Gjest Vega Skrevet 2. juni 2003 #1 Skrevet 2. juni 2003 Hvem er det som bestemmer at det er fint vær? 28 grader i skyggen og nesten ikke et vindpust. Innpåslitne fluer som sikler etter maten min, og hissige bier som surrer i vinduet. Kryper gradestokken langt over tjue, blir jeg sur. Vurderer å legge meg ni om morgenen og stå opp sju om kvelden - for å unngå den verste heten. Men. Nå har det blåst opp, så nå er det levelig igjen. Og Siri og co. som står og proklamerer fint vær (i fjor, Tv2, Teisen og gutta er bedre på det) - Det lover stadig fint vær på østlandet - mens kornåkrene tørket ut og vannmagasinene krymper. Snakker! Er det så j..... fint vær, det da? Vanlige folk lirer av seg fint-vær-kommentarer, og det er ille nok, men at meterologer ikke har mer å meddele...
MarianneE Skrevet 2. juni 2003 #2 Skrevet 2. juni 2003 Herlig, Vega! Enig her, når det nærmer seg 25+ ute blir jeg også utilpass! Da er det for varmt! Jeg er et skygge menneske, og som liker meg best når den værste heten er over.......
Gjest Vega Skrevet 2. juni 2003 #3 Skrevet 2. juni 2003 Skyggemennesker. Det er samboer også. Jeg har alltid vært det - helt fra jeg var liten. Så det er ikke pga den ekstra lille bilringen og fordi jeg må kle meg lettere... Men som vanlig har jeg ikke gått ned de tre, fire kiloene jeg skulle. Men, men. Det går vel seg til. Har i alle fall ikke lagt på meg, selv ikke etter å ha lest om Minnies iskrem- og sjokoladevaner. Har blitt litt mer sjokolade i det siste, men nå er det tomt i skapene. Forresten. Et godt tips til alle som har terasse, eller hage - fyll blomstersprayen med iskaldt vann, gjerne med isbiter i, men trengs ikke - og bruk den til å avkjøle huden. Deilig! Spesielt deilig mellom tærne. Da holder man ut, dersom man ønsker litt farge...
Bettie Skrevet 2. juni 2003 #4 Skrevet 2. juni 2003 For meg er fint vær = sol og varme - mye varme......Så når værdamer og -menn varsler sol og varme som "fint vær" er jeg veldig enig med dem i beskrivelsen. Og særlig etter en ufyselig kald, grå og våt mai, er jeg storfornøyd nå.
Gjest Starya Skrevet 2. juni 2003 #5 Skrevet 2. juni 2003 Jeg er mest tilfreds ved 20 grader og ikke mer. Gjerne en svak bris. Er vel også et skyggemenneske, og har aldri solt meg. Har prøvd, men nei. Det ligger ikke for meg. Dessuten gir sollys meg bare hodepine.
MarianneE Skrevet 2. juni 2003 #6 Skrevet 2. juni 2003 Uff ja..... det sol-deg-og-bli-brun opplegget har jeg gitt opp for lengst! Jeg er lys i huden og i håret og blir alltid bare solbrent. Til og med etter to-tre timer i byen idag er jeg blitt brent! Men, det og ligge og sole seg er kjedeliiiig!!! Etter fem minutter bare må jeg ha noe og gjøre. Satser på at min naturlige blekhet også sjarmerer noen....
Gjest Vega Skrevet 2. juni 2003 #7 Skrevet 2. juni 2003 Jeg liker å røre meg, og varmen gjør sitt til at jeg sitter og sturer, dvs. jeg sturer ikke, jeg er lettantennelig... Vurderer å flytte kontoret i kjelleren, men der er det ikke særlig trivelig. Røre meg må jeg da gjøre på kvelden, eller tidlig om morgenen. Liker regn. Men etter at det begynte å blåse opp, er det ganske levelig ute. Skal ut og poste et brev. Kjøpe meg en is... og blåse vekk siste rest av irritasjonen som tok meg i sted. Måtte gå og legge meg og sture i halvmørket... internett virket ikke, mens regninger til forfall skulle inn på nettbank - og i det hele tatt. Ikke min dag...
MarianneE Skrevet 2. juni 2003 #8 Skrevet 2. juni 2003 Trøsteklemm! Håper du får en bedre dag imorra, Vega!
Labella Skrevet 3. juni 2003 #10 Skrevet 3. juni 2003 Har også reagert på at meteorologer bruker uttrykket "fint vær" - fint vær er jo ikke det samme for alle. Meteorologene skal være objektive de - si hva slags vær vi får, ikke tolke det!
Gjest Vega Skrevet 3. juni 2003 #11 Skrevet 3. juni 2003 Jeg vil fortsatt ha snø. Ja. Enig. Skikkelig snøstorm hadde vært noe. Ser det blir varmt i dag også... Skal forsøke å trøste meg med en softis etterpå. :cry:
Gjest Lea Skrevet 3. juni 2003 #12 Skrevet 3. juni 2003 VG påstår at det skal plaskregne i sør og vest fra i dag. Østlandet blir overskyet men muligens opphold og litt sol. Bare til informasjon liksom.. Jeg velger å ta det med en klype salt, eller to!
Rapitap Skrevet 3. juni 2003 #13 Skrevet 3. juni 2003 Ahh...jeg ELSKER å sole meg...og når det er sol på terassen, ja da, er jeg der!...(skal sjekke hva gradene sier nå: 19,6 grader og overskyet) Det er rett og slett deilig å sitte slik nå:
Kid-a Skrevet 3. juni 2003 #14 Skrevet 3. juni 2003 Østlandet blir overskyet men muligens opphold og litt sol. Foreløpig er det skyfritt, VARMT og tørt hos meg. Satser på at det varer litt. Bare all denne helvedes myggen kunne forsvinne......!
Gjest Lea Skrevet 3. juni 2003 #15 Skrevet 3. juni 2003 Foreløpig er det skyfritt, VARMT og tørt hos meg. Satser på at det varer litt. Bare all denne helvedes myggen kunne forsvinne......! Vær fornøyd med myggen du, så lenge du slipper unna alle de kjære vepsene :blunke: .
Gjest Vega Skrevet 3. juni 2003 #16 Skrevet 3. juni 2003 Veps ja - jeg er redd dem. Løper som en tulling, gjemmer meg på andre rom - i det hele tatt. Sykt, de er jo ganske ... ufarlige. Det eneste som hjelper er par pils, da er jeg ikke redd noe... Får håpe det blir regn i par uker nå. Plaskeregn. Og sur vind.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå