Gjest Deception Skrevet 21. august 2008 #21 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg kjøpte disse støvlene fra Viking, og de hadde jeg ikke klart å brette ned, tror jeg? Ilse Jacobsen Hornbæk-støvlene var altfor vide i skaftet for meg, og Hunter fant jeg ikke. Men jeg er ingen entusiastisk støvelbruker, og disse funker bra til mitt beskjedne bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ine_* Skrevet 22. august 2008 #22 Del Skrevet 22. august 2008 De støvlene kan sikkert være tøffe om du får brettet dem litt ned, kan jeg tenke. Det er jo bare å prøve! Rutemønsteret på foret blir sikkert en fin kontrast mot støvlene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #23 Del Skrevet 1. september 2008 Var i oslo forrige uke. Da så jeg to jenter på gata som gikk med støvler, hu ene hadde noen høye grønne gummistøvler (vet ikke merke), men den ene støvelen var kanten delvis bretta ned, dvs yttersida mens innersida var normal. Innerforet var rutete. Syntes ikke det så så bra ut.... Den dagen var det litt regnvær da Og dagen etterpå eller noe så jeg ei jente som bar hunterstøvlene i henda. hadde vel hatt på de til jobb da og orka ikke gå med de i det fine været. I tillegg så jeg ei annen den dagen som gikk med hunter støvler (trur jeg). Mener å huske de var bretta ned litte grann, var ikke så fint det heller synes jeg. Men hunterstøvler er stilig da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #24 Del Skrevet 12. september 2008 Noen som vet om de er store eller små i størrelsen? Tenker å bestille fra sweetfeetshoes.co.uk, har noen erfaring med denne butikken? Bruker normalt sett 40 i støvler. Bør jeg da bestille str 6 eller 7? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #25 Del Skrevet 15. september 2008 Mener de er ganske normale i størrelsen, men du bør nok prøve dem i butikk for å være sikker... Skaftet derimot er veldig trangt, jeg sliter litt med å få av meg mine, men hva gjør man ikke for stilen sin skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 30. september 2008 #26 Del Skrevet 30. september 2008 noen som har hunter støvler og vet hvordan de er i str? Jeg burde egentlig hatt 6,5 men det fins ikke så da må jeg ta str 6 eller 7.. har tenkt å ha fleecesokken oppi, så da vil jeg gjerne vite om de er litt store eller små i størrelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ine_* Skrevet 30. september 2008 #27 Del Skrevet 30. september 2008 Noen som vet hvordan man best kan vaske innsiden av skaftene på Hunter? Var en tur på hytta i helgen, og sent på kvelden skulle jeg på butikken. Lånte en gammel moped og skulle ”bare” ta en snarvei over et jorde. Det jeg glemte var at det hadde regnet MYE og jordet var bløtt… ikke bare satte jeg meg grundig fast, men gjørma var så dyp at den gikk over støvleskaftene og fortsatte nedi støvlene… Fikk hjelp til å få mopeden opp igjen, men etterpå starta den selvfølgelig ikke (selv etter ca 150 tråkk på kickstarteren…) Så den som måtte gå hjem i søla, med støvla fulle av gjørme var jeg, argh! (kan le av det nå, men...) Så dermed spørsmålet – hvordan kan jeg få foret til å bli hvitt igjen – noen tips???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #28 Del Skrevet 1. oktober 2008 LekeHusmor: Når det gjelder størrelser ville jeg gått for 7. De er vel ganske vanlige i størrelsen, men det er jo greit å ha plass til fleecesokken. Vær obs på at skaftene er forresten ganske trange, spesielt med sokken i, (og jeg har rimelig smale legger) Fleecesokkene er kjempebehagelige å ha nedi, nesten så jeg gleder meg til det blir kaldt og slaps Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #29 Del Skrevet 1. oktober 2008 Var en tur på hytta i helgen, og sent på kvelden skulle jeg på butikken. Lånte en gammel moped og skulle ”bare” ta en snarvei over et jorde. Det jeg glemte var at det hadde regnet MYE og jordet var bløtt… ikke bare satte jeg meg grundig fast, men gjørma var så dyp at den gikk over støvleskaftene og fortsatte nedi støvlene… Fikk hjelp til å få mopeden opp igjen, men etterpå starta den selvfølgelig ikke (selv etter ca 150 tråkk på kickstarteren…) Så den som måtte gå hjem i søla, med støvla fulle av gjørme var jeg, argh! (kan le av det nå, men...) hehe... godt gjort :-p Var det pløyd jorde? eller grass/kornrester? Kom du langt ute på jorde eller? Det må ha regna godt da og veldig myk, for de Hunterstøvlene er jo veldig høye. Tung person eller, sank godt nedi du da, du satt deg ikke fast selv? Trudde det skulle litt til å synke så langt ned. Kanskje hvis du står lenge en plass da. Hva med personen som hjalp deg da? Kjipt å få gjørma nedi støvlene da, du må vel rense de innvendig på etteller annet vis. Kanskje skyldt de godt innvendig med en gang du kom hadde hjulpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnetteR Skrevet 1. oktober 2008 #30 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg elsker Hunter støvlene mine. De sitter perfekt på meg. Jeg har størrelse 38, og har littøtter bredef , og bruker størrelse 6 i Hunterstøvler. men enige i at de er litt smale i skaftet. Jeg er ganske slank og løper mye, men likevel er de akkurat over leggen når jeg har dongeri+filtsokker. Jeg har hatt mine siden de kom i norske butikker, men denne sesongen ble jeg litt skuffet. Synes jeg så 10 stykker med akkurat like støvler som meg på en ettermiddag. Så nå vurderer jeg å kjøpe nye, ett eller annet langt, komplisert fransk navn som jeg ikke kommer på akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 1. oktober 2008 #31 Del Skrevet 1. oktober 2008 Le chaumet eller noe sånt? Tror det blir den neste store hypen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ine_* Skrevet 1. oktober 2008 #32 Del Skrevet 1. oktober 2008 hehe, er ikke veldig tung nei... Litt pinlig situasjon det hele Var bonden som hadde stått fast akkurat samme sted med traktoren før på dagen, så det var blitt ganske bløtt for å si det sånn. Men det la jo ikke jeg merke til der jeg kom i fint driv... Var rimelig mye søle og vann der i hvertfall - hjalp vel ikke at jeg sklei og tryna midt uti det hele heller... Typisk dårlig dag Skyldte støvlene med en gang, men de er fremdeles grå-brune inni... Får se hva jeg gjør med dem, men hadde vært greit å fått dem litt hvitere inni igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #33 Del Skrevet 1. oktober 2008 hehe, er ikke veldig tung nei... Litt pinlig situasjon det hele Var bonden som hadde stått fast akkurat samme sted med traktoren før på dagen, så det var blitt ganske bløtt for å si det sånn. Men det la jo ikke jeg merke til der jeg kom i fint driv... Var rimelig mye søle og vann der i hvertfall - hjalp vel ikke at jeg sklei og tryna midt uti det hele heller... Typisk dårlig dag Skyldte støvlene med en gang, men de er fremdeles grå-brune inni... Får se hva jeg gjør med dem, men hadde vært greit å fått dem litt hvitere inni igjen. hehe... så det var ikke det at du sank nedi søla at du fikk søla i støvlene, i tilfelle så satt du ikke så godt fast da? det var pga du tryna, kjipt, ekkelt det... ble skitten på klær'na også da? men foret inni synes vel ikke når du bruker de, så sånn sett har det vel ikke noe å si, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ine_* Skrevet 2. oktober 2008 #34 Del Skrevet 2. oktober 2008 Voldsomt så nysgjerrig du var da Skal gi deg to grunner til at foret bør være rent - Jeg liker ikke å gå i møkkete støvler - Litt kjedelig om søla smitter over på lyse/hvite bukser (ser litt teit ut om buksa er lysebrun fra kneet og ned....) - Jeg pleier av og til å brette støvlene litt ned, og da er det greit at foret ser pent ut (første side i denne tråden handler forresten stort sett om nedbretten er fint eller ikke....) Det ble visst tre grunner gitt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #35 Del Skrevet 3. oktober 2008 Voldsomt så nysgjerrig du var da Skal gi deg to grunner til at foret bør være rent - Jeg liker ikke å gå i møkkete støvler - Litt kjedelig om søla smitter over på lyse/hvite bukser (ser litt teit ut om buksa er lysebrun fra kneet og ned....) - Jeg pleier av og til å brette støvlene litt ned, og da er det greit at foret ser pent ut (første side i denne tråden handler forresten stort sett om nedbretten er fint eller ikke....) Det ble visst tre grunner gitt.... hihi, da så. Så de er møkkete fortsatt, altså at søla smitter av fortsatt? da er det kjedelig å "ødelegge" buksa også. så du får bretta ned støvlene, synes det virket som flere her ikke klarer det. siden du klarer det så går det vel da. greit at foret er reint. åssen for er det? sånn varmtfor eller sånn tynt stoff på innsida av gummien, sånn som de fleste støvler? hvis det er sånn varmtfor ser jeg for meg at det er vanskelig å få skitten bort (igrunn ved tynt for også, bare på en annen måte da). helt hvitt for eller? du får vrenge støvlene og skrubbe foret da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #36 Del Skrevet 7. oktober 2008 nedbrett... leste her: http://www.klikk.no/friluft/friluftsliv/article336776.ece "...Bruker du gummistøvlene lenge, blir føttene varme og fuktige. Foten svetter omtrent en desiliter om dagen, uavhengig om du bruker fjellstøvel eller gummistøvel. Syns du det er plagsomt, anbefaler vi en støvel med lavere skafthøyde, fordi en lav skafthøyde gir bedre ventilasjon. Er det tørt, bør du brette ned støvelen. En normal skafthøyde er på 40 centimeter." er det derfor dere ønsker å brette ned støvlene...hihi ...eller det er vel kanskje mer for at det er tøft/stilig, eller? her står det ihvertfall at det er en praktisk grunn til å brette ned støvlene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå