LaToya Skrevet 2. juni 2003 #1 Del Skrevet 2. juni 2003 Er det noen her inne som har klart å slanke seg og forbli der nede ? Hvordan gjorde du det og hvor lang tid tar det ? Driver å slanker meg, legger om kostholder og trimmer mer, men det tar jo sååååååå lang tid. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 2. juni 2003 #2 Del Skrevet 2. juni 2003 Jepp, 30 kilo. Ble ferig høsten 2001 og holder vekten enda. Forandret livsstil totalt, er en helt annen person i dag enn tidligere. Trener masse og tenker kosthold hver dag. Det er OK, jeg trives med det. Husk at det er mye lettere å gå ned i vekt hvis du er 30 kilo overvektig enn om du bare vil gå ned 5 kilo for trivselen sin skyld. Mine første 15 nærmest rant av ved at jeg spiste riktig til faste tider. Etter dette gikk det litt senere, også fordi jeg trente masse og økte i muskelmasse. Mitt beste råd er at du lærer deg mest mulig om kosthold og trening, men at du bruker gode kunnskapskilder og ikke det som står i ukeblader eller er populært akkurat nå. Ikke hør på Fedon eller Dr. Atkins! Bruk heller Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet, Idrettshøyskolen osv. Begge disse har hjemmesider og tilbyr gode råd og veldig bra brosjyrer du kan bestille gratis. Videre har de fleste bibliotekene et utvalg av bøker om ernæring og mosjon. Til sist vil jeg anbefale boken Finn din vekt av Maria Tommessen fordi den fokuserer på at ikke alle kan bruke samme dietten fordi ulike mennesker har ulik forbrenning. Den inneholder en 10 ukers kostplan og mange gode tips. Helt til sist må jeg slå fast: å gå ned i vekt handler om å spise mindre enn det du forbrenner. Det er ikke vanskeligere enn det og prinsippet er det samme enten du kaller det Fedonkuren eller Grethe Rode kurs. Spis riktig og tren mer :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 2. juni 2003 #3 Del Skrevet 2. juni 2003 Jada, jeg har klart det. Mange ganger! :blunke: Litt mer seriøst: Det eneste som hjelper er å legge om livsstilen. Nytter ikke å slanke seg for så å begynne å spise som "i gamledager" når du er nede i trivselsvekten din. Da raser du bare opp igjen. Det var jo en grunn til at du la på deg, ikke sant? Litt mer trim og litt mer sunnere mat gjør underverker i løpet av ett års tid. Det tok tid for deg å legge på deg og det tar tid å ta det av igjen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 2. juni 2003 #4 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg har også klart det, men det jeg har lagt ekstra på meg nå, er fra i fjor vår og sommer, da det ble litt mange turer på puben. Altså, ikke av maten. Nå er jeg begynt å gå en time hver kveld, noen kvelder bare halv time. Orker ikke fokusere for mye på maten, fordi jeg ikke spiser så mye, og ikke fet mat. Har funnet ut at jeg legger på meg av hardslanking. Nå foreksempel, har jeg ikke så lyst å gå, men har bestemt meg for å ta den turen, kan heller korte den ned, om jeg føler for det. Jeg stritter i mot, og må ta en prat med meg selv. Minne meg på den gang jeg brakk foten og måtte sitte i sofaen i ukesvis. Vi er jo tross alt heldige som kan røre på oss. Kjøp Matvaretabellen på bokhandelen. Der står det hvor mange kalorier det er i f.eks en skive, et glass cola, en potet, en kotelett osv. Det kan være lurt å skrive dagbok, både det du utfører av fysisk aktivitet og det du spiser. Ta med husvask, hagearbeid osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå