Nick Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Jeg overtok nettopp en leilighet der den tidligere leietakeren ikke hadde vasket ut etter seg. Jeg måtte selv vaske ut etter den forrige personen. Huseier av lovet meg en kompensasjon for jobben, men hvor mye kan eller bør jeg kreve?
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Tja... Hvis jeg var deg så hadde jeg sagt at jeg ønsket å slippe å vaske når jeg flyttet ut av leiligheten igjen.
Nick Skrevet 16. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2008 Da er jeg redd jeg taper på det, for jeg kommer aldri til å ha det så grisete som det var da jeg flyttet inn. Jeg liker også best å vaske opp etter meg selv.
flickan Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Tja, jeg hadde regnet minst 200 kr timen for å vaske ut. Kansje 250,-
FangeLiv Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Jeg hadde krevd å slippe å betale første husleie. Fordi det er så utrolig nedtur å flytte inn i en møkkete leilighet, og det strider imot det som står i husleieloven. Men skjønner at det kan føles litt kleint å kreve dette (avhengig av hvilket forhold du har til utleier). Her jeg bor leier vi ut flere hybler, og når noen flytter ut sjekker vi at det er skikkelig vasket ut før vi tar imot nøkler for overlevering. Hvis det ikke er bra nok trekker vi fra depositumet, eller krever at forrige utleier gjør det pent etter seg. Jeg ville ansett utleier som ganske amatørmessig dersom denne ikke hadde forsikret seg om at leiligheten så bra ut før han leide den ut videre.
Gjest Lamia Lenis Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Jeg måtte også vaske etter forrige leietager en gang jeg skulle flytte inn i en leilighet... Da betalte jeg halv leie den første måneden.
Gjest Utleier Skrevet 17. august 2008 #7 Skrevet 17. august 2008 Jeg overtok nettopp en leilighet der den tidligere leietakeren ikke hadde vasket ut etter seg. Jeg måtte selv vaske ut etter den forrige personen. Huseier av lovet meg en kompensasjon for jobben, men hvor mye kan eller bør jeg kreve? Når du gjør det selv, er tommelfingerregelen at du kan kreve halvparten av det et profesjonelt firma ville tatt for det.
LilleCanCan Skrevet 17. august 2008 #8 Skrevet 17. august 2008 Hvor mange kvm er det? Eks: 100 kvm - typisk pris for flyttevask(selvom det varierer veldig) er lik kr; 4-5000 eksl. MVA. Citymaid o.l er enda dyrere igjen. Opp mot 7-8000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå