Gå til innhold

Er høye jenter mindre attraktive?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gjennom årenes løp stort sett vært sammen med en "normal" høyde, dvs fra rundt 165 cm til 170 cm. Men i sommer hadde jeg en flørt som gikk over et par måneder med en slank, søt og sjermerende jenter som er 180 cm. Må si at jeg aldri før har fått så mange kommentarer av typen: "oi hun var høy! hvordan er det å være sammen med en dame som er såå høy" Nå er forholdet over, men det skal sies at det ikke skyldes hennes høyde :)

Er litt nysgjerrig. Er jenter på 180 usexy, lite feminine eller rett og slett mindre attraktive for menge menn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg jente, men jeg synes generelt jenter som er høye - og bærer høyden sin med stolthet - er flotte. :)

Skrevet (endret)

Jeg synes høye jenter er mindre attraktive enn lave jenter. Men nå er jeg en heterofil jente og hva som er høyt og lavt er svært relativt. Så hva jeg skulle mene er vel igrunn helt uvesentlig.

Endret av *Ulla*
Skrevet

Høye damer er kanskje mindre attraktive for lave menn med mindreverdighetskomplekser.

Noen menn har preferanser for jenter som er "små og nette", like mange ser ut til å ha preferanser for de som er "høye og flotte", så det jevner seg vel ut...

Gjest Gjest_Maiken_*
Skrevet

Jeg mener en høyreist atletisk kropp er mest attraktivt uavhengig av kjønn. Jenter som er 170-180 + cm er selvsagt mye mer fysisk attraktive enn jenter på 150-170 cm. Høyde signaliserer styrke. Men det er jo klart at mange menn ikke tåler å være likeverdige i et forhold til en kvinne. Det kommer jo tydelig fram når menn helst ser at kvinnen er lavere enn dem selv. Å bare kalle dette for preferanser blir for dumt. Preferansene handler isåfall ikke bare om hva man synes er fysisk attraktivt, men også hvordan man ser seg selv iforhold til den andre.

Skrevet
Hvor høy er du selv, ts ?

Nå var vet strengt tatt ikke meg denne tråden handler om men jeg er 181 cm. Omtrent gjennomsnittsmannen vil jeg tro.

Gjest Gjest_fra innlegg#4
Skrevet
Jeg mener en høyreist atletisk kropp er mest attraktivt uavhengig av kjønn. Jenter som er 170-180 + cm er selvsagt mye mer fysisk attraktive enn jenter på 150-170 cm. Høyde signaliserer styrke. Men det er jo klart at mange menn ikke tåler å være likeverdige i et forhold til en kvinne. Det kommer jo tydelig fram når menn helst ser at kvinnen er lavere enn dem selv. Å bare kalle dette for preferanser blir for dumt. Preferansene handler isåfall ikke bare om hva man synes er fysisk attraktivt, men også hvordan man ser seg selv iforhold til den andre.

Preferanser er jo bare smak, og den er som kjent delt. I innlegget mitt nevnte jeg først menn med mindreverdighetskomplekser som diskvalifiserte for å delta i statistikken. Dernest nevnte jeg de som går etter preferanser. Mange menn syntes små damer er veldig tiltrekkende uavhengig av deres egen størrelse/ selvtillit.

Skrevet

Synes høye mennesker generelt- både menn og kvinner- er flotte.

Høye jenter er ihvertfall ikke mindre attraktive, tvert i mot.

Det er vel ikke uten grunn at modeller er høye.

Gjest missLady
Skrevet

Jeg er selv høy, og har holdt på med en fyr som var lavere enn meg. Tror ikke han hadde noen problemer med at jeg var høyere, om han hadde det sjulte han det iallefall UTROLIG godt. Jeg derimot syntes det var litt rart..hehe :sjenert:

Så nei, jeg tror ikke gutter synes høye jenter en minre attraktive.. Har endel høye venninner også, og alle de har typer som er lavere.. Så virker ikke som et problem

Skrevet

Da jeg var yngre, husker jeg at jeg misunte de som kunne være små og søte. Nå syns jeg at hvor flotte kvinner er, ikke nødvendigvis henger sammen med høyden deres, men jeg syns likevel det er noe ekstra flott med høye kvinner. Jeg er også heterofil dame, men jeg er ikke uinteressert i hvordan andre kvinner ser ut av den grunn. Flotte folk er interessante å se på uavhengig av kjønn.

Jeg kan komme med en liten anekdote. Jeg snakket med en kamerat av meg, som jeg tilfeldigvis gikk i klasse med på ungdomsskolen. Han kunne fortelle at han var forelsket i meg på den tiden, og hans ord var "du var så høy og spennende - som en gudinne". :ler: Jeg vokste tidlig og følte meg som en koloss, så det var sånt jeg skulle fått høre på den tiden, da jeg var like lite komfortabel med mitt ytre som alle andre 14-åringer. Jeg er forøvrig 1.74, noe som er over snittet, men ikke noe man blir slått i bakken av akkurat.

Jeg syns forresten det er noe veldig flott over høye kvinner som bruker høye hæler. Og menn som er lavere, som går ved siden av, og ikke klager over hælene.

Gjest Gjest_maiken_*
Skrevet
Mange menn syntes små damer er veldig tiltrekkende uavhengig av deres egen størrelse/ selvtillit.

Hvorfor tror du de synes det er tiltrekkende? Hva er tiltrekkende med små kvinner? De synes det er søtt og sjarmerende? Hvorfor det? Fordi det gir de følelsen av å være sn stor beskyttende bamse. (sic). Det booster det mannlige ego. Der har du forklaringen. For hvordan vet du at det disse sier de finner tiltrekkende, er totalt uavhengig av eget selvbilde? Har du tatt løgndetektortest på de? For å være litt mer objektiv: Beskrivelsen høy, mørk og kjekk er det mange menn og kvinner som setter som idealet for menn. Det å selv være av en viss høyde er viktig for menn flest. Det er ikke viktig fordi de ønsker å rekke opp til den øverte hyllen i kjøkkenskapet. Det er viktig ift. sosial status, attraktivitet hos det motsatte kjønn OG ikke minst for selvfølelsen som igjen er knyttet til sosial og seksuell status. Hvis en mann er 180 cm er han som mann verken høy eller lav. Han vil da være en gjennomsnittlig fyr som iallefall ikke basert på høyde klarer overbevise spesielt om sin maskulinitet. For å bøte på dette går han oftest etter en kvinne som er lavere enn ham selv. Selvsagt er utvalget av kvinner under 180 større enn blant kvinner over 180. Men når han skal velge hva som er mest attraktivt av en kvinne på 165 og 185 om han kunne få velge en av de, så kom ikke å si at han velger førstnevnte BARE fordi han synes det er fint å se på lave mennesker. Vi speiler oss selv i den vi velger som partner. Er jeg liten og han gjennomsnittlig, blir han likevel stor ift. meg. Er jeg stor og han gjennomsnittlig blir han ikke særlig stor ift. meg. Det er viktig for mange menn å være store ...

Skrevet

Jeg har en venninne som er 1,82 - hun er kjempeflott, draget på mannfolk har hun også, så de må jo være enig med meg i at hun er attraktiv.

Gjest Casanova
Skrevet

Jenter på over 175 er ikke pene...det blir for maskulint!

Jenter på 170 cm er helt perfekt :-)

Skrevet

Høye jenter er flott syns jeg ! Høye menn også. Folk som ikke er en 170 ser bare små ut, som om de ikke er ferdigvokste.

Skrevet

Jeg er 1,77 og elsker å være høy. Jeg ser på meg selv som meget feminim og har aldri hatt prblem med å finne kjæreste.

Skrevet
Det finnes damer på 1,90 også!

Takk for info. Det finnes damer på 1,98 også.

Skrevet
Takk for info. Det finnes damer på 1,98 også.

Jøss. Hvor da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...