Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hvordan er det med sykepenger når jeg har jobbet som ferievikar i sommer og litt utover høsten?

Er altså ikke tilsatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei hvordan er det med sykepenger når jeg har jobbet som ferievikar i sommer og litt utover høsten?

Er altså ikke tilsatt.

? Er du i jobb nå eller er du ikke? Dersom du ikke er i jobb får du selvsagt heller ikke sykepenger. Dersom du er i jobb får du sykepenger for det du har kontrakt på å jobbe.

Skrevet (endret)

Dersom du har jobbet i minimum 4 uker og fortsatt er i jobb, har du krav på sykepenger for du har kontrakt på å jobbe, evt. allerede oppsatte vakter.

Endret av Wadjet
Skrevet (endret)

Ja, jeg har jobbet 100% siden juli, og har 176 timer til nå. Nå må jeg trappe ned da jeg skal begynne i annen jobb i 60%, men kommer til å ta noen vakter pr mnd, satser på at jeg kommer til å jobbe der ca 30-40%. Men dette kommer til å variere fra mnd til mnd. Ser de da på gjennomsnittet, eller bare de siste fire ukene?

Skal ikke sykmelde meg ennå, men tenker at senere i svangerskapet så er det en sjans for at jeg gjør det, da det er en del tunge løft.

Å så de ser på oppsatte vakter i fremtiden..Da er det null da, for etter denne uka er jeg ikke oppsatt, men får tilbud om vakter et par dager før jeg skal jobbe..

Endret av Mamma1
Skrevet

Hvis du bare er ekstravakt og ikke har noen faste vakter, stiller du dårlig ved evt. sykemelding! Hvis du blit sykemeldt har du kun krav på sykepenger for vakter som var satt opp minst 4 uker før sykdommen oppsto...... kjipt men sant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...