Gå til innhold

Hva er aldersgrensen for når man bør gi opp?

Anbefalte innlegg

Gjest gammel jente
Skrevet

Er det noen eldre her inne som har blitt gravide?

Og hva skal man tenke spesielt på om det skulle skje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror knapt jeg vet om noen som har fått biologiske barn i så høy alder, selv om jeg kjenner de som har fått barn når de er over 40 (oftest minstemann i en søskenflokk, også har jeg ei venninne som er enebarn med foreldre som var 50 (far) og noe over 40). Også kjenner jeg et par som adopterte da de var over 45 (ikke i Norge, begge foreldrene er forøvrig svært ressurssterke og spreke). Uansett tror jeg du må regne sjansen for at det lykkes for liten. Det er vesentlig økt risiko for kromosomfeil hos barnet også. Jeg ville tatt en prat med legen, tror jeg, vurdert adopsjon (samtidig tar jo den prosessen gjerne flere år, og det er en øvre aldersgrense) og innstilt meg på å kanskje ikke lykkes.

Skrevet

Jeg er 43 år, og går på Pergotime i håp om en fjerdemann og attpåklatt. Er realist nok til å se at det kanskje ikke går, men prøver inntil det motsatte er bevist... Vet alt om økt risiko ved høy alder, men det er en sjanse jeg er villig til å ta. Vet om en som fikk barn nr 1 og 2 uten hjelp, i en alder av 42 og 44 år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...