Gjest Lærling høsten 2008 Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Hei. Skal starte som lærling i oslo til uken. Lurte på om noen vet om hvor og hvordan man kan søke om borteboer stipend og bør man melde flytting?????
fargegla82 Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Låner tråden din TS..",) Om en er en av mange studenter som ikke har flyttet ut hjemmefra,er på hybeljakt.. Når er siste frist for flytting og dermed få rett til borteboerstipend..?Jeg finner ikke info om dette konkret på nettsiden.. Vet du? Takk takk!
susanne_89 Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Hei. Skal starte som lærling i oslo til uken. Lurte på om noen vet om hvor og hvordan man kan søke om borteboer stipend og bør man melde flytting????? Som lærling kan du ikkje søke om stipend på nettet, då må du fylle ut ein papirsøknad. For å få bortebuarstipend må du ikkje melde flytting, når ein er under utdanning så skal ein slappa å melde flytting. Håpar dette var klart nok. Lykke til!
fargegla82 Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Låner tråden din TS..",) Om en er en av mange studenter som ikke har flyttet ut hjemmefra,er på hybeljakt.. Når er siste frist for flytting og dermed få rett til borteboerstipend..?Jeg finner ikke info om dette konkret på nettsiden.. Vet du? Takk takk! Må bare ..noen som vet?:/
Rosalie Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Spiller ingen rolle, Fargegla, så lenge du allerede har tatt opp lån og stipend. Du får borteboer fra den dagen du melder inn som flyttedato til Lånekassen, så vidt jeg har ksjønt.
fargegla82 Skrevet 17. august 2008 #7 Skrevet 17. august 2008 Spiller ingen rolle, Fargegla, så lenge du allerede har tatt opp lån og stipend. Du får borteboer fra den dagen du melder inn som flyttedato til Lånekassen, så vidt jeg har ksjønt. Takk for respons!",) Så en får omgjort 40%av lånet til stipend når man består eksamen-uavhengig om en er borteboer ved skolestart eller etter nyttår?hm..Trodde det var strenge regler på dette,jeg.. Har mulighet til å bo billig hjemme,men vil flytte om jeg finner hybel til ok pris,synd om leien skal spise opp hele lånet..:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå