Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ligger en tung murstein over brystkassen min nå, og jeg får ikke helt puste. Det er en angst som overtar. Jeg begynner å innbille meg ting. Jeg stresser. Tårene presser på, men jeg prøver å unngå å vekke oppsikt, og vil holde meg lengst unna moren min for øyeblikket, men jeg vet hun vet.

Jeg vil helst skjelle han ut, og si at jeg er dritforbanna, men jeg elsker han så høyt, og hvis det har skjedd noe med han, så er det ingen meg lenger. Jeg har sendt han en melding og spurt om alt går bra. Det er fire timer siden, og det er veldig ulikt han å ikke svare. I noen situasjoner føler man seg veldig hjelpesløs - i dag er det en sånn dag. I dag er det en sånn situasjon.

Hva om..

Jeg regner med at jeg overreagerer, men jeg kan ikke noe for alle de tankene som streifer hodet mitt. Jeg kan ikke noe for den følelsen av frykt som overgår meg. Jeg kan ikke noe for alle de følelsene jeg ikke klarer å holde styr på for øyeblikket.

Det å sende melding var ille i seg selv, for her sitter jeg og venter på svar. Sjekker mobilen min mer enn noen gang, selv om jeg vet at jeg hadde hørt om jeg fikk en melding, men jeg vil være på den sikre siden uansett. Jeg tror jeg har funnet meg selv i en desperat situasjon. Enda en søvnløs kveld i vente..

Jeg håper så inderlig at han svarer snart, jeg håper så inderlig at alt er i orden..

Jeg holder på å miste en person (til sykdom) allerede, jeg vil ikke miste han..

For å være mer presis; Kjæresten min er på ferie i utlandet. Det er 3 dager siden jeg sist hørte fra han.

Jeg håper noen her har noen støttende ord å gi.. fordi jeg føler alt er negativt.. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 dager siden du hørte noe som helst fra han? Oj...

:klem: Jeg vet hvordan det der føles... Vil bare gi en klem og komme med noen oppmuntrende ord. :)

Det behøver ikke å være noe alvorlig som har hendt. Han kan ha mistet telefonen, eller fått den frastjålet, uten muligheter til å kontakte deg for å si i fra. Eller kanskje han befinner seg på et sted uten dekning?

Håper du hører fra han snart!

Skrevet

Det er ofte litt krøll med forbindelsen til utlandet, og det kan være han har sendt deg meldinger som du ikke har fått, og at han heller ikke har fått fra deg. Hvis du sender igjen, kan du ordne mottaksbekreftelse på mobilen din. Da ser du om han får den eller ikke.

Skrevet

Det er veldig sansynlig at du overreagerer, ja. Men jeg skjønner at du har mange følelser for tiden, skjønner at det er mye som foregår rundt seg. Det preger et menneske når man holder på å miste noen man er glad i.

Vet kjæresten din at du vil at han skal sende deg meldinger hver dag, for at du ikke skal bekymre deg? Har han sagt at han skal gjøre det? Og ikke minst, har han nok batteri på telefonen sin til å ha den på hele tiden? Har han adapter med slik at han kan få latet den? Det er ytterst få steder i utlandet som har samme stikkontakter som vi i Norge. Det kan jo være han rett og slett ikke har batteri på telefonen?

Uansett: Trekk pusten dypt og tenk at mest sansynlig er alt bra med ham. De fleste går etter regelen "intet nytt er godt nytt", og han gjør nok ikke dette for å såre/stresse deg. Og han er vel ikke et sted i utlandet der det er stor sansynlighet for at det skjer noe, vel?

Skrevet

Kanskje han har glemt å ta med lader?

Eller kanskje han har glemt pin-koden?

Skrevet
Det er veldig sansynlig at du overreagerer, ja. Men jeg skjønner at du har mange følelser for tiden, skjønner at det er mye som foregår rundt seg. Det preger et menneske når man holder på å miste noen man er glad i.

Vet kjæresten din at du vil at han skal sende deg meldinger hver dag, for at du ikke skal bekymre deg? Har han sagt at han skal gjøre det? Og ikke minst, har han nok batteri på telefonen sin til å ha den på hele tiden? Har han adapter med slik at han kan få latet den? Det er ytterst få steder i utlandet som har samme stikkontakter som vi i Norge. Det kan jo være han rett og slett ikke har batteri på telefonen?

Uansett: Trekk pusten dypt og tenk at mest sansynlig er alt bra med ham. De fleste går etter regelen "intet nytt er godt nytt", og han gjør nok ikke dette for å såre/stresse deg. Og han er vel ikke et sted i utlandet der det er stor sansynlighet for at det skjer noe, vel?

Ja, han er fullt klar over det, og det er noe han alltid pleier å gjøre også. Han er bare den typen.

Jeg tviler sterkt på at han har adapter, og det med stikkontakter tenkte jeg bare på. Så tusen takk for at du gjorde meg klar over det. I enkelte tilfeller er det veldig enkelt å overreagere. Det ender ofte med at man begynner å le av seg selv når alt viser seg å være bra. Det er vel følelsene som tar overhånd.

Njaa.. han er da i London, jeg vet ikke om det skjer så mye der for tiden.

Men jeg håper på det beste. Tusen takk til alle dere som har skrevet til meg, jeg føler jeg fikk roa meg litt ned nå. Alltid greit å få inn forskjellig synspunkter, enkelte ganger er man bare ikke ikke i stand til å tenke logisk samt positivt.. :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg sendte sms til en venninne på ferie i går, og har ikke fått svar fra henne. Og da jeg selv var på ferie opplevde jeg det også, at jeg ikke fikk sms som jeg visste var sendt. Slo tlf av og på, så kunne jeg motta igjen.

Endret av Nabodama
Skrevet
Jeg sendte sms til en venninne på ferie i går, og har ikke fått svar fra henne. Og da jeg selv var på ferie opplevde jeg det også, at jeg ikke fikk sms som jeg visste var sendt. Slo tlf av og på, så kunne jeg motta igjen.

Han er i London. Det er godt mulig han ikke fikk den meldingen, og det er godt mulig jeg ikke fikk inn noen meldinger. Jeg får gjøre som du sa over, sette på sånn rapport ting, og se om meldingen har nådd til neste gang.

Skrevet

Det er ikke alltid meldingen kommer frem før leeenge etterpå når man er i utlandet.

I England kan man lade telefonen i støpselet over servanten på badet, uten adapter.

Sikkert ikke noe å bekymre seg for. :kose:

Skrevet

Var godt å høre at du har fått snudd litt på alle tankene og følelsene. Det er virkelig ikke godt å være seg selv når panikkalarmen skrur seg på for fullt på den måten. Og er han i London kan jeg love deg at stikkontaktene er annerledes, de har tre hull... Ellers hadde det nok kommet ganske raskt på nyhetene om det hadde skjedd noe der. Selv om det er mye folk der, og vi av og til hører om ting som skjer, er det ytterst sjelden at det skjer noe med mannlige turister. Så jeg tror du kan ta det helt med ro. ;)

Skrevet
I England kan man lade telefonen i støpselet over servanten på badet, uten adapter.

Kan man virkelig det? Jeg har alltid måtte ha med adapter der. De har to forskjellige stikkontakter, det vet jeg, men jeg trodde de som hadde to hull ikke var noe særlig vanlige og i tillegg hadde en annen spenning. Men jeg er ikke ekspert, og det kan være jeg gjør ting på en ekstra tungvint måte... :gjeiper:

Skrevet

Tusen takk for all støtte. Det gjorde meg veldig godt. Jeg setter pris på alt dere har skrevet til meg. Det har fått meg til å se litt bak tåken.

Nå føler jeg endelig at jeg kan puste ordentlig igjen. Får litt panikkangst når jeg ikke klarer å puste helt. Føler alt stenger seg inne, og jeg sitter der - totalt hjelpesløs.

Nå skal jeg legge meg straks, og håpe på det aller beste, eller enda bedre; ikke tenke i det hele tatt.

Så igjen, tusen takk! :klemmer:

Skrevet (endret)

Går det ikke an å ringe ham på telefonen selv om det er til utlandet kun for å høre om telefonen ringer i det hele tatt. Om den er slått av eller han er uten dekning så vil man istedet høre et bånd som informerer om at abonnenten kan ikke nås. Dersom det ringer så vet du ihvertfall at han kan motta samtaler. Det blir ikke så dyrt om lar det ringe så lenge at han tar telefonen og du kan fortelle ham at du er glad i ham før du legger på.

Å ikke få svar på sms betyr ikke noe. Som noen skriver kan det ta lang tid før de kommer frem. Om telefonen er skrudd av så vil han ikke kunne lese dem etc.

Det er slett ikke utenkelig at han har skrudd av telefonen for å unngå kjemperegning fordi mange ringer ham uten å vite at han er i utlandet og havner på mobilsvar.

Endret av Paladin
Skrevet

Og først nå fikk jeg svar på den meldingen jeg sendte i går. Og det virker som hun tror jeg sendte den i kveld. Tydelig at det har vært forsinkelse her ihvertfall.

Gjest Fjøsnisse42
Skrevet

Dette er dramatisk. Fyren har ikke tlf. limt til hånda klar til å svare etter hele 3 dager!!!!! Får håpe verden går videre :grine:

Gjest Betty89
Skrevet
Dette er dramatisk. Fyren har ikke tlf. limt til hånda klar til å svare etter hele 3 dager!!!!! Får håpe verden går videre :grine:

3 dager uten å høre fra ham, er litt mye spør du meg! Men det er sikkert ingenting gale ;)

Skrevet

I de fleste forhold er det faktisk normalt å ha kontakt hver dag, og de aller fleste hadde blitt bekymret dersom kjæresten over 3 dager ikke svarte på meldinger. Så den patetiske sarkasmen din faller i grunn bare på sin egen urimelighet.

Skrevet

Hvorfor ringer du ikke til han, istede for å sende mld?

Det ordner seg nok.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Sist jeg reiste til London, måtte jeg så klart slå av mobilen på flyet. Da vi landet, gikk det opp for meg at jeg hadde glemt pin-koden til tlf. Ble jo helt desperat, men brukte telefonen på hotellet og ringte hjem og forklarte situasjonen.

Det kan jo være at dette er tilfellet for kjæresten din, eller at han er strømtom og ikke får ladet tlf.

Skrevet (endret)

Nå har de heldigvis telefonkiosker i London... Men er han like rutlete som meg, så kan han gjerne ikke nummeret ditt utenatt... Eneste numrene jeg kan utenatt, er de før mobiltiden... (selv min samboer sitt!)

Har du prøvd å ringe?

Hvis du har, og du ikke får kontakt. Har du ringt foreldrene hans? Kanskje de har hørt noe? Kanskje han rett og slett ikke har tenkt på at du er bekymret for at du ikke ringer? Kanskje han har sendt deg en melding, som ikke har kommet frem?

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...