Gå til innhold

Valpekurs på hund num 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer om vi skal kjøpe oss en hund til. Vi har gått på valpekurs med den vi har nå og han har blitt en meget fin og lydig familiehund. Jeg syntes valpekurset var kjempe nyttig, men lurer nå på om hvis vi kjøper en hund til om vi da trenger og gå på et valpekurs med denne da? jeg husker jo alt vi lærte forrige gang, og sosialisering med andre dyr/hunder er ikke et problem da vi kjenner minst 10 hundeeiere.. Noen som har erfaringer med det og ha 2 hunder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns absolutt at du burde gå valpekurs med hund nr 2 også

Har selv hatt mange hunder opp gjennom årene, og hatt stor nytte av hvert eneste kurs med hver eneste hund - spesiellt fordi ingen hunder er like å oppdra.

Har også holdt en del kurs for andre, og responsen er og blir det samme - de föler de har kjempestor nytte av kurs til tross for at de har gått lignende kurs för

Skrevet

Takk for svar. Ja, du har nok rett, det er absolutt verdt det. Men har du godt noe videre kurs, enn valpekurs, følte ikke at jeg trengte det på hund 1, men kanskje man burde det?

Skrevet

Om du vil gå videre kurs så å du nesten se ann både deg selv og hunden.

Har gått viderekurs med noen hunder, mens med andre så har jeg bare hatt valpekurs/unghundskurs.

Er jo kjempefint at du er så fornöyd med hund nr 1, og det at du absolutt ikke föler det store behovet for noen videre kurs, tyder jo bare på at alt går som en dröm =)

Dette vil derimot ikke nödvendigvis stemme for hund nr 2, problemer vil kanskje oppstå, den har kanskje en personlighet som gjör at dere kräsjer litt etc etc, som gjör at videre kurs kanskje er en nödvendighet for å holde ting i sjakk.

Men hvem vet, kanskje du velger å ta et kurs nr 2 med hund nr.1 etter at en ny valp har kommet i hus også - ting forandrer seg jo for den hunden også =)

Skrevet

For hundens skyld ville jeg absolutt gått på valpekurs! :jepp:

Skrevet

Man blir aldri utlært som hundeeier. Valpekurs er en fordel omtrent uansett hvilken hund i rekken det er, og ofte kan det være lurt å gå kurs på forskjellige steder for å lære av forskjellige instruktører og forskjellige treningsmetoder. I tillegg er det selvfølgelig mye sosialisering - og da med valper av forskjellige raser.

Skrevet

Jeg vil si at den største gevinsten på valpekurs er at hunden lærer seg å fokusere på deg og jobbe med forstyrrelser rundt seg. Det er et kjempeviktig grunnlag for å kunne trene videre. Det er vanskelig å gjenskape den situasjonen uten et kurs, så jeg ville gått kurs med hund nummer to også. Dessuten er ingen valper like. Så de treningsmetodene du har brukt med den første hunden behøver ikke fungere med den nye hunden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...