Gjest Håret Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Hei alle sammen Hva skal jeg gjøre med håret? Det detter hele tiden til midten og jeg kler ikke det i det hele tatt. Jeg må ha sideskill, men når jeg ordner håret sånn så bevarer det aldri fasongen sin. Hva kan jeg gjøre? Takk for tips :D
Bex Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Når håret får gjøre som det vil, har jeg naturlig, rett midtskill. Men det liker jeg ikke, så derfor føner jeg håret med sideskill. Da holder det seg sånn til neste gang jeg vasker det. Setter noen ganger i en spenne i noen min, når det er nyfønet, for å tvinge det på plass. Funker hvertfall for meg, og jeg har temmelig stritt hår
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Heisann! Jeg skjønner ikke helt problemstillingen med at det "detter hele tiden til midten", men har du prøvd stylingsprodukter? Rettetang, mousse, spray? Hårklyper kan hjelpe med å holde det på plass :o) Er håret tungt? Langt, kort?
Antagonist Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Jeg hadde hatt midtskill i over 15 år da jeg gikk over til sideskill i fjor, og det gikk egentlig mer smertefritt enn jeg trodde det skulle gjøre. Det beste er selvsagt å gå til frisør for å få dem til å klippe en frisyre der sideskill er mer naturlig, men det krever jo oppfølging også. Selv begynte jeg å skille håret på siden på egenhånd før jeg gikk til frisør. De første gangene var det en del arbeid, og håret hadde en tendens til å skli tilbake i sin vante posisjon, men så lenge man bruker god tid på å legge håret til rette etter det er vasket, og bruker mye produkter, venner håret seg til det litt etter hvert.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Når håret får gjøre som det vil, har jeg naturlig, rett midtskill. Men det liker jeg ikke, så derfor føner jeg håret med sideskill. Da holder det seg sånn til neste gang jeg vasker det. Setter noen ganger i en spenne i noen min, når det er nyfønet, for å tvinge det på plass. Funker hvertfall for meg, og jeg har temmelig stritt hår Har prøvd å føne, men det funka dårlig. Kan jo prøve å sette på en spenne
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #6 Skrevet 16. august 2008 Heisann! Jeg skjønner ikke helt problemstillingen med at det "detter hele tiden til midten", men har du prøvd stylingsprodukter? Rettetang, mousse, spray? Hårklyper kan hjelpe med å holde det på plass :o) Er håret tungt? Langt, kort? Håret mitt er tungt og skulderlangt. Det er litt sånn bølge/krøllete aktig. Har ikke prøvd mousse, så da kan jeg jo prøve det
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 Jeg hadde hatt midtskill i over 15 år da jeg gikk over til sideskill i fjor, og det gikk egentlig mer smertefritt enn jeg trodde det skulle gjøre. Det beste er selvsagt å gå til frisør for å få dem til å klippe en frisyre der sideskill er mer naturlig, men det krever jo oppfølging også. Selv begynte jeg å skille håret på siden på egenhånd før jeg gikk til frisør. De første gangene var det en del arbeid, og håret hadde en tendens til å skli tilbake i sin vante posisjon, men så lenge man bruker god tid på å legge håret til rette etter det er vasket, og bruker mye produkter, venner håret seg til det litt etter hvert. Holder det med mousse eller må jeg bruke masse andre produkter også?
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 17. august 2008 #8 Skrevet 17. august 2008 Jeg hadde også midtskill i maaange år, og når jeg hadde lyst på sideskill børstet jeg bare håret over til siden når det var vått. Ingen styling-produkter. Men kanskje mitt hår er litt mer medgjørlig..?
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #9 Skrevet 17. august 2008 Jeg hadde også midtskill i maaange år, og når jeg hadde lyst på sideskill børstet jeg bare håret over til siden når det var vått. Ingen styling-produkter. Men kanskje mitt hår er litt mer medgjørlig..? Hvordan hår har du? Skjønner ikke hvorfor det ikke virker på meg. Prøvde mousse i dag uten hell. Da tok jeg det i når håret var tørt da. Skal man bruke styling-produktene når håret er vått eller?
Luzi Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Mouse skal helst taes i vått hår, før det styles. Jeg synes iallefall det blir veldig fort klissete og fett hvis jeg tar det i tørt. hadde også veldig problemer med sideskillen min, men pleier å bruke rettetang lett ved røttene, da ligger det somregel som det skal:) (er ikke mye som skal til, det kan lett bli for rett hvis resten av håret er litt bølgete.)
Antagonist Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Min erfaring er at du kommer ingen vei hvis du prøver å skille håret "på nytt" i tørt hår. Du må sørge for at det skiller seg riktig mens det er vått, og følge opp igjen når det er tørt. Angående hvilke produkter du skal bruke, kommer det jo helt an på håret ditt og produktene du bruker. Jeg mener å huske at jeg brukte mousse, spray og hårføner på vått hår for å få skillen på det riktige stedet til å begynne med, og fulgte opp med mer mousse, spray og gele på tørt hår for at skillen ikke skulle flytte seg tilbake. Siden jeg har rettetang, brukte jeg nok også det på tørt hår hvis skillen skulle bli umulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå