Gjest Gl@mB@be Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Jeg har et par hvite tøysko som har blitt ganske møkkete. Kan jeg vaske de i vaskemaskinen? Hva slags program isåfall?
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Jeg har vasket joggesko i vaskemaskinen, og det gikk kjempefint. Bare ikke tøyskoene går opp i limingen. Velg ett skånsomt program, med kort sentrifugering.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Det er ikke billigsko, så det burde gå bra. Takk
Fantomina Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Plym Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 (endret) Mine Converse ble som nye på vanlig 40 graders program. Funket bra på guttungen sine jukseconverse også. Endret 15. august 2008 av Plym
Ricola Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Mine Converce ble som nye på vanlig 40 graders program. Funket bra på guttungen sine jukseconverse også. Hvordan kan man vaske andre typer sko? F.eks. syntetiske eller imitert skinn? De lukter jo de også
Petra Pan * Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 Hvordan kan man vaske andre typer sko? F.eks. syntetiske eller imitert skinn? De lukter jo de også Ja, som ecco-sandaler o.l. for eksempel. Har ikke problemer med fotsvette ellers, men måtte kaste de forrige sandalene mine fordi de luktet så vondt, og nå begynner de jeg kjøpte for to år siden å lukte. Kan de bare hives i vaskemaskinen?
Gjest antigartner Skrevet 16. august 2008 #8 Skrevet 16. august 2008 Ja, som ecco-sandaler o.l. for eksempel. Har ikke problemer med fotsvette ellers, men måtte kaste de forrige sandalene mine fordi de luktet så vondt, og nå begynner de jeg kjøpte for to år siden å lukte. Kan de bare hives i vaskemaskinen? Jeg erfarte at mine stinkende Eccosandaler i skinn luktet mindre da de fikk noen måneders pause. Jeg har ikke forsøkt å vaske dem i maskin, men jeg gikk over dem med en klut med eddik innvendig noen ganger da de begynte å lukte. Det, sammen med brukspauser, har medført at de har holdt myyye lengre enn de ellers ville gjort. Har skaffet meg flere sandaler å veksle mellom.
FangeLiv Skrevet 16. august 2008 #9 Skrevet 16. august 2008 Mine conversesko har også blitt som nye etter en tur i maskinen. De svarte pumaskoene derimot tålte ikke den runden, og er blitt altfor myke og rare.
CosiFanTutta Skrevet 16. august 2008 #10 Skrevet 16. august 2008 Jeg kjøpte en vaskenett beregnet til sko. Det er polstret og har litt harde kanter, og gjør at eventuell ødleggelser på maskinen reduseres. Jeg kjøpte den på Sparkjøp, men fant den ikke på nettsiden. Har vasket Converse sko og joggesko som blir "som nye".
Azalea Skrevet 17. august 2008 #11 Skrevet 17. august 2008 (endret) Hvordan kan man vaske andre typer sko? F.eks. syntetiske eller imitert skinn? De lukter jo de også Om man plages mye med fotsvette så burde man kjøpe seg såler å ha i sko som ta opp mye fukt. Enten en mosesåle(bama, grønn såle) eller slike tynne såler med deo. Selger slike 6pk. tynne såler på Falkanger sko, koster ikke store greia. Veldig greie såler ettersom at de ikke tar noe plass i skoen, trekker til seg masse fukt og gir en god lukt. De kan du bytte ut etter 14 dager(mer el. mindre, kommer an på hvor mye du svetter). Kan også bruke yocoair, eller antiperspirant for føttene. Veldig viktig at dere også tar ut de løse innersålen på skoen når dere har brukt de en hel dag slik at det ikke ligger kondens under og lager vond lukt. Også veldig viktig å ha sko man kan bytte mellom slik at skoene får en pause. Slik unngår man slitne og vonde sko. Og vask føttene godt hver dag + skift sokker hver dag. Finne også sko som kan vaske i maskinen, spør etter disse neste gang du skal kjøpe deg sko. Da du er sikker at du kan ha mulighet til vaske skoene om du sliter med fotsvette. Endret 17. august 2008 av Amk
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 #12 Skrevet 17. august 2008 Inspirert av denne tråden tenkte jeg å gi converse skoene en tur i vaskemaskina, men jeg lurer på om dere også sentrifugerer skoene?
aline Skrevet 17. august 2008 #13 Skrevet 17. august 2008 bare vær klar over at dersom gummi, skinn, lim eller annet går i stykker etter vask, har dere IKKE mulighet til å gå til butikke å klage. står det mellom å kaste dem, eller vaske dem, er det sikkert greit å vaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå