Gå til innhold

Når bestille???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Litt ivrig!!!

Jeg skal stå brud om ganske nøyaktig ett år. Kirke og lokaler er allerede booket. Når bør fotograf og frisør bestilles??? Vet at både fotografen og frisøren jeg ønsker er veldig populære er i området, men jeg føler det kanskje er litt vel tidlig... Hva synes dere???? Føler meg veldig ivrig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helenius

Jeg ville tatt en telefon til de aktuelle for å høre! Du er kanskje tidlig ute, men ikke latterlig tidlig. Vi undersøkte hos noen fotografer før vi fant ut at vi ville bruke min dyktige forlover til å ta bilder. Den ene var allerede booket (et halvt år i forveien) mens den andre ikke tok bestillinger før nærmere sommeren.

Frisøren jeg har tenkt å bruke tar ikke imot bestillinger før 1. juli når det gjelder august - så jeg har is i magen og håper på det beste :-D

Men ring og forhør deg! De som er populære blir gjerne tidlig booket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill iallefall fotograf!!! Min bror bestilte i over ett år i forveien. Når det er høysesong som det er snart nå er det kjempelurt, går det ikke så sier de vel når du kan bestille det? Frisør har det kanskje ikke sånn hast med akkurat. Men det skader jo ikke å ta en telfon. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for at du får avtalen SKRIFTLIG! Ihvertfall på lokalet og fotografen.

Det er ikke alle fotografer etc som har skikkelig orden i papirene sine.

Leste for noen måneder siden her inne om et brudepar som hadde bestilt fotograf lang lang tid i forveien. Da de ringte noen måneder før bryllupet for å avtale nærmere hadde fotografen rotet vekk bestillingen og dermed fikk de ikke fotografen de ønsket for noen andre hadde booket ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også gifte meg om et år, og ringte en fotograf for noen dager siden. Da anbefalte han meg å bestille fotograf med en gang vi har bestemt oss for hvem vi skal benytte. De mest populære datoene er visstnok allerede booket!! :o

Jeg støtter meg også til tipset om å få alle bestillinger skriftlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte alt 1,5 år i forveien jeg! da var vi sikre på å få det vi ville. Heller før enn for sent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bedre å bestille for tidlig enn for sent, så hadde jeg vært deg ville jeg ha bestilt dette:

-fotograf

-kirke

-bryllupssuite

-frisør (om man skal he noen som er ekstremt populære)

-lokaler (om man gifter seg på sted med mange bruderpar pr. helg)

Bryllupssuitene blir ofte booket 1 år i forveien, det samme med forograf og lokaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...