Gå til innhold

Klorestativ

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!:)

Jeg har så lyst på et stort klorestativ til lille Mia. Helst et som har slike huler(trenger ikke å ha mer enn 1). Noen som vet om noen rimelige?

Jeg har fått tilbud om å kjøpe et til 400kr. Legger ved et bilde av klorestativet. Er det verdt pengene?

Så et til 599kr i Ellos, men vet dere hva frakten blir?

Lurer også på om det er noe vits i å ha et kjempestort et, vil katten være oppi der tro..? Hvordan ser ditt klorestativ ut? Liker katten det?

Endret av Amk
Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Jeg syntes også slike stativer var fine da jeg hadde katt. For å "varme opp" katten gikk jeg først til anskaffelse av et riktig snertent klorebrett. For å si det slik: katten elsket å klore på møblene og klatret gjerne i gardinene, men klorebrettet fikk ikke så mye som et lite klor engang :(

Andre kan sikkert ha andre erfaringer, men jeg ville ikke brukt penger på noe slikt.

Skrevet
Jeg syntes også slike stativer var fine da jeg hadde katt. For å "varme opp" katten gikk jeg først til anskaffelse av et riktig snertent klorebrett. For å si det slik: katten elsket å klore på møblene og klatret gjerne i gardinene, men klorebrettet fikk ikke så mye som et lite klor engang :(

Andre kan sikkert ha andre erfaringer, men jeg ville ikke brukt penger på noe slikt.

Det klorestativet som er på bildet blir nok ikke kjøpt, tror ikke jeg vil ha et så slitt og gammelt klorestativ inne i stua mi. Jeg har et lite klorestativ til Mia, det elsker hun. Blir godt brukt når hun skal kvesse klørne sine, så godt brukt for å si det sånn:) Hun bruker ikke sofa eller andre møbler til slikt.

Skrevet

Jeg har et stort et.. Kanskje 1 - 1 1/4 m høye stolper først, med stige foran, så er det en stor hule/hus med en mus inni, på toppen der er det en stolpe som kanskje er 50 cm og oppå der igjen en hylle de kan sove på, og det blir mye brukt. Både til soving og leking, løping og kloring, så ja det lønner seg i midt tilfelle. Betalte vel 1200 kr for det i sverige.

Skrevet

Jeg har bare et lite med hule og en sånn plate å ligge på. Hu ligger av og til oppå der, klorer litt. Men etter at hu begynte å være ute er hu nesten aldri bortpå det. Har fullstendig slutta å klore på møbler også.

Skrevet (endret)
Jeg har et stort et.. Kanskje 1 - 1 1/4 m høye stolper først, med stige foran, så er det en stor hule/hus med en mus inni, på toppen der er det en stolpe som kanskje er 50 cm og oppå der igjen en hylle de kan sove på, og det blir mye brukt. Både til soving og leking, løping og kloring, så ja det lønner seg i midt tilfelle. Betalte vel 1200 kr for det i sverige.

Hvor kan jeg få kjøpt slike her i Norge da? De jeg har sett på dyrebutikkene er så dyre.. Hadde ikke tenkt å bruke over 1000kr mitt jeg da, kanskje litt rimeligere. :sjenert:

Trenger ikke så stort klorestativ jeg da, maks 1 1/5 m i høyden kanskje, heller at det er høyt enn bredt.

Endret av Amk
Skrevet (endret)

Jeg har et klatretårn som går helt i taket med 3 liggeplasser. Det må jeg ha siden jeg har innekatter. De ELSKER det, klorer villt på det og bor omtrent i det. Ikke minst får de trim av det. Ligger vel i snitt på 1500 kr for mitt. Det er fullstendig verdt det. Jeg kjøper bare Kattens No.1, for det er kvalitet. Har hatt mitt i tre år, brukt av 4 katter, og man kan nesten ikke se at det er brukt, selv om det er VELbrukt :)

Endret av NovaFlare
Skrevet
Jeg har et klatretårn som går helt i taket med 3 liggeplasser. Det må jeg ha siden jeg har innekatter. De ELSKER det, klorer villt på det og bor omtrent i det. Ikke minst får de trim av det. Ligger vel i snitt på 1500 kr for mitt. Det er fullstendig verdt det. Jeg kjøper bare Kattens No.1, for det er kvalitet. Har hatt mitt i tre år, brukt av 4 katter, og man kan nesten ikke se at det er brukt, selv om det er VELbrukt :)

Har innekatt jeg og, så derfor vil jeg gjerne ha et fint klorestativ til henne. Hun er ikke store katten enda, er 4 1/5mnd. og er ganske liten. Tror ikke hun blir store katten. Ja, har sett på en sånn en jeg og.. Men jeg har ikke så stor leil... Så kan bli trangt. Hvor kan jeg evt. skaffe en slik?

Skrevet

Jeg har to katter som rett og slett elsker det 1,7 m høye klatretårnet de har som har en stor hule, to hengekøyer og seks platåer.

Det blir brukt til å ta klorne på, leke i, sove på osv.Kostet 1500 selgeren betalte frakt.

De bruker det mye, så det var verdt hver krone.

I forhold til det klatrestativet du har sett deg ut så anbefaler jeg deg å heller kjøpe et klatrestativ som går i høyden enn i bredden da kattene liker å være høyt å ha oversikt.

Pluss at det tar mindre plass.

Skrevet (endret)
Har innekatt jeg og, så derfor vil jeg gjerne ha et fint klorestativ til henne. Hun er ikke store katten enda, er 4 1/5mnd. og er ganske liten. Tror ikke hun blir store katten. Ja, har sett på en sånn en jeg og.. Men jeg har ikke så stor leil... Så kan bli trangt. Hvor kan jeg evt. skaffe en slik?

Det tar jo bare plass i høyden, bare ca 50 cm i bredden :) Sjekk i den lokale dyrebutikken for da slipper du frakt, ellers har man slike her: http://stargate.nu/ Gå inn på "NETTBUTIKK" oppe til høyre, og kattens no1.

Jeg har det som heter Rundetårn :) Smalt og fint.

Endret av NovaFlare
Gjest Nishiki
Skrevet

Vi har noe lignende det på bildet. Katten elsker det. Sover i den, leker i den og klorer på den.

Gjest antigartner
Skrevet

He he, det er godt å se at andre katter har mer omløp i hodet enn den jeg hadde.

Skrevet

Jeg har også et slik stativ, et som er smalt og går helt i taket tar mindre plass enn de ruvende lave stativene. Jeg har kattens nr.1 også, mitt heter Eifel, litt større en rundetårn. Vil absolutt anbefale deg å kjøpe et som går helt i taket, de elsker å løpe opp og ned på stammen og legge seg i hengehyllen øverst.

Skrevet

Denne har jeg til kattene mine. Den er vel 2.20 høy tror jeg.

Skrevet (endret)

Absolutt verdt det. Men det finnes jo biligere stativ der ute, se på www.qxl.no også, der kjøpte jeg det ene mitt. De ligger og klorer og vrir seg på stativet hele dagen :ler:

Det største 400,- på QXL (forseten så såg jeg nå at det er akkurat det samme som du la opp bilde av! kattungene elsket å ligge i den vuggen :) )

Det minste (som er relativt stort) 100,- på lidl :lol:

Endret av pittie
Skrevet
Denne har jeg til kattene mine. Den er vel 2.20 høy tror jeg.

Jøss det så gøy ut for kattene! Tror jeg må slå på snekkern i meg selv og bygge et så høyt et. Kanskje helt til taket? :lol: Noen som vet hvor man kjøper hamp i så fall?

Skrevet
Absolutt verdt det. Men det finnes jo biligere stativ der ute, se på www.qxl.no også, der kjøpte jeg det ene mitt.

Jepp, men kvaliteten er myyye dårligere :)

Skrevet

Hei!

Jeg har det fra Ellos til 599,- og katten min simpelten ELSKER det! Hun kvesser klørne på det, leker der og sover der. Om sommeren står det ute på verandaen, og hun nikoser seg oppå der med utsikt over verandarekkverket. :) Ellers står det inne ved vinduet. Det er veldig stødig og av kjempegod kvalitet. Hun setter stor pris på at det er 2 liggeplasser der (bytter på), men hulen bruker hun ikke så mye, annet enn når jeg slenger inn en lekemus som hun jakter på. :) Tidligere sto det også inntil en bokhylle som går nesten opp til taket, og hun hoppet glatt fra det stativet og opp dit.

Kanskje jeg kan få lov til å slenge på et spørmål med det samme? Jeg lurer på om det finnes noen klorestativer ala dette som tåler vann, som jeg kan ha stående ute på verandaen hele året?

Aurora

Skrevet

P.s

Det kom flatpakket (forholdsvis enkelt å sette sammen), så jeg betalte ikke mer enn vanlig frakt, som når du kjøper klær der f.eks. Husker ikke kroner og øre, men det var ikke mye.

Aurora

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...