Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Hei. Jeg (og min bedre halvdel) reiser til London neste fredag. Vi skal være en uke. Hvor mye lommerpenger bør jeg beregne? 1000 kr dagen? Har ingen planer om å leve råflott, for det er ikke meg, uansett hvor mye penger jeg har på konto, men jeg har lyst til å gjøre litt av hvert. Middels budsjett, kanskje. Hvilket budsjett hadde dere på forhånd? Hva brukte dere, egentlig? Takk for tilbakemelding.
Nilma Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Det er nesten umulig å si noe om hva dere må beregne uten å vite hva dere har tenkt å gjøre. F.eks. er veldig mange museer i London gratis, mens typiske turistattraksjoner som Madame Tussauds og London Eye koster en del, så det kommer jo an på hva dere skal. Skal dere reise mye rundt i byen, bruke tube eller taxi, så må det regnes inn. Skal dere på teater/konsert/musical/fotballkamp? Når vi er i London bruker vi å beregne minst 1000 kr dagen bare på mat (i praksis ofte mer), men så er vi usedvanlig opptatt av mat, og spiser gjerne varm lunsj og to-tre retters middag med vin til. Det kan selvfølgelig gjøres mye rimeligere. Hvis du har en noenlunde plan for hva dere skal gjøre er det lettere å beregne et budsjett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå