Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Hva handler egentlig denne sangen om? Romatisk/fin?, trist/ sørgelig? drømmende? (filmen er jo fin og sørgelig). Har sett filmen... som jeg gråt..
Gjest *sola'di* Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 And I'd give up forever to touch you 'Cause I know that you feel me somehow You're the closest to heaven that I'll ever be And I don't want to go home right now And all I can taste is this moment And all I can breathe is your life 'Cause sooner or later it's over I just don't want to miss you tonight And I don't want the world to see me 'Cause I don't think that they'd understand When everything's made to be broken I just want you to know who I am And you can't fight the tears that ain't coming Or the moment of truth in your lies When everything feels like the movies And you bleed just to know you're alive And I don't want the world to see me 'Cause I don't think that they'd understand When everything's made to be broken I just want you to know who I am (break and solo) And I don't want the world to see me 'Cause I don't think that they'd understand When everything's made to be broken I just want you to know who I am And I don't want the world to see me 'Cause I don't think that they'd understand When everything's made to be broken I just want you to know who I am I just want you to know who I am I just want you to know who I am I just want you to know who I am
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Teksten har jeg lest.. Men hvordan tolker dere sangen? :klø:
Suzy Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 (endret) Den henspiller jo tilsynelatende på engelen i filmen sin problemstilling i forhold til å bli menneske og å elske et menneske. "I'd give up forever to touch you" - jeg vil gi opp evigheten - altså tilværelsen som engel - for å røre ved deg Har du sett filmen? Det hadde du ja - da gir svaret seg sjøl Endret 15. august 2008 av Suzy
Gjest Grafica Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Hvilken film er dette? Jeg ser på det som en kjærlighetssang, om dog en litt trist en.
LoppeLise Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Jeg tror jeg ville satt sangen i kategorien drømmende/ og kanskje litt trist. Men samtidig er det jo en kjærlighetserklæring... men filmen slutter jo ikke Lykkelig.. Vanskelig.
Brodwyn Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 På slutten av filmen sier Seth (engelen som velger å bli dødelig) dette, som kanskje forklarer det enda bedre: I would rather have had one breath of her hair, one kiss of her mouth, one touch of her hand, than eternity without it. One. Er det rart jeg griner hver gang jeg ser den filmen?
Suzy Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 (endret) Hvilken film er dette? Jeg ser på det som en kjærlighetssang, om dog en litt trist en. City of Angels - amerikaversjonene av Himmel over Berlin av Wim Wenders, somer hundre ganger så fin (syns jeg da..) Endret 15. august 2008 av Suzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå