Gå til innhold

Permanent farge til vipper/bryn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ferie på mandag, og har tenkt å farge vipper og bryn før det. Har tidligere brukt fargen i den gule esken (husker ikke navn, var det Koloform e.l.?) de selger på Vita, men kun på bryn. Synes ikke fargen holder seg særlig lenge. Har noen tips til hvilken jeg bør kjøpe nå?

Har vurdert å gjøre det i salong, men blitt fortalt av hudpleier at fargen de har der ikke vil holde lenger enn om man gjør det selv.

Tips mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det går altfor fort bort. man dusjer jo hver dag...litt synd

Skrevet

Jeg har drevet med selvfarging av bryn i årevis, og oppdaget at man må gjøre følgende for å oppnå et holdbart resultat:

- Påfør fargen med en tynn pensel, for å få fargen fordelt på hele brynhåret. Helt ned til huden.

- Ha fargen på en halv time

-Farg gjerne på nytt dagen etter.

Slik gjør jeg det, jeg har endelig fine bryn som kun må farges en gang pr måned.

Gjest Pupsilure
Skrevet (endret)

Vi lærte på skolen at jo høyere prosent på vannstoffet (hydrogenperoksid) du bruker, jo lengre sitter det. Jeg bruker 6 % Mener det finnes 9 eller 10 % også. Kjøper det på apoteket. Det er dette som skal blandes med fargen. Jeg vet ikke hvor høy prosent det er på det som følger med pakken du har kjøpt, men kanskje du kan bytte?

Jeg vil også anbefale å la fargen sitte lenger. Vi lærte 10 min på skolen, men jeg lar det sitte 20 min. Og bruker heller grå blandet med brunt for at det ikke skal bli for mørkt.

Endret av Pupsilure
Skrevet

Takk for tips!

Jeg pleier å la fargen sitte i 20-30 min, men opplever allikevel at den går bort etter et par uke max. Er vel dusjing, sminkefjerning, hudrens osv som har skylden...

Men skal teste både ny farging dagen etter og sterkere hydrogenperoksid neste gang! :)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Hvis du vil prøve fargen som man bruker i hudpleiesalonger kan du kjøpe den på ebay :fnise:

Her, f.eks :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Å så bra! Den skal jeg prøve. Jeg er Ebay-fan :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...