Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Hei! Jeg skulle gjerne hatt et tips ang. oljer til steking. Har brukt olivenolje før, og bruker nå solsikkeolje. Bare tilfeldigheter at det har blitt sånn... Jeg trenger ikke gå ned (eller opp) i vekt. Pris, smak spiller liten rolle. Bare den oljen som har mest nyttige stoffer i seg, og gjerne en som virker gunstig på kolesterolnivået. På forhånd takk!
sannamor Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 solsikkeolje og rapsolje tåler varme godt, samt oljene til vita hjertegod som er spesiallaget for steking.
Gjest Snart 42 Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Info om oljer til steking her og her. Viktig å vite at noen oljer ikke tåler varme særlig bra, bl.a. olivenolje, så disse er dermed ikke egnet til steking. Stekepannen blir også ødelagt hvis du bruker for sterk varme med feil olje (i hvert fall hvis det er en slik med slippbelegg).
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Tusen takk for svar! Tror jeg bare fortsetter med solsikkeoljen min jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå