Gå til innhold

Æsj! Bikinikledd i butikker/restauranter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som mange skandinaviske jenter totalt mangler folkeskikk i Syden. De syns visst det er helt greit å gå i butikker, og enda verre: På restauranter i lunsjtid, iført bikini???

Har dere helt mistet hu'et, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det virker som mange skandinaviske jenter totalt mangler folkeskikk i Syden. De syns visst det er helt greit å gå i butikker, og enda verre: På restauranter i lunsjtid, iført bikini???

Jeg synes det er kvalmt når folk gjør det ja. Skjønner at det er varmt, men det er ikke mye taktfullt å vandre rundt i bikini i butikkene og på spisesteder.. Og jeg er ikke noen kjiping, men å kle på seg LITT mer er vel en smal sak..

Gjest virvelvind
Skrevet

Jeg har ikke problemer med å gå på Kiwi midt på sommeren i shorts og en bikinitopp, får vel være måte på å være prippen. På spisesteder er det imidlertidig noe helt annet, det kan jeg være enig i.

Skrevet
Jeg har ikke problemer med å gå på Kiwi midt på sommeren i shorts og en bikinitopp, får vel være måte på å være prippen. På spisesteder er det imidlertidig noe helt annet, det kan jeg være enig i.

Signerer denne.

Skrevet

Nå gjaldt dette bikini, og ikke shorts. Relatert til dette spørsmålet er det faktisk ganske stor forskjell.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Har aldri skjønt dette med å gå i bikini på andre steder enn på stranda, eller eventuelt når jeg ligger i parken, jeg da. Synes liksom ikke bikini passer så veldig mange andre steder. Men så er jeg vel sikkert prippen også da!

Skrevet
Nå gjaldt dette bikini, og ikke shorts. Relatert til dette spørsmålet er det faktisk ganske stor forskjell.

Nei, hvorfor det? Det kommer da an på størrelsen på bikinien og shortsen. Kanskje de er like store.

Til trådstarter har jeg et råd: Get over it.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Kom på en ting til, nå varierer det jo veldig hvilket land man er i, men mange av de såkalte "sydenlandene" er katolske, og det blir sett på som regelrett frekt å gå i bikini andre steder enn på stranda.

Men vi må jo selvfølgelig få gjøre som vi vil i utlandet også, uten tanke på at det kan virke støtende på andre :roll:

Skrevet

Er helt enig med trådstarter. Dette gjelder ikke bare skandinaviske jenter. Av hygieniske grunner bør man kle på seg t-skjorte og shorts når man er i butikker som selger mat. Jeg synes "no shoes, no shirt, no service"-regelen er grei.

Skrevet (endret)
Er helt enig med trådstarter. Dette gjelder ikke bare skandinaviske jenter. Av hygieniske grunner bør man kle på seg t-skjorte og shorts når man er i butikker som selger mat. Jeg synes "no shoes, no shirt, no service"-regelen er grei.

Veldig enig.

Om det da ikke er en utendørs strandbar, eller lignende.

I så fall....er jeg og litt prippen.

Forøvrig er det folkeskikk og ta (litt) hensyn til den kulturen man befinner seg i.

Endret av Østlandet
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig.

• 2 uker senere...
Skrevet

har nettopp vert i Syden og så dette selv. opp fra stranden til lunc på resturant. man er våt i baken, noen tok omslagsskjørt på,men satte seg ned på stoler med puter. dette gjelder ikke bare jenter,men voksne damer og menn. Det er helt respektløst. hva ville du sagt om noen satte seg våte og svette med solkrem i tillegg på dine puter på din terasse?

det viser at vi jevnt gir f...så lenge vi slipper bryderiet selv.

det viser også mangel på respekt i det landet man ferdes.

i usa kommer du ikke inn i en butikk slik...

Skrevet

Nå eier jeg ikke en eneste t-skjorte (det er noe av det mest forferdelige jeg kunne tenke meg å måtte gå i...), og går særdeles sjelden i shorts, men jeg skjønner hva du mener. Jeg kan godt gå i en tørr og ren badedrakt med en kjole over, eller et skjørt eller bukser til, ettersom det ville blitt det samme som å ha på en tettsittende topp, og det dermed ikke er noe forskjell på det og resten av toppene mine, men jeg hadde aldri gått i kun bikini på hverken spisested eller butikk. Jeg hadde rett og slett følt meg litt dum. Det blir liksom litt som å troppe opp i ballkjole med full tyll på en avslappet grillfest med jobben...

Skrevet

Jeg kan ikke annet enn le av denne tråden...

Bryr meg virkelig ikke om hva de andre gjestene har på seg når jeg sitter på café/restaurant

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...