Gå til innhold

Er det greit å la hunder hoppe på fremmede?

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Veldig ofte på jobb opplever jeg at hunder hopper på meg. Veldig ofte er det snakk om små "byhunder" eierne står ofte og ser på, og snakker litt til hunden, men det må vel gå ann å lære hunden til å ikke gjøre dette, eller i hvertfall holde fast hunden når man vet man har en sånn hund? Jeg jobber som selger, så jobben min har ingenting med kjæledyr å gjøre.

Gjest -Maggie-
Skrevet

Det er absolutt ikke greit, uansett størrelse på hunden.

Skrevet

Jeg holder min hund i bånd for at folk skal slippe å få han hoppende på seg. Min hund er ikke så interessert i ukjente, heldigvis.

Noen hunder hopper mer enn andre. F.eks. border collie.

Fra 1. september er det båndtvang, så da kan du kreve at de har hunden i bånd.

Skrevet
Fra 1. september er det båndtvang, så da kan du kreve at de har hunden i bånd.

Eeeh, det er vel litt motsatt. Fra august er båndtvangen opphevet og starter igjen i april.

Skrevet
Noen hunder hopper mer enn andre. F.eks. border collie.

Tull. En BC er forøvrig så fjernstyrt at det burde ikke være noe problem å lære ikke hopping.

Jeg har STORE hunder, og de hopper når mennesker blir ivrige i kosingen og sånt, men jeg holder dem igjen når det kommer til folk som ikke kjenner dem eller ikke liker det.

Gjest Gjest_silje_*
Skrevet

Jeg er glad for at jeg ikke har en hund som hopper, og hadde han hoppet på folk så hadde det nok blitt full trening, da jeg synes at slikt begrenser hvor jeg kan ha han med meg. Jeg hadde aldrig latt hunden min hoppe på andre mennesker, og han hadde sikkert skremt barn ved i tillegg å hoppe på dem. Synes at det er en uting, med slike eiere.

Skrevet

Hopping er ikke greit nei. Hvis man vet at man har en "hoppehund" må man gjøre jobben sin med oppdragelsen, evt. holde i halsbåndet med makt om de ikke lystrer. En hund med labbene fulle av vann/søle er i tillegg irriterende på annet vis også.

Skrevet