Gjest Gjest_bolla Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Heisann Saa har jeg endelig faatt veid med og innsett at det er paa tide aa gjore noe har gaatt opp 6 kilo :gråte: siden april huff vil saa gjerne ned i gjenn paa den gammle vekten som jeg trivdes saa godt med.. Er det noen som tror at jeg kan klare det paa 2 maander?vist jeg er flink til aa trene hver dag+ sunn kost.. har ihvertfall begynt med treningen i gjenn fra i dag Har trent paa helse studio i dag og forbrent 850 kalorier + jeg har tatt 60 sit ups.. Maten jeg har spist i dag er Vannmelon til frokost 2 grove saanne firkantet rundstykker fra kiwi+ saann bringeber syltetoy som man faar kjopt paa kiwi i saann super mini pakke saann bittesmaa runde.. 2stk og et eple ca 1 time f:r middag Middag ( kylling som var laget i ovnen og kokte brokkoli pluss kokte gullerotter til.. Er det noen som vet hvordan jeg kan regne ut kaloriene paa de rundstykkene og syltetoyet..
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Får folk på KG seksuell tenning av å fortelle omverdenen hvor lite de spiser for så å late som de får helt noia fordi "hjelpes meg, jeg har jo ikke telt om jeg har fått i meg 850 eller 900 kalorier"? Eller hva er det for noe? Skaff deg litt perspektiv!
Gjest gjest_bolla Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Får folk på KG seksuell tenning av å fortelle omverdenen hvor lite de spiser for så å late som de får helt noia fordi "hjelpes meg, jeg har jo ikke telt om jeg har fått i meg 850 eller 900 kalorier"? Eller hva er det for noe? Skaff deg litt perspektiv! HAR DU PSM?
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Får folk på KG seksuell tenning av å fortelle omverdenen hvor lite de spiser for så å late som de får helt noia fordi "hjelpes meg, jeg har jo ikke telt om jeg har fått i meg 850 eller 900 kalorier"? Eller hva er det for noe? Skaff deg litt perspektiv! litt unødvendig å svare sånn synes jeg TS: Da jeg las gjennom innlegget ditt, minnet det meg veldig om min egen måte å tenke på for noen år siden.. hadde en alvorlig spiseforstyrrelse da. Jeg "innsunierer" ikke at du har spiseforstyrrelse, jeg vet jo ikke om du har slanket før du oppdaga at du hadde gått opp i vekt eller ikke. Men, da jeg dreiv med den mangeårige "slankinga" mi, blei forbrenninga etterhvert så forstyrra at jeg gikk opp i vekt samme om jeg trente like mye som du gjør nå, og til og med spiste mindre. Det endte med at jeg veide 10 kilo over "idealvekta" mi, selv om jeg slanka meg like iherdig. Løsninga blei at jeg måtte spise "grisemye" en hel måned. Tvang meg til å spise også når jeg var mett. Etter dette begynte jeg å trene styrke trening, og fortsatte spisinga. Kiloene rant av meg etter jeg hadde fått bygget opp litt muskelmasse. Forbrenninga var plutselig blitt veldig høy, selv om jeg gikk i lange perider uten å trene. Moralen her var altså: Ikke "hurtig-slank" deg. Metoden min passer kanskje ikke for deg, men metoden din passer ingen.. PS: Jeg er helt sikker på at du ikke har noe behov for å slanke deg. Når du faktisk er i stand til å slanke deg som du gjør nå, er du kanskje alt for tynn når du veier 55 også.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 HAR DU PSM? Vanskelig for en mann å få PMS gitt.
Gjest Fjøsnisse42 Skrevet 16. august 2008 #6 Skrevet 16. august 2008 Du spiser elendig. Du går sikkert ned i vekt og minst 75% av vekta du mister er muskulatur+vann. Du blir slapp, treg i nøtta og får et dårlig immunforsvar. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 litt unødvendig å svare sånn synes jeg Ja, ikke så nødvendig akkurat. Men herregud, det fins masse info overalt om hva som bør være i ett sunt kosthold, både for de som holde vekten, og gå ned i vekt. Hadde det vært en overvektig som skrev her inne om alt det vedkommende spiste i løpet av en dag, ville h*n fått passet sitt påskrevet med en gang, om uvitenhet, latskap og egoisme og alskens negativiteter. Men når det er en på motsatt side, så er det altså ikke uvitenhet osv osv? Det er tross alt ikke første person som har startet en tråd om musespisingen sin, de må jo nyte å få høre at de spiser altfor lite?
Gjest Gjest_bolla Skrevet 16. august 2008 #8 Skrevet 16. august 2008 litt unødvendig å svare sånn synes jeg TS: Da jeg las gjennom innlegget ditt, minnet det meg veldig om min egen måte å tenke på for noen år siden.. hadde en alvorlig spiseforstyrrelse da. Jeg "innsunierer" ikke at du har spiseforstyrrelse, jeg vet jo ikke om du har slanket før du oppdaga at du hadde gått opp i vekt eller ikke. Men, da jeg dreiv med den mangeårige "slankinga" mi, blei forbrenninga etterhvert så forstyrra at jeg gikk opp i vekt samme om jeg trente like mye som du gjør nå, og til og med spiste mindre. Det endte med at jeg veide 10 kilo over "idealvekta" mi, selv om jeg slanka meg like iherdig. Løsninga blei at jeg måtte spise "grisemye" en hel måned. Tvang meg til å spise også når jeg var mett. Etter dette begynte jeg å trene styrke trening, og fortsatte spisinga. Kiloene rant av meg etter jeg hadde fått bygget opp litt muskelmasse. Forbrenninga var plutselig blitt veldig høy, selv om jeg gikk i lange perider uten å trene. Moralen her var altså: Ikke "hurtig-slank" deg. Metoden min passer kanskje ikke for deg, men metoden din passer ingen.. PS: Jeg er helt sikker på at du ikke har noe behov for å slanke deg. Når du faktisk er i stand til å slanke deg som du gjør nå, er du kanskje alt for tynn når du veier 55 også. Tusen takk for et kjempe bra svar fylt med gode raad skal ta det til meg
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 "Sånne fra Kiwi". "Sånne bittesmå fra Kiwi, vettu". "Så spiste jeg noe til middag, husker ikke hva, men det var fra Kiwi". Vi handler ikke alle på Kiwi. Og du burde skaffe deg litt innsikt i hva mat inneholder, hva som er sunt. Syltetøy når man slanker seg? Hvorfor ikke bare dekke rundstykkene med rent sukker? La meg gjette-du er rundt 17 år gammel?
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 "Sånne fra Kiwi". "Sånne bittesmå fra Kiwi, vettu". "Så spiste jeg noe til middag, husker ikke hva, men det var fra Kiwi". Vi handler ikke alle på Kiwi. Og du burde skaffe deg litt innsikt i hva mat inneholder, hva som er sunt. Syltetøy når man slanker seg? Hvorfor ikke bare dekke rundstykkene med rent sukker? La meg gjette-du er rundt 17 år gammel? Nå finnes det syltetøy med mindre tilsatt sukker også da, og det fins også uten tilsatt sukker, men da med kunstig søtningsmiddel (og det skal man jo også være forsiktig med inntaket med, men kalorimengden blir jo mindre). Men jeg er enig, det finnes masse informasjon om sunt kosthold, både bøker og flere tusen internettsider, hvor du lærer om hva du trenger, at det lov å kose seg litt iblant, at svaret på å gå ned i vekt KAN være å spise mer (særlig om man trener), ikke minst at fett må du ha i deg. Det er lite gunstig å ligge på et kaloriinntak på under 1000 per dag når man skal ned i vekt. Du vil gå ned ja, men du går opp alt pluss litt til når du øker mengden igjen fordi kroppen er vant til å få lite, og skal bygge opp et overskuddslager for å forberede seg til neste sultperiode. Det er sånn vi er skapt, og det er slik mennesket har overlevd i millioner av år. Og jeg regner med at du vet om risikoen ved å gå på et konstant energiinntak livet ut?
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Vel, trass i at jeg poengterte at ikke alle handler på Kiwi, så gjør faktisk jeg det selv, og de små syltetøyboksene er vanlig syltetøy, ikke sukkerfritt. De har imidlertid sukkerfritt syltetøy i flere smaksvarianter på Kiwi. Men om resten av måltidet hovedsaklig består av brød, er et bedre å velge et pålegg som f.eks. mager ost, ikke syltetøy, for å få litt proteiner. Sukkerfritt syltetøy gir lite kalorier, men enda mindre næring.
eriksen Skrevet 19. august 2008 #12 Skrevet 19. august 2008 litt unødvendig å svare sånn synes jeg TS: Da jeg las gjennom innlegget ditt, minnet det meg veldig om min egen måte å tenke på for noen år siden.. hadde en alvorlig spiseforstyrrelse da. Jeg "innsunierer" ikke at du har spiseforstyrrelse, jeg vet jo ikke om du har slanket før du oppdaga at du hadde gått opp i vekt eller ikke. Men, da jeg dreiv med den mangeårige "slankinga" mi, blei forbrenninga etterhvert så forstyrra at jeg gikk opp i vekt samme om jeg trente like mye som du gjør nå, og til og med spiste mindre. Det endte med at jeg veide 10 kilo over "idealvekta" mi, selv om jeg slanka meg like iherdig. Løsninga blei at jeg måtte spise "grisemye" en hel måned. Tvang meg til å spise også når jeg var mett. Etter dette begynte jeg å trene styrke trening, og fortsatte spisinga. Kiloene rant av meg etter jeg hadde fått bygget opp litt muskelmasse. Forbrenninga var plutselig blitt veldig høy, selv om jeg gikk i lange perider uten å trene. Moralen her var altså: Ikke "hurtig-slank" deg. Metoden min passer kanskje ikke for deg, men metoden din passer ingen.. PS: Jeg er helt sikker på at du ikke har noe behov for å slanke deg. Når du faktisk er i stand til å slanke deg som du gjør nå, er du kanskje alt for tynn når du veier 55 også. Godt sagt, og mange gode råd som mange burde ta inn over seg her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå