Gå til innhold

Kvinner og IT


Hilde

Anbefalte innlegg

Hei dere icon_smile.gif

Jeg er et aktivt medlem av et kvinneutvalg ved skolen jeg studerer ved. Vårt mål er å skape en ramme rundt studietiden som gir utfordringer og inspirasjon til videreutvikling. Dette gjør vi ved å arrangere faglige såvel som sosiale arrangementer. Eksempelvis har vi arrangert linuxseminarer, "pcmekkekurs", vi tar med de nye studinene på "fadderdager" før de starter på skolen, og vi arrangerer seminarer for å heise selvtilliten til jentene, rett og slett ved å invitere intelligente, karrierebevisste, vellykkede damer til å holde foredrag.

Prosentandelen kvinner ved skolen er 26%, men på ingeniørlinjen, der jeg studerer, er andelen lavere enn 10%. Vi som jobber i utvalget er overbevist om at det derfor er viktig for studinene at det finnes et tilbud.

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget, er at jeg ønsker innspill fra dere, både dere som studerer, og dere som jobber i ITbransjen. Tror dere dette er nyttig? Hva bør vi legge vekt på videre? Kvinner i bransjen, hva savnet dere i deres studietid? Menn i bransjen, ser dere nytteverdien?

Håper på svar. Om noen vil ha mer informasjon om utvalget vårt, url til hjemmesiden vår, eller rett og slett bare opprette en kontakt, mail meg gjerne.

mvh

Newt

[ Dette Innlegg er endret av: Newt den 2002-04-11 18:42 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, takk for link, men vi har allerede kontakt med Hilde Widerøe Wibe i od@. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

IT er en interesse som menn i større grad besitter. Det er ikke så veeeldig mange kvinner som drømmer om å mekke på PC'er i forhold til menn....

Må samme måte som det ikke er så veeeldig mange menn som drømmer om å ta seg av eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke så veeeldig mange kvinner som drømmer om å ta seg av eldre, heller da...