Gå til innhold

HJELP jeg er sjenert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har merket i det siste at folk syns jeg er arrogant og overlegen. Vel jeg er ikke det, er bare slik at jeg er sjenert og syns det er veldig vanskelig å starte en samtale med enkelte mennesker. Noen menensker klaffer jeg med, med en gang og andre mennesker freaker jeg ut av. Sånn som svigermor, klarer ikke å snakke med henne fordi jeg ikke har noe å si...

Hvordan kan jeg bli kvitt problemene med å være sjenert, starte en samtale og hvordan får skaffer man seg nye venner? (Syns alle de siste vennskapene jeg har startet har vært falske og ikke går ann å bygge noe mer på)

Håper noen kan hjelpe meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Virker ikke som det er blyghet, men menneskelighet i form av og ikke passe sammen med alle?

Endret av BrunetteBarbie
Skrevet
Virker ikke som det er blyghet, men menneskelighet i form av og ikke passe sammen med alle?

Kan være rett, men jeg har fått høre at jeg alltid har vært sjenert siden jeg aldri skriker høyest, snakker mest, blir lagt merke til. Jeg kan bare være der uten å gjøre så mye av meg, og derfor har jeg dratt konklusjonen at jeg er sjenert.

Gjest Infralove
Skrevet (endret)

Å vere sjenert betyr at du er redd/ nervøs for det sosiale. At du ikkje er høglydt og brautande, betyr ikkje at du er sjenert. Det kan berre hende du er litt meir introvert enn extravert Det er jo ikkje alle man finner tonen med, og greier å snakke like lett med heller.