Gjest Narnia Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Vi var å kjøpte ringer på Thule og da vi skulle betale fikk ekspiditøren opp en pris som var 1000kr billigere enn hva vi fikk opplyst at de kostet. Hun slet lenge med kassen men samme pris kom opp. Helt til en av hennes arbeidskollegaer kom og sa at du må bruke koden på giftering, ikke forlovelse.. Behøver jeg nevne at jeg ble rimelig irritert?? Samme sak har skjedd når jeg har ringt rundt å hørt om catering.. Så fort ordet bryllup kommer opp - stiger prisene! Så nå ringer jeg og hører på priser til et helt ordinært festlig lag... Og da er det plutselig ikke så dyrt lengre... Helt vanvittig!!
mia83 Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 (endret) Vi var å kjøpte ringer på Thule og da vi skulle betale fikk ekspiditøren opp en pris som var 1000kr billigere enn hva vi fikk opplyst at de kostet. Hun slet lenge med kassen men samme pris kom opp. Helt til en av hennes arbeidskollegaer kom og sa at du må bruke koden på giftering, ikke forlovelse.. Behøver jeg nevne at jeg ble rimelig irritert?? Samme sak har skjedd når jeg har ringt rundt å hørt om catering.. Så fort ordet bryllup kommer opp - stiger prisene! Så nå ringer jeg og hører på priser til et helt ordinært festlig lag... Og da er det plutselig ikke så dyrt lengre... Helt vanvittig!! Dessverre så er det vel sånn mange plasser.. F.eks brudemakeup og hårstyling. I brudens hår skal man vel ofte ha slør og tiara, men synes prisen er en del høyere enn for forlovere. Men jeg synes det var drøyt det med ringene. Det har jeg aldri hørt om før. Cateringen vi brukte ble ikke noe dyrere selv om det var bryllup. Fikk den prisen som stod på nettsiden deres. Endret 15. august 2008 av mia83
Rosalie Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Her om dagen var jeg ute for å se på jaktutstyr. Og da måtte jeg rett og slett spørre kjæresten min om det er det samme med ordet jakt som med ordet bryllup - med en gang de ordene legges til skyter prisene i været. Og nei - jeg endte ikke opp med JAKTbukse, men TURbukse. Omtrent nøyaktig samme kvalitet, men halve prisen.
*Emma* Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Det er nok mange som legger på prisen, men jeg vet at på endel ting så får man rett og slett bedre kvalitet til bryllup - fordi det liksom skal være ekstra fint. Blomster feks får man 1 sortering, mens man til en vanlig bukett får dårligere og billigere blomster, nettopp fordi buketten skal holde seg fin hele dagen. På lokaler setter de kanskje flere servitører på ett bryllup (slik at folk ikke må vente lenge etc etc) enn de ville gjort i ett vanlig selskap... Frisører bruker lengere tid og gjør seg mere flid med en brud enn en forliver.. osv osv... Men at den samme ringen koster mere som giftering enn forlovelsesring er jeg enig i at er hull i hodet.
Arkana Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Dette var noe vi også oppdaget da vi giftet oss i fjor. Vi ønsket å leie et chambre separée på en restaurant. Rommet skulle ikke pyntes, vi krevde ingen ekstraservice og vi skulle velge mat fra den vanlige menyen. Vi var altså bare vanlige gjester som tilfeldigvis var der på bryllupsdagen vår. Akkurat på den tiden leste jeg en artikkel om nettopp dette med prisforskjell bryllup/fest, så jeg ville teste den ene restauranten og sendte dem to forespørsler hvor jeg ba om det samme, men i den ene spesifiserte at det var til bryllup. Prisen for leie av rommet (og ingenting annet) ble faktisk hele fem ganger høyere for bryllupet enn for den andre festen.
Gjest *Ulla* Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Vi var å kjøpte ringer på Thule og da vi skulle betale fikk ekspiditøren opp en pris som var 1000kr billigere enn hva vi fikk opplyst at de kostet. Hun slet lenge med kassen men samme pris kom opp. Helt til en av hennes arbeidskollegaer kom og sa at du må bruke koden på giftering, ikke forlovelse.. Behøver jeg nevne at jeg ble rimelig irritert?? Hva endte du opp med å betale? Det kan da ikke være lov å ha ulik pris på like ringer kun fordi de skal brukes til ulike anledninger?
Gjest Narnia Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Hva endte du opp med å betale? Det kan da ikke være lov å ha ulik pris på like ringer kun fordi de skal brukes til ulike anledninger? Det vi ble forespeilet først.. Altså den dyreste. Mye fordi vi bare måpte og ikke fikk hjernecellene i gang. Men lærte leksa for å si det så! Trodde også at det ikke stemte med 2 priser - men prisene og nr på ringene ble sjekket flere ganger før de "fant feilen" - bryllup - ikke forlovelse...
Rosalie Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 Det vi ble forespeilet først.. Altså den dyreste. Mye fordi vi bare måpte og ikke fikk hjernecellene i gang. Men lærte leksa for å si det så! Trodde også at det ikke stemte med 2 priser - men prisene og nr på ringene ble sjekket flere ganger før de "fant feilen" - bryllup - ikke forlovelse... Kontakt Forbrukerrådet. For det der kan umulig være lovlig!
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 Dette var noe vi også oppdaget da vi giftet oss i fjor. Vi ønsket å leie et chambre separée på en restaurant. Rommet skulle ikke pyntes, vi krevde ingen ekstraservice og vi skulle velge mat fra den vanlige menyen. Vi var altså bare vanlige gjester som tilfeldigvis var der på bryllupsdagen vår. Akkurat på den tiden leste jeg en artikkel om nettopp dette med prisforskjell bryllup/fest, så jeg ville teste den ene restauranten og sendte dem to forespørsler hvor jeg ba om det samme, men i den ene spesifiserte at det var til bryllup. Prisen for leie av rommet (og ingenting annet) ble faktisk hele fem ganger høyere for bryllupet enn for den andre festen. OMG! Tok du det opp med restauranten? Litt dyrer pris kan jeg til nød forstå for de som leverer ulike varer, det kan hende kvalitet og tid og innsats og krefter osv skal være mer "skikkelig". Men om det er nøyaktig samme vare levert, så bør prisen være det samme! Det gjelder ringer som er de samme, og det tilfellet til Arkana med fem ganger høyere pris er helt vanvittig. Dette er jo noe som virkelig burde vært oppe på noe forbrukerprogrammer.
Arkana Skrevet 15. august 2008 #10 Skrevet 15. august 2008 OMG! Tok du det opp med restauranten? Nei, men det var fordi vi ganske raskt bestemte oss for noen andre (som forøvrig ikke tok betalt uansett type selskap).
Gir Skrevet 15. august 2008 #11 Skrevet 15. august 2008 Dette har jeg også opplevd i min jakt på priser på mat og lokaler. Hvordan kan man forsvare å ta 1500kr pr person for 4 enheter drikke og 4 retters middag? På restaurant regner jeg med at det hele hadde ligget på rundt tusenlappen, og da lages maten unikt for deg, ikke for deg og 100 andre samtidig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå