom, ja. (Hvis dere tjente under 421 536 kr hver).

Endret av gaja
Skrevet
De 44 ukene er inkludert fars 6, og bare 41 av dem er etter fødselen.

3 uker før termin og 6 uker etter: Du må være hjemme

18 uker til med 100% permisjon (til barnet er 6 mnd).

Da har dere igjen 17 uker. 12 av de ukene tar dere 50% hver, og så er det igjen 5 uker. Dem kan du drøye til 10 uker hvis du jobber 50%.

Hvis dere velger 80% blir det enklere å lage et slikt opplegg som du skisserer. Men du har helt rett i alt det andre du har satt opp, det var bare litt for optimistisk når det gjelder antall uker.

Lønna ville også blitt den samme som før barnet kom, ja. (Hvis dere tjente under 421 536 kr hver).

Ok - takk for svar.. ja jeg syntes også det hørtes ut som veldig mange uker... hehe... men nå skjønte jeg litt mer... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...