Gjest Stearinpikken Skrevet 15. august 2008 #21 Del Skrevet 15. august 2008 Jeg skylder ikke 25 000 kr i depositum, men folk som har bodd her har betalt det tilsammen.. Jeg vet jo egentlig at det skal være depositumskonto, jeg tenkte bare ikke! Å det er så irriterende. Jeg er ikke fullt så sinna i dag, men kommer nok ofrtsatt til å bare stikke med tingene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 15. august 2008 #22 Del Skrevet 15. august 2008 Skjønner at du er sinna, men vil anbefale deg å vaske ut etter deg slik at du har ditt på det rene... No offence, men du tenker ikke rasjonelt akkurat nå... Men er det slik at du ikke får igjen depositumet ditt uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stearinpikken Skrevet 16. august 2008 #23 Del Skrevet 16. august 2008 Jo Murray.. Det virker sånn! Jeg vasket ut etter meg, og vasket gangene.. Jeg gjorde det jeg skulle, men jeg får ingen depositum! Vi hadde fått strømregning, noe jeg ikke visste.. Det er helt greit at jeg skal betale min del av strømregningen for mai/juni (flyttet ikke inn før 15.juni). Det jeg får igjen fra depositumet er 1000 kr minus min del av strømregningen når den er betalt, minus en vannspreder han mener jeg har kjørt over da jeg flyttet inn. Vannsprederen har jeg ikke kjørt over, og det ville jeg merket. Han kom til meg flere uker etter at jeg hadde flyttet inn og brukt vannsprederen masse i mellomtiden. Jeg sa at det er jo ikke sånn det funker, kan kan jo ikke bare trekke fra min del av ei regning som er felles på depositumet mitt. Han ler av meg og sier at nå skal han lære meg om hva depositum er.. Han sa det er for å dekke uforutsette regninger og andre ting før jeg flytter. En strømregning er jo for faen ikke en uforutsett regning og man skal jo ikke trekke fra regning på depositumet. Jeg skal jo betale min del, mens han overfører 1000 kr til meg!!! OG JEG ER IDIOT!!! Jeg hater meg selv og hater å inrømme det for meg selv. Jeg vet så godt at det skal være en egen depositumskonto, men alle osm har bodd der har overført depoositumet der vi betaler husleia. Hvorfor bruker jeg ikke hjernen min når jeg vet det så godt?? Og vær så snill å ikke kommenter hvor dum i hode vi er, jeg vet det og jeg skammer meg! Jeg kan vel se langt etter de pengene uansett.. Selv om jeg skal ringe konfliktrådet på mandag. Mange andre mangler depositum og jeg kan få de med meg på samme saken. Både når det gjelder hvordan han oppfører seg I huset vårt, og hvordan han ikke er seriøs nok til å ha depositumskonto o.l Jeg toppet jo det hele med å være jævlig forbanna p.g.a oppførselen hans. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.. Jeg flytter bort fra byen om en uke, og jeg får jo ikke tid hos konfliktrådet innen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #24 Del Skrevet 16. august 2008 Jo Murray.. Det virker sånn! Jeg vasket ut etter meg, og vasket gangene.. Jeg gjorde det jeg skulle, men jeg får ingen depositum! Vi hadde fått strømregning, noe jeg ikke visste.. Det er helt greit at jeg skal betale min del av strømregningen for mai/juni (flyttet ikke inn før 15.juni). Det jeg får igjen fra depositumet er 1000 kr minus min del av strømregningen når den er betalt, minus en vannspreder han mener jeg har kjørt over da jeg flyttet inn. Vannsprederen har jeg ikke kjørt over, og det ville jeg merket. Han kom til meg flere uker etter at jeg hadde flyttet inn og brukt vannsprederen masse i mellomtiden. Jeg sa at det er jo ikke sånn det funker, kan kan jo ikke bare trekke fra min del av ei regning som er felles på depositumet mitt. Han ler av meg og sier at nå skal han lære meg om hva depositum er.. Han sa det er for å dekke uforutsette regninger og andre ting før jeg flytter. En strømregning er jo for faen ikke en uforutsett regning og man skal jo ikke trekke fra regning på depositumet. Jeg skal jo betale min del, mens han overfører 1000 kr til meg!!! OG JEG ER IDIOT!!! Jeg hater meg selv og hater å inrømme det for meg selv. Jeg vet så godt at det skal være en egen depositumskonto, men alle osm har bodd der har overført depoositumet der vi betaler husleia. Hvorfor bruker jeg ikke hjernen min når jeg vet det så godt?? Og vær så snill å ikke kommenter hvor dum i hode vi er, jeg vet det og jeg skammer meg! Jeg kan vel se langt etter de pengene uansett.. Selv om jeg skal ringe konfliktrådet på mandag. Mange andre mangler depositum og jeg kan få de med meg på samme saken. Både når det gjelder hvordan han oppfører seg I huset vårt, og hvordan han ikke er seriøs nok til å ha depositumskonto o.l Jeg toppet jo det hele med å være jævlig forbanna p.g.a oppførselen hans. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.. Jeg flytter bort fra byen om en uke, og jeg får jo ikke tid hos konfliktrådet innen da.. Stearinpikken? Drit i dette nå, det er bare tusen kroner det er snakk om. Du kommer til å irritere deg masse over dette i dagene gframover hvis du ikke bare gir f i dette nå. For din egen helses skyld: Drit i det! Og advar de du kan mot denne huseieren. Hvis du er student, si fra også i miljøet der og til boligformidlerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stearinpikken Skrevet 16. august 2008 #25 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg klarer det ikke! Jeg tenkte på å advare mot han, men visste ikke hvor jeg skulle begynne.. Jeg er ikke student, og om jeg hadde sagt ifra til studentforeningene eller noe så er det jo vanskelig for dem å melde ifra eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. august 2008 #26 Del Skrevet 16. august 2008 Du kan jo alltids gå til avisen. De koser seg med sånne historier. Særlig når det er studentinnrykk og det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #27 Del Skrevet 16. august 2008 Houston, we get a problem! Vi er en 7-8 stykker som bor i et kollektiv, og egentlig har vi det veldig hyggelig sammen. Hadde det ikke vært for en syk huseier. Huseier kom opp til oss idag, og informerte om at en tidligere leietaker ikke var ønsket i leiligheten, ikke engang som gjest hos oss, og at han ville vise personen av eiendommen hvis han så ham. Har huseier lov til å gjøre dette? Vi betaler vitterlig for en leilighet, og da kan vi vel invitere hvem vi vil hit? I tillegg, huseier har det med å komme rett inn i leiligheten, har han lov til det? Er så pissed off nå, vurderer å stikke fra huset uten å vaske etter meg (betalte bare litt i depositum), kan huseier gå videre med dette? Håper på svar! Han har ingen rett til dette, dere kan bare drite i det og ha ham som gjest når dere vil. Trenger dere juridisk råd om boligsaker får dere det av JussBuss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stearinpikken Skrevet 16. august 2008 #28 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg veit Tenkte på det, men jeg vil ikke i avisen da.. Jeg vil bare få flest mulig til å vite hvilken person han er. Om hvordan han lager sine egne regler, invaderer privatområdene våres og tar seg sånn tilrette som han gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå