Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #1 Del Skrevet 15. august 2008 Bare lurer.... Har ikke hørt om så mange som er det. Jeg driver og prøver meg med det nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #2 Del Skrevet 15. august 2008 HVORFOR vil du være pescetarianer? er det av sympati for dyrene som blir slakta? hvorfor gjelder ikke det de stakkars søte fiskene også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #3 Del Skrevet 15. august 2008 MÅ det være av hensyn til dyr man velger å være vegetarianer eller pescetarianer? Jeg vil prøve fordi jeg kunne tenke meg et kosthold uten kjøtt, men vil fortsette å spise fisk, enkelt og greit. så igjen? Er det flere som er pescetarianere her inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #4 Del Skrevet 15. august 2008 Jepp, jeg er visst pescetarianer. Men bare for en overgangsperiode før jeg blir skikkelig vegetarianer. Har vært vegetarianer før, men pga diverse ting gikk det dårlig, så nå prøver jeg igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 15. august 2008 #5 Del Skrevet 15. august 2008 Ja, jeg er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sannamor Skrevet 15. august 2008 #6 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg er litt usikker, spiser en pescetarianer egg og melk i tillegg til fisk? isåfall er jeg også det:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldali Skrevet 15. august 2008 #7 Del Skrevet 15. august 2008 Hvis en pescetarianer spiser egg, melk og fisk er jeg det også gitt Hele tiden sagt at jeg er lakto ovo vegetarianer som også spiser fisk, viste ikke at det var et eget ord for dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 15. august 2008 #8 Del Skrevet 15. august 2008 Ja, pescetarianere kan også spise egg og melk. Men dere som er det, til hvor mange av måltidene spiser dere fisk? Alle tre hovedmåltidene, to eller en av dem? Eller kanskje ikke hver dag? Blir ikke det sammenlagte fettinntaket ganske høyt om man spiser det til lunsj og middag? Det er jo sunt fett, men likevel. Jeg spiser som regel frokost uten fisk, et eller annet med tunfisk eller makrell i tomat på skiva til lunsj og annen fiskerett til middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sannamor Skrevet 15. august 2008 #9 Del Skrevet 15. august 2008 spiser jo ikke fet fisk hele tiden da. tunfisk, torsk, sei, steinbit er eksempler på noen av mange fiskearter om så og si ikke inneholder fett. makrell, laks og ørret inneholder en del fet, dog sundt fett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 16. august 2008 #10 Del Skrevet 16. august 2008 Ja, pescetarianere kan også spise egg og melk. Men dere som er det, til hvor mange av måltidene spiser dere fisk? Alle tre hovedmåltidene, to eller en av dem? Eller kanskje ikke hver dag? Blir ikke det sammenlagte fettinntaket ganske høyt om man spiser det til lunsj og middag? Det er jo sunt fett, men likevel. Jeg spiser som regel frokost uten fisk, et eller annet med tunfisk eller makrell i tomat på skiva til lunsj og annen fiskerett til middag. Skulle jeg spist fisk tre ganger daglig, ville jeg nok ikke spist videre mye fisk etterhvert. Hvor ofte jeg spiser fisk kan variere enormt, fra flere ganger i uka, til ikke i det hele tatt på mange uker. Nå er ikke jeg noen kostholdsekspert, men er det ikke bedre for kroppen uansett, med fiskefett fremfor feks fett fra ost? Er jo noen som spiser ost til alle døgnets måltider, det må da være verre? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 16. august 2008 #11 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg spiser vilt og villfisk, samt økologisk egg og melk. Jeg tror ikke det finnes noe ord for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 16. august 2008 #12 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg var vegetarianer i mange år før jeg begynte å spise fisk. Det var hovedsaklig for å være helt sikker på at jeg får i meg alt jeg trenger. Det gjør dessuten hverdagen en god del enklere. Eller, ikke hverdagen egentlig, men når jeg er ute og spiser eller er på besøk hos noen. Det var noen som ble veldig takknemlige da jeg ble fiskespiser, fordi det var så mye lettere å lage noe når jeg kom på middagsbesøk. Reaksjonene var interessante. Mens noen var glade for at jeg endelig "tok til fornuften", syns andre at jeg var dobbeltmoralsk, nettopp som gjest i innlegg nummer to. Det skal ikke være greit. Siden jeg begynte å spise fisk, har jeg vanligvis spist fisk rundt halvparten av middagene i uka. I tillegg til at jeg spiser mye makrell i tomat og peppermakrell på brødskiva. Nå i det siste har jeg imidlertid blitt litt fiskelei, så nå har middagene vært oftest vegetariske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Markjordbær Skrevet 16. august 2008 #13 Del Skrevet 16. august 2008 Reaksjonene var interessante. Mens noen var glade for at jeg endelig "tok til fornuften", syns andre at jeg var dobbeltmoralsk, nettopp som gjest i innlegg nummer to. Det skal ikke være greit. Nå er ikke jeg verken pescetarianer eller vegetarianer, men var vegetarianer i ca 5 år... Nå spiser jeg litt både kjøtt og fisk men 95% av kosten min er vegetarisk (inkl melk+egg). Jeg fikk høre at jeg var dobbeltmoralsk fordi jeg spist egg og melkeprodukter før da jeg var veggis... Men jeg bare dreit i det. Jeg er ingen helgen, og har ingen planer om å redde verden og alle dyrene og sånn, jeg gjør mitt, og føler at jeg bidrar. Man skal ikke få dårlig samvittighet om man putter en 20-kroning i en røde kors-bøsse, selv om man har mulighet til å gi mer... Nå spiser jeg litt kjøtt av og til etter å ha inngått et kompromiss med mannen min. Men føler det går opp i opp, for han spiser jo mye mindre kjøtt enn før han traff meg Vi to spiser mindre kjøtt tilsammen nå enn vi to gjorde tilsammen før da jeg var veggis, og han hadde kjøtt til ethvert måltid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #14 Del Skrevet 17. august 2008 Var det i barneårene, (fra jeg var ca 8 til 15-16) men endte opp som veganer Var forsåvidt praktisk, men en lettelse å kunne legge kosten helt om når jeg "fikk lov" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 18. august 2008 #15 Del Skrevet 18. august 2008 Ser visst ut til at jeg også er pescetarianer Spiser ikke kjøtt, men spiser fisk, egg og melkeprodukter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antagonist Skrevet 18. august 2008 #16 Del Skrevet 18. august 2008 Da jeg kuttet ut kjøttet, spiste jeg fisk i en overgangsperiode på ca 1 år. Jeg har spist melkeprodukter både under og etter fiskeperioden, og har vært litt av og på når det gjelder egg (forsøker å unngå egg, men er liberal akkurat der). Da jeg spiste fisk, spiste jeg dette kanskje en gang annenhver uke - med andre ord, fisk var ikke basisen i kostholdet mitt. Angående hvordan du skal organisere ditt eget kosthold, må du nesten bare vurdere det helt selv. Hvis du vil ha fisk som hovedingrediens i ditt kosthold i de fleste måltider, så gjør du det, men det er også helt greit å bare spise det av og til. Angående melk og egg, må du bare finne ut hva som passer best for deg og dine personlige grunner for hvorfor du har valgt dette kostholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navnløs Skrevet 19. august 2008 #17 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg er. Grunnen er at jeg ikke liker kjøtt. Aldri gjort det. Smaken, konsistensen. Nei.. ikke noe for meg. Prøver meg på litt kylling av og til, i form av pålegg. Så det kan gå. Spiser mye fisk. Både i form av pålegg, som makrell i tomat, tunfisk, varmrøkt makrell/ørret, røkelaks, fiskekaker osv. Og som middag. Alle typer, også annen sjømat av det jeg liker i den gata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldali Skrevet 20. august 2008 #18 Del Skrevet 20. august 2008 Ja, pescetarianere kan også spise egg og melk. Men dere som er det, til hvor mange av måltidene spiser dere fisk? Alle tre hovedmåltidene, to eller en av dem? Eller kanskje ikke hver dag? Blir ikke det sammenlagte fettinntaket ganske høyt om man spiser det til lunsj og middag? Det er jo sunt fett, men likevel. Jeg spiser som regel frokost uten fisk, et eller annet med tunfisk eller makrell i tomat på skiva til lunsj og annen fiskerett til middag. veldig sjeldent, alt for sjeldent egentlig, med tanke på at jeg burde fått i meg mer av disse flotte vitaminene/fettstoffene/proteinene... Kanskje maks en gang i måneden, varierer jo noe, men burde nok vært flinkere til å spise både egg og fisk oftere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå