Gå til innhold

Digitalkamera

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Eg veit ikkje heilt kor eg skal legge innlegget mitt, men prøver her.

Eg skal kjøpa meg eit nytt digital kamera, har sitt litt på desse to: OLYMPUS SP-560UZ zoom kamera og Olympus e-420.

Er det nokon her inne som har erfaringer med desse, og veit kva som er best og velge.(eller andre kamera, ønsker ikkje store speilreflekskamera)

Eg trenge eit kamera med god zoom. som tar brubart gode bilder i mørke/ skumring.

Bruker kamera eg har no ein del på konserter ute, men bildene blir dårlige i skumring visst eg er litt langt fra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

sletta

Endret av Maskot
Skrevet (endret)

Oly E-420 er jo faktisk det minste speilreflekskameraet som finnes. Mye mindre enn D40. Og nyere. Man får E-420 for 4000 inkludert normal-zoom. Hvis du skal ha telezoom i tillegg så er det over 5000 for pakken. Sjekk Japan Photo.

Jeg sitter her med et E-420 i hånda, og det er et aldeles nydelig kamera.

Endret av Agathe
Skrevet (endret)

2300 på coop

Endret av Maskot
Skrevet (endret)

Hehe, da er det noen som enten ikke kjenner til Oly, eller ikke tar de seriøst nok. ;)

2300 for D40X? Sikker på at det ikke er D40 til den prisen?

Edit: fant det, det er 2990,- for D40.

Endret av Agathe
Skrevet (endret)

d40

Endret av Maskot
Skrevet

Jeg anbefaler speilrefleks over ultrazoom, rett og slett fordi bildekvaliteten er bedre uansett hvordan man vrir og vender på det. Ulempen er at for å få et skikkelig brennviddeomfang (eller mye zoom, som noen sier) så må man ha flere objektiver og bytte mellom disse. Det finnes objektiver med 11xzoom, men da inngår man heftige kompromisser i kvalitet.

Dersom bilder i mørke omgivelser er viktig, så er faktisk speilrefleks det eneste som kan gi god nok kvalitet på det. Kombinert med riktig optikk, selvsagt.

Skrevet

Visst eg forstår dette rett, så er det vell E-420 som er best, vett nokon kor det er billigest på nettet? Har søkt litt sjøl, men det er jo eit hav av forhandlere der ute

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...