Gjest Gjest_Mathilde_* Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Jeg tok ut strimlet svinekjøtt av fryseren i går, for å ha det til middag i dag. Men hva skal jeg lage? Har ikke wokgrønnsaker, så wok går da ikke. Orker ikke på butikken.. Skal spise alene, så det er ikke nødvendig med komplisert middag Og hvordan skal jeg tilberede svinekjøttet så det ikke blir så tørt? Jeg har bla. champinjong, ananas, erter, brokkoli, gulrøtter, spinat, agurk, tortillalefse.. Ja, jeg er student og har ikke mye i skapene
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Hvis du har creme fraiche eller rømme er det godt å ha i dette etter å ha stekt opp kjøttet og noen grønnsaker (gulrot, broccoli, champignon, evt ha i frisk ananas), i tillegg til f eks ingefær (kan bruke tørket/krydder), chili og hvitløk, og soyasaus. Ellers er det sikkert godt å bare steke kjøtt og de grønnsakene du har lyst på, gjerne med litt krydder (eks chili/paprika, spisskummen, salt og pepper?) og ha i tortillalefse sammen med frisk agurk og spinat (om den er fersk). Jeg synes det er best å først steke kjøttet på sterk varme til det er brunet, så skru ned varmen og ha i grønnsakene - da bevares kjøttkraften inne i strimlene. Om du "koker" kjøttet med grønnsaker og/eller saus blir det også nokså saftig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå