Gjest hjem Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Hvorfor ikke velge hjemmeskole? Flere og flere bevisste foreldre velger hjemmeskole for sine barn. Ta en titt her, om du er nyskjerrig http://barnifrihet.com/forums.php
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Jeg blir bare provosert av å lese på disse sidene jeg, så jeg lar være mer nå. Jeg kan skjønne at folk velger å holde barne sine hjemme lenger enn de må, og at de ikke har fulltid i barnehage før de starter på skolen og alt det der. Men det jeg ikke frostår er at de kan sette spørsmålstegn til pedagogenes eksistens nærmest. Og kalle helsepersonell og pedagoger for kunnskapsløse?! Det blir for meg bare tåpelige utsagn. Da er det tydelig hvem som er kunnskapsløse. Og amming til barna er 2 år og stolt av det. Hvilket behov har en toåring for amming? Det er vel strengt tatt mor som har behovet for nærhet og ikke klarer å slippe barnet så mye som det trenger... Barna til de jeg leste innlegg fra vil nok finne det vanskelig å kopmme inn i samfunnet de første årene de får oppleve det. Heldigvis er barn flinke til å tilpasse seg omgivelsene slik at det til slutt nok vil gå bra med de aller fleste, på samme måte som at det til slutt går bra med de aller fleste som har gått i barnehage også
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Ser ikke noe galt i hjemmeskole hvis ungene mistrives, men synes det er viktig å gi dem flere alternativer som f.eks flytting og privatskole og sørge for at de selv får velge. Det er tross alt deres barndom det er snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå