Gå til innhold

Fortelle barn at de skal få lillesøsken

Anbefalte innlegg

Gjest kaffedama
Skrevet

Sønnen på 2 år skal bli storebror i februar. Vi har vært på tidlig UL i dag.

Når og hvordan har dere fortalt barn at de skal få lillesøsken?

Hvor mye forstår en toåring egentlig? Det må sies at vi har vært på ferie sammen med to babyer i sommer, og at han har vært utrolig interessert, spurt om de var våkne, kost med dem, puttet inn smokken osv. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sønnen på 2 år skal bli storebror i februar. Vi har vært på tidlig UL i dag.

Når og hvordan har dere fortalt barn at de skal få lillesøsken?

Hvor mye forstår en toåring egentlig? Det må sies at vi har vært på ferie sammen med to babyer i sommer, og at han har vært utrolig interessert, spurt om de var våkne, kost med dem, puttet inn smokken osv. :)

Det er nok gunstig å vente lengst mulig, det blir fryktelig lenge å vente for en toåring.

Skrevet
Det er nok gunstig å vente lengst mulig, det blir fryktelig lenge å vente for en toåring.

Signerer denne. Vi fortalte det litt tidlig for å forklare hvorfor mamma var så fryktelig syk og måtte bruke krykker (3 mnd), og det har vært en laaaang venting for dem (4 og 6 år). Etter at vi fortalte det ble det mye sånn: "Når kommer bebin mamma? På lørdag?" Konseptet tid er nok litt annerledes for de små...

Skrevet

Jeg store barn ( 9 og 13) og har valgt å vente til jeg er ca 5 mnd. Dette fordi, som sagt, ventetiden blir lang nok likevel..

Skrevet

Vi fortalte det sånn ganske rett etter at jeg rundet tre måneder, og hun to år. Hun har alltid vært opptatt av dukker og babyer, og vi merket at hun hadde fått med seg mer enn vi var klar over for hun ble ekstremt opptatt av babyer og pratet om dem konstant.

Nå koser hun magen og prater med Nurket hver dag :)

Vi har lest masse i den der boka "I magen bor en baby" eller noe sånt, og Nurket vårt gjør alt det der som den babyen gjør.

Ventetiden er lang ja, men hun forstår jo ikke konseptet fult ut uansett ettersom hun er så liten som hun er. Så jeg ser ikke det som noe problem.

Skrevet

Vi fortalte det til sønnen vår når jeg var 8 uker på vei. Vi hadde vært på UL og sett at det var liv, og det begynte å synes. Ville ikke at han skulle høre det fra noen andre.

Vi fortalte det til han en rolig og koselig lørdagsmorgen. Etterpå så vi på bilder av når jeg var gravid med ham og når han var liten baby. Senere på dagen fikk han fortelle besteforeldrene at han skal bli storebror. Stor stas!

Vi har fortalt han at det er lenge til babyen kommer, at det er snø ute da og at babyen kommer etter at julenissen har vært her. Og først må magen til mamma bli KJEMPE stor.

Nå snakker vi ikke mye med ham om babyen unntatt når han selv tar det opp. Det får heller bli litt mer av det rett før fødselen.

Skrevet

:juhu: Gratulere sååå mye kaffedama!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...