Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Skal flytte snart, og lurer litt på hvordan jeg skal organisere kaoset. Er en del år siden jeg flyttet sist, og lurer litt på hvor lang tid jeg bør beregne på pakking og på selve flyttingen. Skal bare flytte en mil unna der jeg bor nå. Er i full jobb i tillegg så jeg har jo begrenset med tid til å bruke på dette. Og hvor lang tid er det vanlig å bruke på å få alt på plass i det nye hjemmet?
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Begynn så raskt som mulig å rydde, sortere, kaste, skaffe flytteesker (mange gir bort esker på finn!) Jo mer du gjør nå, jo mindre slit blir det i dagene før du skal flytte. Jo tidligere du gjør ting, jo mer får du sortert/gitt bort/kastet ol. (Hvis du venter for lenge, tar du bare med alt rot og kaos.. Snakker av erfaring..) Det tar lang tid å komme ordentlig på plass i nytt hjem. Vi flyttet i mai, og vi er ikke ordentlig på plass ennå.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Det kommer jo helt an på hvor mye du har, det. Litt forskjell på å tømme en enebolig på 300 kvadrat og en ettroms blokkleilighet... Det kommer også an på hvor mange hjelpere du eventuelt har. Men det går jo an å begynne i det små. Det er mye man kan pakke ned lenge før man faktisk flytter. Du kan jo begynne å pakke ned vinterklær, og samtidig få benyttet anledningen til å kvitte deg med ting du ikke lenger trenger. Cd'er og dvd'er og allslags ting du ikke trenger daglig går helt fint å pakke ned sånn dann og vann, når du har tid til det. Selv flyttet jeg nylig fra ettroms på 35 kvadrat til treroms på 75 kvadrat. Mye pakket jeg ned lang tid i forveien, og flyttet bort en billast nå og da, alene. Kjøkkenutstyr, resten av klærene og sengen og slikt fikk jeg flyttet i løpet av et par timer. Sånne ting jeg -måtte- ha i hus for å bo der var det ikke så mye av, så det tok jo kort tid. Da hadde jeg min far til å hjelpe meg. Å pakke ut kan man jo også gjøre som det faller seg. Det man -må- ha er som sagt ikke så mye, så det tar ikke lange stunden. Det er også mulig at du har rett på en dag fri i forbindelse med flytting. Jeg husker ikke om det gjelder alle, eller om det bare er i det offentlige.
Furstina Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Jag är ganska (kanske extremt mycket) organiserad och planerad, när jag har flyttat har jag satt upp olika mål för kvällens packning i del-etapper: * Töm vitrinskåpet * Töm övre köksskåpen * Packa alla böcker * Alla CD, DVD, filmer och liknande * Rensa kläder * Packa en kappsäck att "bo i sista veckan och första dagen i nya" och packa undan alla andra kläder. * Demontera bokhylla/vintrinskåp * Ta ner alla tavlor och väggpynt. * Packa handdukar, sängkläder, extra gardiner och annat tyg du inte tänker byta innan du flyttar. * Packa eller kasta porslin och glas, använd papptallrikar och plastglas sista veckan/veckorna (då behöver du inte heller ägna tid åt oppvasken). Jag har passat på att rensa ut gamla udda glas och tallrikar när jag flyttar och kanske köpa något nytt. Helst ska alla saker ner i låda men det är OK att låta något "mellanlanda" på ett annat bord eller hylla Men eftersom du har ett mål bör du slutföra det den kvällen och känna dig nöjd med det. Glöm inte att det där småplocket alltid tar mer plats och längre tid än man tror...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå