Gå til innhold

Sko ødelagt etter to uker

Anbefalte innlegg

Gjest Nishiki
Skrevet

Minstemann fikk nye sko for to uker siden. Nå må han ha nye. De han fikk har allerede hull i tuppen, nesten rett igjennom.

Ser flere barn i barnehagen med denne type sko, de er like slitte de og, men nå vet jeg ikke hvor lenge de har hatt disse.

Skoene fra i fjor ser bra ut enda, kun borrelåsen som er litt gåen. Skoene er i samme merke og i prisklasse plussminus 500. De har ingen hull, avrivninger eller andre synlige skader og har gjennomgått samme behandling/herjing som de nye.

Skoene blir jo brukt slik barn bruker sko. Rett og slett herjet med. Sykling, fjellklatring og hva de måtte finne på, så en vis slitasje er naturlig.

Men allerede ødelagt etter to uker? Er ikke det veldig dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minstemann fikk nye sko for to uker siden. Nå må han ha nye. De han fikk har allerede hull i tuppen, nesten rett igjennom.

Ser flere barn i barnehagen med denne type sko, de er like slitte de og, men nå vet jeg ikke hvor lenge de har hatt disse.

Skoene fra i fjor ser bra ut enda, kun borrelåsen som er litt gåen. Skoene er i samme merke og i prisklasse plussminus 500. De har ingen hull, avrivninger eller andre synlige skader og har gjennomgått samme behandling/herjing som de nye.

Skoene blir jo brukt slik barn bruker sko. Rett og slett herjet med. Sykling, fjellklatring og hva de måtte finne på, så en vis slitasje er naturlig.

Hvis du har kvitering vil jeg tro du har en viss rett på og bytte de?

Isåfall ville jeg tatt meg en tur innom og hørt etter hva de har og si uansett!

Gjest Nishiki
Skrevet
Hvis du har kvitering vil jeg tro du har en viss rett på og bytte de?

Isåfall ville jeg tatt meg en tur innom og hørt etter hva de har og si uansett!

Nei, jeg fant ikke kvitteringen :(

Skrevet

Jeg har opplevd det samme, og vi fikk byttet dem i et nytt par (som gikk istykker like fort). Dette pleier å gå ganske greit om skoene er kjøpt i en kjede butikk. De fleste kjeder taper MYE mer om de blir kjent for dårlig kundeservice enn de gi deg et par nye sko.

Om du ikke får byttet dem uten problemer ville jeg gått til forbrukerrådet (om du fortsatt har kviteringen). Jeg antar de kan fortelle hva du bør gjøre videre.

Skrevet
Nei, jeg fant ikke kvitteringen :(

Prøv å bytt dem likevel. Butikken er jo klar over at de selger slike sko og bør vise et minimum av forståelse for problemstillingen.

Skrevet

Voksensko har 1 år garanti, så det bør jo barnesko har også. Men du må jo stort sett ha bevis på at du har kjøpt dei.

Skrevet

Så lenge butkken ikke har tydelig annonsert av kvittering må medbringes også ved reklamasjon (noe som eeeegentlig er på kanten av kundeservice), så har du krav på å reklamere innen rimelighetens tid - noe jeg mener 2 uker er.

Et enkelt svar er her; http://forbrukerportalen.no/faq/kvittering2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...