Lille Lea Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Skal ta opp lån og driver å søker her nå. Men den regningen jeg skal ta opp lån til ,15000kr, er allerede betalt fordi det hastet og jeg har nettopp fått lønning. Men saken er at jeg trenger de 15000 til andre ting som husleie og ting til leiligheten siden jeg ikke får penger før om 8 uker (lån/stipend) det jeg lurer på er om de går inn å kikker på kontoen min, (det er ei som gjorde det når jeg hadde time i banken, men ser de jeg sender søknaden til, inne på kontoen?) altså at jeg allerede har betalt den...? Må jeg skrive at jeg skal bruke pengene på vaskemasik, husleie osv, eller kan jeg bare skrive at jeg trenger lån til den studieregningen? Føler det er mye mer viktig...
Alison Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Skal ta opp lån og driver å søker her nå. Men den regningen jeg skal ta opp lån til ,15000kr, er allerede betalt fordi det hastet og jeg har nettopp fått lønning. Men saken er at jeg trenger de 15000 til andre ting som husleie og ting til leiligheten siden jeg ikke får penger før om 8 uker (lån/stipend) det jeg lurer på er om de går inn å kikker på kontoen min, (det er ei som gjorde det når jeg hadde time i banken, men ser de jeg sender søknaden til, inne på kontoen?) altså at jeg allerede har betalt den...? Må jeg skrive at jeg skal bruke pengene på vaskemasik, husleie osv, eller kan jeg bare skrive at jeg trenger lån til den studieregningen? Føler det er mye mer viktig... Når du søker om lån må du gjøre regning med at de ser over kontoen din, ja. Det de nok ser etter da er om du f. eks bruker mye penger på spill (poker ol. på nettet), betaler faste trekk som kan tyde på at du har lån (kredittkort, billån osv) andre plasser ol. Du trenger ikke å spesifisere hva du skal bruke lånet til (med unntak om du kjøper bolig eller bil det skal tas pant i). Det som betyr noe for banken er sikkerheten og evne (og vilje) til å betale lånet. Hva slags lån er det du har søkt på?
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 hvis du hae student konto, kan du søke om student mastercard via nettbanken din. den er på 10.000 kr og det fikk jeg på et blunk. du kan også søke om forbrukslån via nettbanken din også. det fikk ikke jeg da. hadde for lav inntekt under studiene.. men 10.000 kr fikk jeg, og det gikk rett til husleie og mat. får ikke no spørsmål om hva det skal brukes til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå