lille_lam Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 (endret) Hei, Jeg liker volleyball og liker å se på, men jeg forstår ikke hvorfor jentene må være så lettkledd i OL. Det ser heller ikke særlig komfortabelt ut med trusa på vei opp flere ganger under kampene.. Jeg klarer ikke å ta sporten seriøst under OL merker jeg, da det virker som om utseende er viktigere enn prestasjonene.. Til dere som driver med volleyball på fritiden, hvilke klær bruker dere, er det vanlig med slikt antrekk som under OL? Mener at spillerene brukte shorts og t-skjorte før.. Hva synes dere, er det det noe dere andre også har reagert på? http://seher.no/php/art.php?id=782468 Endret 14. august 2008 av lille_lam
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Jeg har ikke reagert noe særlig på det. Det er vel mer eller mindre akseptert at jentene er mer lettkledde enn gutta?
Nabodama Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Jeg har ikke reagert noe særlig på det. Det er vel mer eller mindre akseptert at jentene er mer lettkledde enn gutta? Skal jentene være lettkledde, så kan gutta ha speedo! Det hadde vært noe det:) Hvorfor skal det være akseptert at jentene skal være lettkledde, mens gutta slipper unna i lange shortser?
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Skal jentene være lettkledde, så kan gutta ha speedo! Det hadde vært noe det:) Hvorfor skal det være akseptert at jentene skal være lettkledde, mens gutta slipper unna i lange shortser? Jeg vet ikke hvorfor det skal være mer akseptert, men er det ikke litt det da? Lettkledde jenter er stort sett sexy, gutter i speedo er ikke like sexy bestandig. Fokuset er ikke bare sporten, men seertall, og lettkledde jenter drar seere. Sånn er det jo bare. Og ikke har jeg hørt om noen protester fra jentene.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Jeg tror ikke jentene spiller i bikini for å være sexy primært, og i hvert fall samboern min mener at de ikke er spesielt sexy (det er jo pene og veltrente jenter, men kanskje situasjonen/sporten - og utformingen på bikinien ikke er så sexy?). Kanskje det er mer praktisk å spille i todelt trang drakt enn noe annet? Men jeg husker det var oppstyr rundt dette for noen år siden da det ble bestemt at de måtte spille i bikini. Forresten er det jo vanlig at fritids-sandvolleyball på strender rundt omkring spilles i mer snaut badetøy enn i OL.
Disco Biscuit Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Dette har jeg også tenkt på.. Men for prestasjonenes del (det sportslige) så tror jeg ikke det har så mye å si.. Gutta spiller jo i singlet og shorts :gjeiper: Så jeg stiller meg spørsmålet hvorfor ikke jentene kan gjøre det også?!
Gjest Nishiki Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Det var masse snakk om dette for noen år siden. Årsaken til dette var vel publikumsvennligheten Spillerne protesterte vilt en stund, men har vel vent seg etterhvert. Det finnes regler for max antall cm den trusa og toppen kan være. Hva de er på aner jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Faktisk er det mye mer behagelig å spille i shorts. Disse små bikinitrusene gnager jo, og de stakkars tvansbikinikledde damene må jo dra trusa på plass støtt og stadig. Dessuten er det helt idiotisk hvordan kameraMENNENE zoomer inn på rompene. Ser ikke at det samme skjer når herrene skal til pers. Og hvem sier at menn ikke er sexy i speedo? Selvsagt er de det. Men det er ikke riktig i dagens samfunn at menn også er sexobjekter. Det er bare kvinner som skal ta den rollen med alle de ulemper det fører med seg. Jeg synes det er helt tullete at menn og kvinner må kle seg så ulikt innen sandvolleyball. Det er alt for åpenbar diskriminering. Den ene gruppa tvinges til å bli objekter, mens den andre gruppa ikke automatisk blir objekter. En ting er at kvinner selvsagt må ha på seg sports-bh. Men det er da ingenting med kvinners anatomi som tilsier at kvinner spiller bedre sandvolley uten shorts og t-skjorte. Disse reglene er utelukkende basert på menns behov for å degradere kvinner til objekter.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 Disse reglene er utelukkende basert på menns behov for å degradere kvinner til objekter. Det samme er reglene for antrekk under stupekonkurransene. Hvor kåte kvinnelige griser har tvunget de stakkars mennene til å bli objekter. Kan ikke alle bare konkurrere i store, grå formløse dresser? Så er vi sikker på at det ikke forekommer noe objektivisering eller diskriminering?
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2008 #10 Skrevet 15. august 2008 Jeg tror ikke jentene spiller i bikini for å være sexy primært, Nei, det tror ikke jeg heller, men jeg tror heller ikke de har noe de skulle ha sagt.....
Gjest Wolfmoon Skrevet 15. august 2008 #11 Skrevet 15. august 2008 Jeg synes at når jentene spiller i bikini så bør i det minste gutta spille i bar overkropp! Personlig synes jeg ikke speedo er så veldig sexy, men det er muligens bare meg. Bar overkropp derimot er jeg veldig for Når det er sagt så synes jeg godt de kunne ha fått lov til å ha på seg litt mer klær, uten at de må gå i heldekkende joggedress av den grunn. Det er jo en strandidrett, og klærne bør jo gjenspeile dette.
Jalp Skrevet 16. august 2008 #12 Skrevet 16. august 2008 Alle sandvolleyballjenter er ofre for sleske mannsgriser. Så flott at kvinner kan innta offerrollen også her.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #13 Skrevet 16. august 2008 Jeg har reagert mest på selve størrelsen på bikinitrusene, hvordan i alle dager orker de å spille med truser som går til midt på rumpen og som flytter på seg? Personlig liker jeg godt å spille i bikini, men da er underdelen min en liten 'hotpants'-bikini, altså dekkes hele rumpen, samtidig som det ser og føles bra ut!
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. august 2008 #14 Skrevet 16. august 2008 (endret) Alle sandvolleyballjenter er ofre for sleske mannsgriser. Så flott at kvinner kan innta offerrollen også her. Med tanke på at de blir diskvalifisert hvis de spiller i større drakter enn det reglene tilsier, og at forbundet ikke hadde noen andre gode grunner for draktenes størrelse enn at det økte tilskuertallene/seeroppslutningen, så vil jeg faktisk påstå at dette er diskriminerende. Spesielt med tanke på draktene som tillates brukt av menn. Hva annet enn objektifisering av kvinner finner du egentlig i de reglene Jalp? Forøvrig er jeg enig i det gjest over her sier. Endret 16. august 2008 av Wolfmoon
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #15 Skrevet 16. august 2008 Hva annet enn objektifisering av kvinner finner du egentlig i de reglene Jalp? Hva annet enn vrøvl og konstruerte problemstillinger er egentlig objektivisering av kvinner?
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. august 2008 #16 Skrevet 16. august 2008 Hva annet enn vrøvl og konstruerte problemstillinger er egentlig objektivisering av kvinner? Så gi meg en annen god grunn til at jentene (ikke guttene) må stille i så små bikinier i sandvolleyball da. Det man sier med disse reglene er i grunn at spillet til jentene er det ikke så farlig med, bare vi får sett kroppene deres. Ergo objektivisering.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #17 Skrevet 16. august 2008 Så gi meg en annen god grunn til at jentene (ikke guttene) må stille i så små bikinier i sandvolleyball da. Det man sier med disse reglene er i grunn at spillet til jentene er det ikke så farlig med, bare vi får sett kroppene deres. Ergo objektivisering. Draktene i beachvolleyball er slik som folk selv velger å gå på stranden. Både jenter og gutter bruker klær tilsvarende det de ville brukt på en vanlig badestrand. Det går sikkert ann å mene at jentene burde hatt en annen utforming på bikinien, men de som driver idretten er selv fornøyde med dagens drakter. Da synes jeg vi andre ikke burde mene for mye heller.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2008 #18 Skrevet 16. august 2008 Ergo objektivisering. Hva så? Dette spiller på menns seksualitet. Og kvinner flest liker å bli begjært (objektivisert) av menn. Bry deg heller om glattpolerte kvinnemagasiner du, vesle feminist. De er et mye større problem for kvinner enn menn som liker å se på kroppen deres. Men det er klart, du får jo ikke sjansen til å hate menn.
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. august 2008 #19 Skrevet 16. august 2008 Draktene i beachvolleyball er slik som folk selv velger å gå på stranden. Både jenter og gutter bruker klær tilsvarende det de ville brukt på en vanlig badestrand. Det går sikkert ann å mene at jentene burde hatt en annen utforming på bikinien, men de som driver idretten er selv fornøyde med dagens drakter. Da synes jeg vi andre ikke burde mene for mye heller. Du har altså ikke fått med deg diskusjonen rundt dette, og at mange av jentene som driver med det faktisk ikke er fornøyd med det, men at de er nødt til å føye seg etter reglene? Hvor mange gutter går egentlig i singleter på stranden? Hvorfor spiller de ikke i bar overkropp? Og hvis klærne skal tilsvare det man går med på stranden, hvorfor kan da ikke jentene selv velge hvilke drakter de kan spille i, istedet for at det er regler for antall cm de får lov til å ha på seg?
Gjest Wolfmoon Skrevet 16. august 2008 #20 Skrevet 16. august 2008 Hva så? Dette spiller på menns seksualitet. Og kvinner flest liker å bli begjært (objektivisert) av menn. Bry deg heller om glattpolerte kvinnemagasiner du, vesle feminist. De er et mye større problem for kvinner enn menn som liker å se på kroppen deres. Men det er klart, du får jo ikke sjansen til å hate menn. Det var da fælt med forsøk på hersketeknikk her da! Kvinner flest liker å bli begjær av alle menn? I alle sammenhenger også da eller? Nei, dette blir rett og slett for dumt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå