Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I alle brev jeg får der de opplyser om at et firma har kredittsjekket meg, er det oversikt over inntekten min- fra 2004,2005 og 2006! Hvorfor ikke 2007? Jeg har nemlig gått kraftig opp i inntekt pr. år de siste årene, og det ville vært greit om de som kredittsjekket meg fikk rede på det, uten at jeg sender inn kopi av forrige ligning! Hvorfor er infoen så gammel?

Dessuten mistenker jeg tallene for 2006 for ikke å være korrekte, jeg er sikker på at nettoinntekten min i 2006 var langt høyere enn det som er oppgitt. Hvem kontakter jeg for å få bekreftet eller avkreftet mistanken min, og evnt. endret på det? Ligningskontoret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tallene fra likningen (altså etter alle fradrag er tatt med), ikke det du totalt har hatt i lønn de aktuelle årene. Likningen for 2007 blir vel lagt ut i oktober (?) og er derfor ikke med på kredittsjekken enda.

Skrevet

Vil du ikke påføre deg selv en saftig baksmell ved å korrige opp nettoinntekten for 2006?

Skrevet
Vil du ikke påføre deg selv en saftig baksmell ved å korrige opp nettoinntekten for 2006?

Jo. Det blir jo renter for tre år.

• 5 uker senere...
Skrevet
I alle brev jeg får der de opplyser om at et firma har kredittsjekket meg, er det oversikt over inntekten min- fra 2004,2005 og 2006! Hvorfor ikke 2007? Jeg har nemlig gått kraftig opp i inntekt pr. år de siste årene, og det ville vært greit om de som kredittsjekket meg fikk rede på det, uten at jeg sender inn kopi av forrige ligning! Hvorfor er infoen så gammel?

Dessuten mistenker jeg tallene for 2006 for ikke å være korrekte, jeg er sikker på at nettoinntekten min i 2006 var langt høyere enn det som er oppgitt. Hvem kontakter jeg for å få bekreftet eller avkreftet mistanken min, og evnt. endret på det? Ligningskontoret?

Kredittopplysningsbyråene får kun informasjon om netto inntekt, formue og skatt, og har ingen oversikt over fradrag du måtte ha. Ligningstallene blir offentliggjort hvert år i midten av oktober, og da er det bestandig året før som blir lagt ut. Dermed har kredittopplysningsbyråene pr dags dato kun tall for 04,05 og 06.

Ligningskontoret er alltid den instansen du skal kontakte hvis det er noe feil med ligningstallene dine/skatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...