Gå til innhold

Ikke alene, men ensom

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_niceguy_*
Skrevet

Har etterhvert begynt å få litt "depresjoner". Det sies jo at nice guys finish last, og det er tydeligvis sant det...

Kan ikke annet enn å konstatere at å være singel sliter på kropp og sjel når man nå og får høre at man er den beste, herligeste, mest utrolige, snille, alltid støttende, kunnskapsrike, lojale, innsiktfulle, stødige, interesserte m.m, men dette tydeligvis bare er noe opptatte jenter ser (eller interesserer seg for).

Har aldri, og kunne heller aldri sett for meg grøftefyll i helgene (er over den alderen), får frysninger av players, synes unger/ungdom er spennende (og har, forhåpentligvis, snart jobb innen skole).

Må man virkelig være basehopper, ha MC, fly på byn, digge egne biceps eller være skiboms for å være aktuell?

Begynner virkelig å lure på hvor overfladisk alt er når til og med brukere på f.eks møteplassen.no har en skremmende evne til å ikke engang svare, og da på det som er normale og høflige meldinger...

Ser ikke for meg annet enn noen å bruke tiden på, men man har jo alle odds mot seg når toppen 2 av 25 brev blir besvart seriøst.

Andre som har tilsvarende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alene/single, og ikke ensom. Jeg får nok sosialt på jobb og i forbindelse med jobb...det er ofte sosiale happenings og det er sosialt på jobb. Da er det godt å være en del alene om kvelder og helger. Men av og til hadde det vært ok med en kjæreste i helger, spesielt på søndager, og en å reise på ferie med, gitt at begge hadde ønske om samme type feriemål.

Vel...in another life, alle er jo gift og opptatt når de er 40 så...og er de ikke det er de mindre attraktive, har lav selvtillit eller har nerveproblemer og/eller dårlige jobber.

Gjest Gjest_niceguy_*
Skrevet
Jeg er alene/single, og ikke ensom. Jeg får nok sosialt på jobb og i forbindelse med jobb...det er ofte sosiale happenings og det er sosialt på jobb. Da er det godt å være en del alene om kvelder og helger. Men av og til hadde det vært ok med en kjæreste i helger, spesielt på søndager, og en å reise på ferie med, gitt at begge hadde ønske om samme type feriemål.

Vel...in another life, alle er jo gift og opptatt når de er 40 så...og er de ikke det er de mindre attraktive, har lav selvtillit eller har nerveproblemer og/eller dårlige jobber.

Vel, er ikke ensom i den sosiale sammenheng, men heller i den "samboende" sammenheng. Moro å gå på kino sammen, artig å ta to pils med sammen, eller se film, sykle en tur...det er derimot tida utenom alt det andre som er savnet...reise på ferie sammen, eller bare gå søndagstur for den del, er jo et godt eksempel ja

Skrevet

Jeg elsker "grøftefyll" og har aldri vært mer attraktiv enn jeg er nå som jeg er laaangt over de 30...menn som er aktive og viser sterk interesse for meg liker jeg godt og kan jeg også innlede forhold til. Jeg er godt utdannet og har en skikkelig jobb, men lever livet...om enn så lenge! Og jeg elsker å leve litt utenfor A4.

Gjest Gjest_niceguy_*
Skrevet
Jeg elsker "grøftefyll" og har aldri vært mer attraktiv enn jeg er nå som jeg er laaangt over de 30...menn som er aktive og viser sterk interesse for meg liker jeg godt og kan jeg også innlede forhold til. Jeg er godt utdannet og har en skikkelig jobb, men lever livet...om enn så lenge! Og jeg elsker å leve litt utenfor A4.

Sorry, not my cup of tea. Er som sagt definitivt ikke ute etter grøftefyll, selv om andre liker det, ei heller kortsiktige "sporadiske" forhold. Er rimelig lei av oppfatningen om at dersom man viser interesse for noen, på byn, så er regelen at det kun er for å få seg den kvelden...Mulig det er regelen, men glem for all del ikke unntakene da.

Skrevet
Sorry, not my cup of tea. Er som sagt definitivt ikke ute etter grøftefyll, selv om andre liker det, ei heller kortsiktige "sporadiske" forhold. Er rimelig lei av oppfatningen om at dersom man viser interesse for noen, på byn, så er regelen at det kun er for å få seg den kvelden...Mulig det er regelen, men glem for all del ikke unntakene da.

Men det er bare det at "unntakene" etter hvert også viser seg å være ganske like de andre.....man kan godt treffe seriøs menn på byen, noe jeg har gjort, men for hvor lenge er de seriøse??

Jeg er seriøs (selv om jeg kan drikke), og jeg tolerer det meste (ingen er feilfrie) og er veldig trofast, og har aldri vært utro. Det skal veldig mye til før jeg forlater en person om jeg først involverer meg. Sånn er det dessverre ikke for alle. Selv ikke de "seriøse" menn, som ofte er meget fordomsfulle.

Skrevet

Jeg mener; det ser ut som fordommene er like sterke både mot de som prøver seg ute på byen og de som drikker....

Så - glem ikke unntakene ja.......

Skrevet
Vel, er ikke ensom i den sosiale sammenheng, men heller i den "samboende" sammenheng. Moro å gå på kino sammen, artig å ta to pils med sammen, eller se film, sykle en tur...det er derimot tida utenom alt det andre som er savnet...reise på ferie sammen, eller bare gå søndagstur for den del, er jo et godt eksempel ja

Jeg skrev innlegget for å vise deg at jeg er alene men ikke ensom.

Du sier at du er samboer, men fortsatt ensom av og til.

Vel, hva kan du gjøre med det - og hvorfor føler du det slik?

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet

Har etterhvert begynt å få litt "depresjoner". Det sies jo at nice guys finish last, og det er tydeligvis sant det...

Kan ikke annet enn å konstatere at å være singel sliter på kropp og sjel når man nå og får høre at man er den beste, herligeste, mest utrolige, snille, alltid støttende, kunnskapsrike, lojale, innsiktfulle, stødige, interesserte m.m, men dette tydeligvis bare er noe opptatte jenter ser (eller interesserer seg for).

Har aldri, og kunne heller aldri sett for meg grøftefyll i helgene (er over den alderen), får frysninger av players, synes unger/ungdom er spennende (og har, forhåpentligvis, snart jobb innen skole).

Må man virkelig være basehopper, ha MC, fly på byn, digge egne biceps eller være skiboms for å være aktuell?

Begynner virkelig å lure på hvor overfladisk alt er når til og med brukere på f.eks møteplassen.no har en skremmende evne til å ikke engang svare, og da på det som er normale og høflige meldinger...

Ser ikke for meg annet enn noen å bruke tiden på, men man har jo alle odds mot seg når toppen 2 av 25 brev blir besvart seriøst.

Andre som har tilsvarende erfaringer?

[/quot

Jeg er helt enig at verden er blitt overfladisk der det er plass for kun det som ses på som akseptabelt. Bare se på dagens kvinner som flyr rundt på byen drita, og knuller rundt.. Selvsagt vil de si at de har et perfekt liv som de er lykkelig i, å si noe annet som å ta frem virkeligheten ville ødelegge dem Psykisk. Jeg vet ikke om jeg tror på at man blir så mye mer lykkeligere av å være i forhold, men det jeg vet er at i dagens samfunn så brukes one night stands som en trøst for ensomhet, men det har selvsagt mange navn. Nåtid; ingenting som heter ære, respekt, selvfølelse. Siden de grunnleggende prinsippene er en mangelvare, er det blitt til nå at det ikke mulig å stole på en eneste sjel. Nei, ikke en gang kjæreste/samboer/ektefelle, familie, venner etc. for når det kommer til alt er vi alle opptatt av oss selv.

Gjest Gjest_niceguy_*
Skrevet
Jeg skrev innlegget for å vise deg at jeg er alene men ikke ensom.

Du sier at du er samboer, men fortsatt ensom av og til.

Vel, hva kan du gjøre med det - og hvorfor føler du det slik?

Beklager dårlig formulering, men jeg er ikke samboer, men savner det å være "sammen", som i rett og slett finne på diverse saker og ting med noen man bryr seg litt ekstra om.

Gjest Gjest_niceguy_*
Skrevet
Men det er bare det at "unntakene" etter hvert også viser seg å være ganske like de andre.....man kan godt treffe seriøs menn på byen, noe jeg har gjort, men for hvor lenge er de seriøse??

Jeg er seriøs (selv om jeg kan drikke), og jeg tolerer det meste (ingen er feilfrie) og er veldig trofast, og har aldri vært utro. Det skal veldig mye til før jeg forlater en person om jeg først involverer meg. Sånn er det dessverre ikke for alle. Selv ikke de "seriøse" menn, som ofte er meget fordomsfulle.

Vel kan hende du har gått på en smell med noen av (de tilsynelatende) unntakene, men vær snill å ikke skjær meg over den kammen der. Du aner ikke mitt "forhold" til utroskap, så ikke antyd at jeg er som de du kaller "seriøse"

For ordens skyld, det er større sjanse for at du treffer Elvis enn at jeg er utro

Skrevet
Vel kan hende du har gått på en smell med noen av (de tilsynelatende) unntakene, men vær snill å ikke skjær meg over den kammen der. Du aner ikke mitt "forhold" til utroskap, så ikke antyd at jeg er som de du kaller "seriøse"

For ordens skyld, det er større sjanse for at du treffer Elvis enn at jeg er utro

Hvis du har samme attutide ute i rl og like lett for å misforstå så skjønner jeg godt at du er alene.

Gjest Gjest_niceguy_*
Skrevet
Hvis du har samme attutide ute i rl og like lett for å misforstå så skjønner jeg godt at du er alene.

Morsomt...at man går på person og ikke sak :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Du må finne en som liker akkuratt deg. Det at du ikke får svar på møteplassen er ganske normalt. Jeg får meldinger på nettby hver dag, men det er ytterst sjeldent jeg gidder å svare.

Du virker snill, grei og kanskje litt kjedelig. Jeg liker best gutter som ser søte ut, men som likevel er ganske tøffe. En venninne av meg har helt annerledes smak, hun synes gutter som er litt pysete er søte. Det finnes noen for alle, problemet er bare å møte på den rette

Skrevet
Morsomt...at man går på person og ikke sak :)

Saken handler jo om at DU er alene. Hva mener du saken handler om?

Skrevet
Du virker snill, grei og kanskje litt kjedelig.

Hehe. Det kunne jeg ha skrevet da jeg var 19. Nå er jeg 29, og det er akkurat "kjedelige" menn jeg foretrekker. ;)

Gjest Gjest_niceguy_*
Skrevet
Hehe. Det kunne jeg ha skrevet da jeg var 19. Nå er jeg 29, og det er akkurat "kjedelige" menn jeg foretrekker. ;)

Litt den følelsen jeg sitter med selv også i grunn. Kjedelig er vel til syvende og sist noe så vanlig som at man rett og slett er...vanlig. Det er ikke så mange det skjer noe voldsomt hos støtt og stadig. Man står opp går på jobb, spiser middag, trener kanskje litt, ser tv\film, henger med venner...tror det er vanlig for veldig mange, og det høres jo unektelig rimelig kjedelig ut.

Men dette ikke et forsøk på å dra i gang debatt om hva som er kjedelig eller ikke, og det er uansett hver sine preferanser.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen.

Tenker av og til at det kunne vært trivelig med noen å dele opplevelser med, men så slår det meg at det sannsynligvis ville tatt mer tid enn jeg har lyst til å ofre på en person.

Lykken er å være 40, ferdig reprodusert, ferdig med selvrealisering, og endelig ha tid til å kjenne etter hva man selv vil, og kunne gjøre det uten en masse kompromisser og byråkrati. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...