Gå til innhold

Lopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan dreper man lopper?

Hva kan jeg gjøre for å fysisk FJERNE de, ikke bare fryse ned osv?

Er det noen som faktisk VET om lopper kan formere seg og "bygge og bo" inne i menneskers leilighet?

Og er det isåfall noen som vet om de bare dør ut av seg selv etterhvert, evt. hvor lenge?

Det står så mye rart overalt på nettet, at de f.eks dør av seg selv, andre sier de legger egg og reformerer seg og reformerer seg.

Har vært plaget i snart 3 uker nå og det begynner å gå på helsa løs. Har vært hos lege i dag og fått en krem (Nix) som jeg skal smøre meg inn med før sengen, som visstnok skal gjøre at loppene liker meg mindre. Men jeg vet fortsatt ikke hva jeg kan gjøre for at de skal BLI BORTE, forsvinne.

Endret av LekeHusmor
Gjest Gjest_zellica_*
Skrevet

Da hundene mine fikk lopper ble vi anbefalt av vetten å spraye hele huset med insektdrependemiddel(radar). Det var en verre greie for vi har tre etasjer, så vi måtte bare begynne i en ende og ta en etasje om gangen.

Ulempen er at du ikke bør være i leiligheten noen timer etter sprayingen, så da må du finne på noe annet å gjøre. Og det lukter verre, men er en billig pris å betale for å bli kvitt udyrene.

Hvis jeg var deg ville jeg faktisk ha ringt en veterinær og spurt om råd, da de har mye større kunnskap om slike ekle småkryp, enn humanlegene har.

• 3 år senere...
Skrevet

Hvordan dreper man lopper?

Hva kan jeg gjøre for å fysisk FJERNE de, ikke bare fryse ned osv?

Er det noen som faktisk VET om lopper kan formere seg og "bygge og bo" inne i menneskers leilighet?

Og er det isåfall noen som vet om de bare dør ut av seg selv etterhvert, evt. hvor lenge?

Det står så mye rart overalt på nettet, at de f.eks dør av seg selv, andre sier de legger egg og reformerer seg og reformerer seg.

Har vært plaget i snart 3 uker nå og det begynner å gå på helsa løs. Har vært hos lege i dag og fått en krem (Nix) som jeg skal smøre meg inn med før sengen, som visstnok skal gjøre at loppene liker meg mindre. Men jeg vet fortsatt ikke hva jeg kan gjøre for at de skal BLI BORTE, forsvinne.

Gjest Yhaha Hest
Skrevet

HEhe. Du har rett med sprainga men det dør ut sånn sirka 2-3 veker vist dei ikkje får mat :).

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg har de samme bittene nå, og da jeg var hos legen sa han at det var fugleloppebitt. De går bort etter et par dager, og hvis du bare holder opp å sove i sengen din en natt, er de borte til neste natt!

Gjest Rosetorne
Skrevet

Det kan være veggdyr også (eller lus eller skabb). Veggdyr kommer ut av sprekker og gjemmesteder om natten for å suge blod. Man må hyre et skadedyrfirma for å bli kvitt dem. De kommer hjem i kofferten fra utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...