Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å få personlig trener på elexia.Ønsker å høre om erfaringer , resultat egentlighelhetsinntrykk :-) jeg trener på elexia,men alle erfaringer mottas med takk :-))

Videoannonse
Annonse
Gjest -Maggie-
Skrevet

Jeg hadde det en kort stund for ganske lenge siden, og syntes det var bortkastede penger. Jeg klarer å gi full gass på trening uten å bli motivert av en PT, jeg har ganske god peiling på hva jeg driver med selv, og han var en av de mange PT'er uten egentlig så veldig stor kunnskap.

Men jeg antar at dette kommer aller mest an på hvilken person du får - noen er jo veldig, veldig dyktige og motiverende, mens kanskje de fleste er sånn halvveis. Kommer jo også an på hvilket utgangspunkt og grad av motivasjon du har selv.

Skrevet

Hadde 3 sessions med ein personleg trener ved eit treningssenter i USA. For meg var det topp å få lagt opp eit treningsopplegg som var tilpassa meg der me gjekk igjennom det og tilpassa det etter behov. Blant anna bytta me ut øvelser som ikkje passa meg (kjente belastning feil sted t.d.) med andre som fungerte betre. Var i utgangspunktet ikkje vant til treningsstudio i det heile tatt, så det var ein fin intro i styrkemaskinene. Eg fekk iallfall mykje ut av det.

Skrevet

Jeg trener i gjennomsnitt3 / 4 ganger i uka nå :-) Motivasjonen er fin, trener ett par timer når jeg først er der. Det jeg vil oppnå med en pt er raskere resultater. Stramme mest mulig opp,bli sterkere i hele kroppen , at kg også forsvinner er en bonus.

På mitt senter er det to pt, kun den ene er aktuell pga utdannelsen hennes som inneholder ryggproblematikk... Noe som jeg er plaget av.

Litt varierende erfaringer alså:-)

Skrevet

Jeg har hatt 2 pt-er, i tilsammen 2 år. Dette er på SATS.

Jeg har vært svært heldig og funnet dyktige pt-er med god idrettsfaglig bakgrunn i tillegg til fysioterapi. Vi har også hatt kjemi som personer, det er viktig.

Av min første PT så lærte jeg å trene. Dvs ulike treningsformer (både kondisjon, styrke og koordinasjon) samt å gjøre øvelser i apparater riktig. Etterhvert ble det slutt på apparater og over på frivekter.

Jeg hadde enorm fremgang fordi jeg selv ville det og fordi jeg hadde en flink pt jeg trivdes med og som pushet meg. Vi trente sammen ca 3 ganger i uken, i tillegg til at jeg trente mer kondisjon alene.

Grunnen til at jeg sluttet med pt var at jeg har fått en mye mer krevende jobb enn tidligere + flere forpliktelser hjemme. Dermed kunne jeg ikke lenger trene rett etter jobb og pt hadde ikke anledning til å trene sent på kveld.

Nå trener jeg på egenhånd. Jeg har lært så mye om ulike treningsformer at jeg selv kan sette opp program og bytte dette med jevne melllomrom slik at jeg ikke stagnerer.

Det er utrolig viktig at man trener riktig, gjør øvelsene riktig samt at man vet når man skal øke og endre og når kroppen sier stopp. I tillegg at du finner ut hva som trigger deg til å yte ekstra.

Jeg vil på det varmeste anbefale pt. Sjekk ut bakgrunnen til de på senteret ditt, forhør deg om noen er flinkere enn andre. Ha en samtaletime først og se om dette er en person du kan jobbe med.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg hadde 6 timer med PT.

Mine erfaringer er kanskje blandet. Syns at det var bra timer vi hadde men til en pris av 5-6hundre kr timen Bør det være bra.

Lærte meg å trene styrke,noe jeg har vært lat med. Men det ble dessverre bare den perioden jeg hadde PT at jeg trente styrke.

Kjemi er veldig viktig,hør på andres erfaringer som har hatt samme PT. Likeså se på treningsbakgrunn og utdanningen(e) til PT`en.

Min konklusjon for meg selv var vel at dette var en smule dyrt og ikke verdt det for meg. 3 timer hadde vært nok.

Når du trener såpass mye som du gjør fra før ville jeg vurdert om det er nødvendig med PT? Hva med en treningsveileder(gratis) i forhold til ryggproblematikk? Eller rett å slett snakke med en fysio?

Gjest Bolledeig
Skrevet

Tråden er ryddet iht Kvinneguidens regler

Bolledeig (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...