Gå til innhold

Spontant bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Spontan brud
Skrevet

Vi tenkte å gifte oss innen en måned. Vært sammen lenge og har tenkt å gifte oss en god stund, men at det skal skje så snart var litt spontant. MEN er det mulig?

Vi bor i Oslo-området.

- Vi skal ha dagen for oss selv, kanskje forlovere med følge blir mer.

- Det blir borgerlig vielse

- Forlovere er spurt, men har ikke fått skrevet under papirene ennå.

- Jeg har kjøpt en brukt brudekjole, som må justeres litt på. Men mangler sko, undertøy og evt smykker. Tips til hvor det er ok å kjøpe dette?

- Vi har bestemt oss for ringer (Thune), men har ikke bestilt. Bør vel gjøres når en vet datoen?

- Samboer trenger ny dress og pensko. Han skal ha en klassisk mørk dress. Tips til hvor det er greit å handle?

Hvor er det fint å bo på hotell og spise i Oslo-området (Østlandet) når det er et sånt lite bryllup. Gjerne slik at det er litt intimt og praktisk i forhold til hvor en kan få utført en borgerlig vielse og hvor en bor/ spiser. Har faktisk også vurdert å få dekket til middag for to på suiten. (Hvis det er mulig! ... Uten å bli loppet). Men da bør det være et litt ok hotell.

Og til slutt hovedspørsmålet igjen:

Tror dere vi kan få alt klart i løpet av en måned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De største problemene er vel at dere må få "lov" til å gifte dere (send inn papirene MED EN GANG!!! Det går nok bra, men om det er forsinkelser og slikt er det dessverre umulig å gifte seg), at dere må få en avtale hos byfogden (noe som burde gå fint om dere ikke er så veldig kresen på tidspunktet) og du må finne en sydame som har tid til å justere kjolen din (det bør du også undersøke med en gang, jeg vet ikke hvor travle sydamene i Oslo er). Utover det er jeg ikke kjent i Oslo og kan dermed ikke hjelpe dere. Ønsker dere forresten ta proffesjonelle brudebilder? Fotografer kan også være litt travle, så det bør dere isåfall få ordnet ganske raskt.

Når det er sagt tror jeg absolutt ikke det skulle være umulig. :)

Skrevet

Takk for tilbakemelding, Humleblomst! :)

Forsøkt å få fram til forlovere at det haster med å få til et møte ;-) Tror papirene vanligvis har kommet i retur fra folkeregisteret innen to uker her i området... Får krysse fingrene.

Tar det vanligvis lang tid å få tilbake gifteringene etter at de er sendt inn til gravering?

Her er kjolen:

http://www.ceciliemelli.com/nettbutikk.php...ype=1&p=41#

Vet ikke om det er den absolutte favoritten til Cecilie Melli, men har kjøpt den brukt. Ser for meg at den passer bedre til en blond-synnøve-solbakken-brud. Jeg er mørk... Var litt spontan der også. Tar gjerne i mot forslag til hvordan smykker, sko, frisyre og bukett som kan passe. Kjolen er såpass enkel at jeg må ha litt stasj ellers... Men selvsagt ikke for mye, for da blir motsetningene for store.

Skrevet (endret)

sydame i oslo som jeg brukte kan justere kjolen: http://www.goddess.no hun selger også sko (flere enn de på siden, se her: http://www.rainbowclub.co.uk/). Jeg kjøpte stay-ups også hos henne og underskjørt, og fikk sydd en veske som passet til kjolen.

Undertøy kjøpte jeg hos Change. De er nokså billige i forhold til andre rene undertøybutikker, og har mange flere størrelser enn h&m og lindex og sånn har, noe som er bra om man har litt store pupper...

Mannen min kjøpte smoking på Follestad på strømmen storsenter. Der hadde de mange fine dresser og kjente merker.

Endret av Markjordbær
Skrevet

Kjolen var veldig fin synes jeg! Sikkert greit å ha et hvitt sjal eller noe slikt over, så du ikke fryser på skuldrene ute, er så dumt å slenge en halvrufsete sommerjakke over en fin kjole. Tror jeg ville gått for en relativt enkel brudebukett, ikke for stor og uten for mange farger. Men gjerne ikke i hvit, velg heller rød eller blå (eller en annen klar farge du liker). Blir brudebuketten "for mye" vil du få en slags ubalanse mellom den og kjolen, men det ser jeg at du nevner selv. Hva med å bruke perlesmykke og perlearmbånd til? Jeg ser det er perler på skjørtet...

Ellers fikk vi ringene tilbake på relativt kort tid, bare en uke eller noe. Men når datoen er satt er det vel bare å gå og bestille, så er du sikker. ;)

Gjest Gjest_frkfryd_*
Skrevet

Herremagasinet mellom oslo city og Gunerius har kjempe stort utvalg av bryllupsklær til menn. Vi falt helt for en knall flott dress med brokade vest!

Det eneste problemet jeg ser med et spontant bryllup er papirene som nemt ovanfor.

Lykke til

Skrevet

Dressmann har 40% rabatt på alt i butikken denne uken, altså idag og imorra. Kan få greie dresser der også, til en hyggelig pris.

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Hvis din kjære ikke har alt for nordisk kroppsbygning (dvs. høy og med brede skuldre), så kan han kjøpe fin dress for 3-4000 som sitter ti ganger bedre enn Dressmann på Massimo Dutti i Bogstadveien. De har sko, skjorter, slips og belter også som varierer mellom klassisk og mer moderne.

De litt finere hotellene i Oslo er vel de klassiske Grand, Continental og Plaza. Hvis du leter litt på nettet finner du sikkert noen mindre hotell med litt personlighet også.

Skrevet

Takk for mye bra tips her!

Da vet jeg at ringene kommer ganske kjapt (antagelig), samt tips til tilbehør, dress og frisyre.

Samboer er typisk nordisk, dvs nesten 190 høy og har brede skuldre :)

Hvor er det greit å finne pensko til en mann i Oslo-området? (som ikke er spisse, noe han er allergisk mot, og som ofte er det eneste utvalget de har i vanlige kjedeskobutikker).

Det som er kjipt er at jeg nesten angrer på kjolen... Men det er vel typisk når en har vært spontan. Fint tips at jeg ikke bør slenge en hvilken som helst sommerjakke over kjolen. Men hva hvis det blir kaldt og ikke kan bruke sjal? Hva slags jakke kan jeg bruke?

Tenkt litt på Oslo tinghus og en av de fine hotellene der, kan hende vi går for det, men det blir liksom ikke så intimt å farte rundt i byen. Lurte litt på Oscarsborg Hotel og Spa, men da må vi inn til Drøbak (???) med båten for å bli viet.

Kom gjerne med flere tips! :)

Skrevet
Tenkt litt på Oslo tinghus og en av de fine hotellene der, kan hende vi går for det, men det blir liksom ikke så intimt å farte rundt i byen. Lurte litt på Oscarsborg Hotel og Spa, men da må vi inn til Drøbak (???) med båten for å bli viet.

Kom gjerne med flere tips! :)

Dere behøver da ikke tinghuset for å få borgerlig vielse. Kan dere ikke velge en vielse der dere tar med vigsler?

Skrevet
Det som er kjipt er at jeg nesten angrer på kjolen... Men det er vel typisk når en har vært spontan. Fint tips at jeg ikke bør slenge en hvilken som helst sommerjakke over kjolen. Men hva hvis det blir kaldt og ikke kan bruke sjal? Hva slags jakke kan jeg bruke?

Hva med å få tak i en dressjakke i ca samme farge som kjolen? Typen stoff du velger kommer an på budsjett og hvor pyntet du vil ha det. En ny, ensfarget dressjakke blir uansett stiligere enn en halvslitt, grønnblomstret sommerjakke, den trenger ikke nødvendigvis å være samme farge som kjolen. Skal du bare ha det enkelt og rimelig kan du f.eks. plukke en av disse på h&m.

Skrevet

Du må i hvert fall ikke angre på kjolen - den er jo så nydelig! En av mine Melli-favoritter... :)

Ang. sjal e.l. så kan du jo prøve

http://www.ceciliemelli.com

og se om du finner noen tips der...

Skrevet

Takk for det! :)

Nå har vi endelig fått sendt inn papirene, så nå gjenstår det å se når vi får de tilbake....

Fått mange gode råd, men det gjenstår å ta valg.... Mye som skal ordnes selv på et lite bryllup.

Først og fremst: Lokalisasjon!

Skrevet

Hva med middag på Ekeberg restaurant? Bestill raskt og forklar annledningen slik at dere får et flott bord, gjerne med utsikt, og god service. Vi feriet en rund dag der og var superfornøyde!

Lykke til med bryllupet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...